//
Şu anda okuduğunuz...
italya, italyan kültürü

İtalya ve İtalyan kültürü hakkında genel izlenimlerim

İtalya ve italyan kültürü hakkında düşüncelerimi öğrenmek isteyen arkadaşlarım var, nacizane izlenimlerimi belli başlıklar altında yazmıştım, bu yazı bunları topladığım ve güncelleyeceğim ana sayfa olsun.

İtalyan kültürü diye bir genelleme ne kadar doğru bilmiyorum, çünkü Anadolu kültürünün  bölgelere göre değişmesi gibi, İtalya için de bunu söylemek mümkün. Bunu sadece izlenimlerimden değil, bu konuda konuştuğum İtalyan arkadaşlarımın yorumlarından da anlıyorum.

Ben İtalya’nın kuzey batısında 12 ay yaşadım, diğer bölgelere de ziyaretlerim oldu ama hakkında konuşacak/yazacak kadar İtalya’yı tanıyor muyum bilmiyorum. İyi bir izlemci olduğumu söylerler, deneyelim …

İtalya deyince aklıma gelenler, gelecekler:

  • Estetik Güzellik: en ufak köyden bahçelerin tasarımına, dolmakalem tasarımından araba tasarımına; resim, heykel ve binalarda bu estetik güzelliği görmeniz mümkün.
  • Tarihe ve eskiye saygı, koruma
  • Bürokrasi: Bürokratik hantallığı ve günümüze ayak uyduramayan iş süreçleri. Aman işiniz düşmesin, o iş kolay kolay bitmez. Oturma izni alma sürecim 3 aydan fazlaydı. Oturma izni alması 5 ay veya daha fazla sürenler var. Sürecin aşamaları ve saçmalıkları yaz yaz bitmez. Bütün devlet süreçlerinde bu bürokratik saçmalıkları görmek mümkün.
  • Genel kültür ve genelleme :)

    • Dolce vita (Tatlı hayat): Hayatın her anından keyif almaya odaklanmış bir hayat biçimi
    • Siesta: Uzun öğlen tatili
    • Kırmızı (Domates) – Yeşil (Fesleğen) – Beyaz ( Peynir) = Pizza Margherita
    • Grevler (Uzun sürmeyen kısa molalar şeklinde, nedense genellikle cuma :) )
    • Avrupa? – “Avrupa’da mıyım gerçekten?” diye sorgulatan İnternet hızları, toplu taşıma!
    • Yüksek tonda hararetli konuşan insanlar
    • Paradoks – Biz bu kasabada yabancıları sevmeyiz: Dışarıdan göç istemeyiz ama kimsenin yapmak istemediği işler için yine de göçmen talep ederiz.
    • Kuzey – Güney: Zengin kuzey, tembel güney? Güney yük, mafya? Kuzey milliyetçi? “Bütün genellemeler yanlıştır?”
    • İtalyanca ne kolay, ne zor- “k” harfi olmayan, (sözde) yazıldığı gibi okunan ilginç bir dil. Fransızcadan kolay olabilir ama İngilizce’den zor olduğu kesin. Yine de “parlo poco italiano :)”
  • Yemek kültürü: Pizza, makarna birçok yerde gördükleriniz ama sadece onlarla kısıtlı değil. Özellikle peynir, dondurma, kahve gibi birçok kültürden söz etmek mümkün.
    • Kahvaltı kültürü: Yok öyle birşey :). Kruvasan ve espresso’ya ne kadar kahvaltı derseniz artık.
    • Pasta(makarna): Her gün en az bir tabak makarna. Ayrıntı için…
    • Aperativo: (Genelde akşam yedi dokuz arasında) içki yanında tadımlık atıştırmalar.
    • Şarap: Sarhoş olmak için değil, yemeğe tad katması için yemekte sofralık şarap içimi.
  • Kahve kültürü: Barlarda ayakta kahve (caffè normale, espresso) icen insanlar.

types-of-italian-coffee

italian coffee infographic

  • Spor kültürü
    • Futbol: Güzel stadlar ve maçlar sırasında ıssızlaşan yollar.
    • Dağ Yürüyüşleri: Alpler ve işaretlenmiş dağ patikaları. Her patikada yemek yiyebileceğiniz, dinlenebileceğiniz ve geceyi geçirebileceğiniz dağ evleri (refugie).
    • Yarış bisikletleri ve onlara saygılı araba şöförleri

     

MonteLema-HikeUnderRain

italyan kültürü hakkında diğer yazdıklarım için :

http://enisden.wordpress.com/category/italya/italyan-kulturu/

About enisden

Muğla Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

3 thoughts on “İtalya ve İtalyan kültürü hakkında genel izlenimlerim

  1. tesekkurler yazi icin. kahvalti disinda hic zorluk cekmedim, yemek konusunda. ingiltere’ye alismak aylar almisti, italyan yemeklerini ilk gunden benimsedim :) yalniz su kahvalti konusu cok onemli. ben de yalnizca bizim kaldigimiz yerin kahvalti tarzi oyle sanmistim, meger yaygin olan oymus :) zeytini peyniri ogle yemeginde yerlermis…

    Posted by tezenzi | 25 Haziran 2012, 1:16 am
  2. Su anda kadar sadece 1 kez gittim Italya’ya. O da cok hizli bir gezi süreciydi. Milan – Venedik gezisi yapmistik 2 – 3 günlük. Gördügüm kadariyla gercekten yasami seven ve anin tadini cikarmaya ugrasan bir kimlikleri var (Ispanya gibi).

    Belki bir gün yeniden giderim… Bilmiyorum… Genel olarak bulundugum ülkeler iceisinde yasanilmaya deger bir yer oldugunu düsünüyorum.

    Iyi eglenceler,
    Mustafa

    Posted by Mustafa | 30 Haziran 2012, 3:48 pm
  3. güzel olmuş teşekür ederim

    Posted by kağan | 26 Kasım 2013, 3:35 pm

Bir Cevap Yazın

Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver.

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 194 takipçiye katılın

