//
Şu anda okuduğunuz...
Animasyon, Anime

Howl’s Moving Castle ( Yürüyen Şato)

Yönetmen Hayao Miyazaki ve Studio Ghibli tarafından yapılan bir şahaser daha …

Bu inanılmaz hayal dünyasını, bir masal ortamını bu kadar güzel ve inandırıcı göstermek büyük bir hüner.

Aşk, dostluk, masumiyet, merhamet,
sevgi, yardımseverlik
iyilik, kötülük
savaş, barış,
… vb
Harmanlanmış bu filmde.

Hayran hayran izlenilesi ….

Film hakkında söylenecek çok şey var ama tezimle uğraşmalıyım artık 🙂

Siz Ekşi sözlükteki yorumları okuyun:
http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=howls+moving+castle

Yönetmen hakkında:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hayao_Miyazaki

Diğer filmlerini izlemeyi de sabırsızlıkla bekliyorum.
Tembelliğime geldi. Alıntı yapacağım
Ekşi sözlükten “geleceğim” adlı yazar, yönetmen hakkında ne güzel söylemiş:

“Bence masalcı babadır. anlattıkları hikayeler o kadar güzel semboller içeriyor ki hayran kalmamak elde değil. tam bir sanatçı. su ile oynuyor resmen. denizi ve yağmuru ondan daha güzel çizebilen bir insan olduğunu zannetmiyorum. bence derdi çocuklarla değil içindeki cocuğu öldürmemiş büyüklerle olsa gerek. ben çünkü her çizgi filminde kişilik anlamında karmaşık karakterler olduğunu düşündüm. saf iyi ve kötü kavramına inanmıyor. iyinin içinde karanlık bir yön veya kötünün kötü olmak için bir sebebi olduğunu görüyoruz. tüketim toplumuna, doğanın katline, savaşa karşı isyanla dolu yaptıkları. sevginin hep kutsandığını ve yüceltildiğini görüyoruz. bence o eşsiz.”

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

2 thoughts on “Howl’s Moving Castle ( Yürüyen Şato)

  1. iyinin içinde karanlık bir yön veya kötünün kötü olmak için bir sebebi olduğunu görmek, gösterebilmek.. Bunu anlatabilmek…

    Etrafımızda ki Polyanna taklidi yapanların farkedilmesi, karşılıklı dalkavuklukların başkalarınca da onaylanmaması, çıkar ilişkilerinin sona ererek insani/ahlaki değerlerin yükselmesi…

    Masallarda mı kalacak artık bunlar? Yoksa çok mu idealist şeyler istiyoruz hayattan? Bunca dilbert resimleri iş hayatımızda bu konuya isyanımızı haykırmıyor mu? Kapımıza yapıştırdığımız resimleri okuyup gidenler sadece tebessüm mü ediyor, yoksa kendilerine bir paye çıkarıyor mu gerçekten?

    Boşa kürek çekiyoruz gibi geliyor bana dostum, boşa..

    Posted by eryol | 17 Aralık 2006, 6:44 pm
  2. Doğru söylüyorsun dostum
    da

    Samuel Beckett’in dediği gibi

    Hep denedin
    Hep yenildin
    Olsun
    Yine dene
    Yine yenil
    Daha iyi yenil

    Posted by Dr. Enis Karaarslan | 17 Aralık 2006, 6:51 pm

Bir Cevap Yazın

“Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver.”

“God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference.”
(P.R. Niebuhr)

Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir.” (Mustafa Kemal ATATÜRK)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

