//
Şu anda okuduğunuz...
Düşününce, doğal hayat

Kırlangıçlar geldi, hoş geldi

Kırlangıçları neşeli bir şekilde havada süzülürken göreli
sanırım bir iki hafta kadar oldu.
Baharın geldiğini müjdeleyen bir şey bu benim için …

Özellikle Konak’da sabah ve akşamları, onları kalabalık gruplar halinde uçarken izlemek ve onların seslerini dinlemek çok güzel.

Özgürlük, hayat …

Kırlangıçlar hakkında bilgi
www.sokakkedisi.net/yavrukedi/eylul/yavrukey.asp

http://tr.wikipedia.org/wiki/K%C4%B1rlang%C4%B1%C3%A7


http://www.istanbul.edu.tr/duyurular/IUBeyazitKusTurleri.pdf


http://med.ege.edu.tr/~capaci/kuslar.htm


ekşi sözlükten camurr anlatmış ki:

ömrü 6 aydır.
hikayesi;
“kırlangıcın biri ,adama aşık olmuş.adam da yalnızbaşına evinde yaşıyor,garip.
bir gün kırlangıç aşkını ;insanoğluna itiraf etmeye karar vermiş.
-tık tık ,camı tıklamış.
-ne var ?demiş bizimki
-ben sana aşık oldum,sende yalnızsın bende ,gel yalnızlığı paylaşalım.
-de git demiş,bizim insancık müsveddesi,benim senle ne işim olabilir.ben insanım sen ise kuşgriplisin.
kırlangıç çok bozulmuş. ama yılmamış. ertesi gün gene adama seslenmiş ,ertesi gün gene gene…
yok ,insanoğlu nuh dememiş ,peygamber dememiş. inat etmiş.kırlangıç da göçmüş. derken günlerden bir gün almış bizim hayvanoğluinsanı bir hüzün. camın önünde beklemeye başlamış kırlangıcı. tabi bin pişman. soğuk gecelerde evinde sessiz sedasız oturuyor.aradan mevsimler gelmiş geçmiş kuştan haber yok.. derken bir gün ,bir kırlangıç sürüsü geçiyormuş. bizim insanımız -ya havle ve kuvvete, deyip kesmiş sürünün önünü.demişki ;
-geçen senelerde camımı tıklayan bir kırlangıç vardı .onu bekliyorum,bekliyorum da gelmiyor.haberin var mı?

kırlangıç başı demişki;
-ah ahmak insanoğlu ,kırlangıçların ömrü 6 aydır..”

(not: kırlangıçların ömrü 6 ay değil ama hikayede verilmek istenen mesajı vurgulamak için güzel olmuş)

(bkz: mevlana)
ote yazmış ekşi sözlükte …
“Güneş Topla Benim İçin” albümünden zülfü livaneli eseri.

yol yol yol yol yol olmuş da
sarp kayalar yol olmuş

dil dil dil dil dil olmuş da
türkü söyler dil olmuş

dal dal dal dal dal olmuş da
zeytin olmuş, dal olmuş

bir kırlangıç gökyüzünde
maviye kanat çalmış

bir kırlangıç gökyüzünde
sevincimin ortağı
kanat çalar mavilere
sıyırıp gider dağı

gül gül gül gül gül olmuş da
tomurcuklar gül olmuş

sel sel sel sel sel olmuş da
bahar olmuş, sel olmuş

yel yel yel yel yel olmuş da
seher olmuş, yel olmuş

bir kırlangıç gökyüzünde
maviye kanat çalmış

bir kırlangıç gökyüzünde
sevincimin ortağı
kanat çalar mavilere
sıyırıp gider dağı

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

One thought on “Kırlangıçlar geldi, hoş geldi

  1. Duygulandım… Kuşları çok severim. Elbette diğer hayvanları da…. Doğaya öyle hoyrat davranıyoruz ki. Zaman zaman büyük felaketler olarak bize geri dönüyor verdiğimiz zararlar. Yine de ders almıyor insanoğlu. Umarım bu güzellikleri tamamen kaybetmeyiz.

    Öyküye gelince; hep yapılan hatalardan biri. Kaybetmeden anlamıyoruz değerini..

    Posted by begonvilliev | 29 Mart 2011, 7:35 pm

Bir Cevap Yazın

“Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver.”

“God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference.”
(P.R. Niebuhr)

Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir.” (Mustafa Kemal ATATÜRK)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

