//
Şu anda okuduğunuz...
sağlık

Alerji demişken …

Yine bahar ve bu sefer hafif geçen bir bahar alerjisi yaşamaktayım (Maşallah maşallah)
(biraz yorgunluk ve bitkinlik var tabii) Aldığım bazı ufak önlemler:
– Bol bol yüz yıkama
– Her gün yıkanma
– Güneş gözlüğü kullanma
– vb … 

 

Benim yine de yılda kısa bir süre oluyor, tahminim bizim sitedeki (okaliptus? ) ağaçları.
Her taraf polen ve kaldırım kenarları bile polenler ve tozlarla dolu oluyordu. Allah’tan bu sene fazla polen yaymadı okaliptus ağaçları.
National Geographic 2006 Mayis sayisinda “alerji” konusunu çok detaylı olarak ele almıştı. Açıkçası konunun bu kadar detaylı olduğunun farkında değildim. Mutlaka yazıyı okumanızı öneririm. Özellikle Astım ve alerji sorunu olan arkadaşlar mutlaka incelesinler.

Özetle:
– Alerji, bağışıklık sisteminin aslında tepki vermemesi gereken bir şeyi düşman olarak belleyip reaksiyon vermesi
– Kesin bir tedavi yok. Immünoterapi tedavisi yıllarca ve her yıl da haftalarca sürüyor (her alerjen için)
– Çocukken toprak ve çiftlik hayvanlarıyla etkileşimde bulunanlarda daha az oluyor
– Sanayileşme ve şehir hayatı körüklüyor
– Doğal beslenmeden uzaklaşma körüklüyor
– Stres körüklüyor
– Hava almayan, izolasyonlu evler körüklüyor (Toz, akar, temiz hava eksiliği …vb)
– Probiyotik, bazi yoğurtlarda bulunan Lactobacillus ve benzeri yararlı mikroplar alımı sayesinde bir nevi alerjenler azaltabiliyor 

 

Antibiyotiklerin fazla kullanımı da alerjen’liği körükleyebiliyormuşBen zaten prensip olarak antibiyotiğe karşıyım ve kullanmamaya çalışıyorum.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

