//
Şu anda okuduğunuz...
Anı, Düşününce

Hıdırellez in ardından – çocukluk anıları

Hıdırellez i son kutladığınızın üzerinden keç sene geçti?
Çocukluğunuzda mı kaldı o kutlamalar, ateş yakmalar, ateşin üzerinden atlamalar …
Hepsi mazi gibi

(Resimler: http://www.hidrellez.org )

Hıdırellez nedir?
http://tr.wikipedia.org/wiki/H%C4%B1d%C4%B1rellez
http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=hidirellez

Sizin için önemi kaldı mı?
Ya da önemli olduğu anlar, anlamını biliyor muyduk?
Gül dallarına olmasını istediğimiz bir şeyi yazıp bağladınız mı,
istediğiniz birşeyin maketini yapıp Hızır’ın görmesi için bıraktınız mı? (ben yapmadım misal)

Bu sene gözlemlediğim manzara şuydu, çocuklar neşeyle mahale aralarında ateş yakmışlar (veya yakmaya çalışmışlar) ve üzerinden atlıyorlardı. Başlarında birkaç büyük de kontrol amaçlı bulunmaktaydı.
Yani bugünü sadece çocuklar kutluyordu.
Ayrıca kesif bir duman, yanmayan ve tüten nesneler kötü bir hava yaratmıştı …

Önümüzdeki yıllarda, yapmak istediğim bu günü aslında bir şenlik olarak geçirmek. Bu da sanırım “Ahırkapı’da Hıdrellez Şenlikleri” ile mümkün olacak.
Bu şenlikler artık bir toplu sivil etkinliğe dönüşmüş olup, her yıl 5 Mayıs’ı 6 Mayıs’a bağlayan akşam yerli yabancı binlerce kişinin katıldığı bir şenlik olarak tekrarlanagelmekte.
(2011 senesinden beri dernek bu etkinliği organize etmeyi bıraktı ama halk yine kutluyor – http://haber.mynet.com/hidrellez-ahirkapida-kutlanacak-693611-guncel/)


Bu aradaaaa …..
Mahalle aralarında ateş yakmaya çalışan çocukları ve neşelerini görünce çocukluğumu hatırladım
Önemli bir zamandı hıdırellez
Ateş için malzeme toplanırdı. Bir seferinde bina yöneticisi eski bir koltuk vermişti de, birkaç arkadaş onu tavanarasından alıp taşımış ve bir şekilde parçalayıp yakmıştık.
Hatta yakmak zor olmuştu da, kolay yanması için üzerine bir yanıcı madde bulup döktüğümüzü hatırlıyorum …
Bu yüzden sıkı bir azar işittiğimi de belirtmeliyim 🙂

Ateşin üzerinden atlarken neler düşünüyordum hatırlamıyorum.
Mahale arkadaşlarıyla birlikte geçirdiğimiz önemli bir zamandı …

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

3 thoughts on “Hıdırellez in ardından – çocukluk anıları

  1. Bugün sabah, annemlerin balkondaki saksıda yaşayan gülün dibinde kağıttan bir tekne buldum, Hıdrellez için konan bu tekneyi düşünüp, aah, aaahh dedim..Birde hıdrellez çocukluğumuzda örovizyon ile kesişiyordu sanırım, onun için hep örovizyonu düşünürüm hıdrellezlerde.Yaşamak, yaşatmak lazım, gelenekler bu kuşakta bitecek gibi görünüyor.

    Posted by Anonymous | 06 Mayıs 2007, 4:36 pm
  2. üstteki yorum benim, anonim isi dikkatsizlikten. Gerci tekne hayalinden belli sanirim 😉-ge

    Posted by gökhan | 07 Mayıs 2007, 8:08 am

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

