//
Şu anda okuduğunuz...
Düşününce, Gezgin, Gitmek, Hayat, şiir-şarkı sözü

Kavafis’den "Şehir"

Bazen yakınırız, başka bir şehir olsa, başka bir ülke, yeni şanslar, yeni açılımlar …
Ne kadar doğrudur tartışılır.
Aslında bence “kendin”, yani bu hayatı nasıl algıladığın ve nasıl yaşayarak şekillendirdiğin önemli. Sonuçta başka bir yer de olsa “kendin”i yanında götüreceksin ve asıl değişimi oluşturan sensin. O zaman “kendini” değiştir, işte herşey bununla başlayacak.

Bu “yola çıkma, gitme, değişme” anlamına gelmiyor, nerede olursan ol farkını yarat demek
bence …
Kavafis’in şiiri “Şehir” de benim bulduğum budur.

Ece Temelkuran demiş ki
“muhtemelen gidemeyenler, gitmeyenler, gidenlere bakarak kalanlardır “nereye gidersen git kendini götürürsün” sözünü tekrar edenler. kavafis’in “başka bir şehir yok” diyen şiirini yineleyenler muhtemelen başka bir şehir bulmaya o ya da bu biçimde imkanı olmayanlardır. oysa hiçbir ben yolda erimeyecek, yoldan etkilenmeyecek, yolla birlikte değişmeyecek kadar taştan değildir. hiçbir ben, yoldan daha güçlü değildir oysa…

ece temelkuran, milliyet, 17 ekim 2004.”
( Yazının tamamı için : http://nazimhran.sitemynet.com/EceTemelkuran/20041017.html )

Ece Temelkuran‘ın yazısındaki, “bu şehir arkadan gelmeyecektir” kısmı da unutulmaması gereken kısımlardan birisi.

Hayatta önemli olan kişinin kendisinin değişimidir.
Buna hayat yol açar. İlla bir değişim için de gitmeye gerek olduğunu da sanmıyorum.
Yol heyecanlandırıcıdır, fırsat doludur ama değişim için tek şart da “yol” değildir.
Sonuçta yaşam da bir yolculuktur ona bakarsanız.

“Yolcu” olmayı seven birisiyim aslında.
Ben yolcu, sen hancı …
Hancıları da küçümsememek lazım, onların duyduğu, paylaştığı hikayeler kimde var …

Şehir

‘Bir başka ülkeye, bir başka denize giderim’, dedin
‘bundan daha iyi bir başka şehir bulunur elbet.
Her çabam kaderin olumsuz bir yargısıyla karşı karşıya;
-bir ceset gibi- gömülü kalbim.
Aklım daha ne kadar kalacak bu çorak ülkede?
Yüzümü nereye çevirsem, nereye baksam,
kara yıkıntılarını görüyorum ömrümün,
boşuna bunca yıl tükettiğim bu ülkede.’

Yeni bir ülke bulamazsın, başka bir deniz bulamazsın.
Bu şehir arkandan gelecektir.
Sen gene aynı sokaklarda dolaşacaksın,
aynı mahallede kocayacaksın;
aynı evlerde kır düşecek saçlarına.
Dönüp dolaşıp bu şehre geleceksin sonunda.
Başka bir şey umma-
Ömrünü nasıl tükettiysen burada, bu köşecikte,
öyle tükettin demektir bütün yeryüzünü de.

( Çeviren: Cevat Çapan )

Konstantinos Kavafis

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

“Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver.”

“God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference.”
(P.R. Niebuhr)

Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir.” (Mustafa Kemal ATATÜRK)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

