//
Şu anda okuduğunuz...
gündem, güvenlik, hayata dair

Dikkat – Cep Telefonu üzerinden Dolandırıcılık

Demin bir olay yaşadım, sizinle paylaşmak isterim.

Bir cevapsız arama vardı, geri aradım.
Arkadan telsiz sesleri geliyordu ve emniyetten olduğunu iddia eden bir adamla konuşmaya başladım. Özetle benim numaramdan bir komiser eşine sapıkça mesajlar atıldığını, 1,5 milyarlık konuşma yapıldığını, vodafone hesabına yönlendirildiğini söyledi. Eğer yardımcı olursam 2 milyar küsür tazminat alabilecekmişim. Hattı dinliyorlarmış. Bunun için de gidip bir vodafone şifresi almam gerekiyormuş ki diğer hesap kapatılsın.

Arayan numara bir Turkcell numarasıydı.
Ben de, emniyete ait bir telefon numarası istedim. Vermedi, “devlete güvenmiyorsanız kapatalım” dedi. Ben de, kendisinin polis olup olmadığına nasıl emin olabileceğimi sordum. O da, numarasını gizlemediğini ve durumun ciddi olduğunu iddia etti. Hemen gidip bir şifre almamı, bu esnada telefonu da kapatmamamı istedi.

Ben tabii ki oyuna gelmedim.
Emin olmak için Turkcell müşteri hizmetlerini aradım ve bunun bir dolandırıcılık olduğunu söylediler. Benim hesabımda da öyle bir borç gözükmüyormuş.

Emniyet’te bilişim suçları ile uğraşan bir tanıdığı aradım, bir dolandırıcılık olduğunu söylediler. Telefon numaralarını da kısa bir süre kullanıp atıyorlarmış. Zaten emniyet de bu tür olayları takip ediyormuş.

Bu tür akıllılar, hepimizi dolandırmak için yeni yöntemler geliştireceklerdir.
Aman dikkat!

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

