//
Şu anda okuduğunuz...
tıp sistemi

hastane sayıklamaları: doğru doktor

Özellikle hastalığınız ciddi ise, önce o konuyla ilgili doktorlar(hekimler) araştırılmaya çalışılır. Bu konunun uzmanı kim, hangi doktora gidersem daha iyi olur? Etraftaki kişilere sorulur. Sonuçta hayatınız söz konusu, mümkün olan en iyisi seçilmeye çalışılır. Hatta emin olamaz insanlar, birden fazla doktora gösterirler. Nedense o doktorlar da farklı çözümler önerebilirler.

Bir arkadaşımın başına geleni anlatayım. Bel fıtığı olmuştu. Beyin cerrahisi bölümünde gitmedik doktor bırakmadı. Kimi ameliyat önerdi, kimi ilaç, kimi de fizik tedavi. Ben açıkçası arkadaşımın bu kadar farklı hocalara gitmesini garip karşılamıştım. Ameliyat olmadı, fizik tedavi ile halletti. İlk doktorun gittiğine uymadığı için iyi mi etti, kötü mü etti bilemiyorum?

Bir başka arkadaşımın başına gelen, aslında bir diş hekimi ile ilgili. 20 lik dişini çektirdiğinde çok ciddi sorunlar yaşamış. Şişmeler, kanamalar, günlerce süren acılar. Hiç ilaç da verilmemiş. Bir başka 20 lik diş söz konusu olunca, korkarak gitmiş. Bu sefer başka bi diş hekimi bakmış. Operasyondan yarım saat sonra hiç birşeyi yokmuş ve kendisine verilen ilaçlar sayesinde hiç sorun yaşamamış. Eskiden yaşadıklarını diş hekime ilettiğinde, “nasıl olur, böyle birşey olmaması lazım” şeklinde bir cevapla karşılaşmış.

Bu işler zor işler, dediğinizi duyuyor gibiyim.
Başka bi doktor size baksaydı, hastalık süreciniz daha iyi geçebilir miydi?
Gerçekten de doktorunuz gerekli tedaviyi yaptı mı? Bunları bilmeniz çok zor.

Bu arada ben “hasta” tarafından bakıyorum, “doktor” tarafında bakıldığında da çok ciddi bakış farklılıkları olacaktır kesin.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

