//
Şu anda okuduğunuz...
tıp sistemi

hastane sayıklamaları: eğitim hastaneleri

Eğitim/üniversite hastaneleri, sağlık sektörüne eleman yetiştiren kurumlar.
Bu kurumlar hakkında kafamdaki soruları paylaşmak istiyorum.
Amacım bir yargıya ulaşmak değil, sorgulamak.

Olması beklenen (yani halk olarak bizim beklentimiz); eğitim hastanelerinde yetiştirilen elemanların başında, onları denetleyen uzman birilerinin olması.
Bu acaba, her zaman mümkün olabiliyor mu?
Bu konuda nasıl bir denetleme mekanizması var?

Bu kurumların, devlet hastanelerinden daha kaliteli olduğunu düşünüyoruz.
Karmaşık ve deneyim gerektiren ameliyatlar, çoğunlukla üniversite hastanelerinde yapılabiliyor bu doğru. Tabii ki, bu konuda uzman profesörler tarafından ve kapsamlı hastane ekipmanları ile yapılabiliyor.
Ama, özellikle küçük vakalarda, doğal olarak profesörler bakmayacağı için, diğer hastanelerden iyi olduklarını söylemek mümkün müdür?

Ameliyatları çoğunlukla asistan doktorlar gerçekleştiriyor. (Sonuçta bir yerde deneyim kazanılması gerekiyor ve bu normal birşey). Her ameliyatta, başlarında uzman bir doktor bulunuyor mu?

İnternler, birçok birimde pansuman yapiyorlar. Pansuman yapma, onlara yeterince gösteriliyor mu? Pansumanların doğru yapılıp yapılmadığı denetleniyor mu?

Eğitim sırasında yaşanabilecek aksilikler veya yanlışlıklara ait bir istatistik çalışma var mıdır? Yapılan yanlışlıklar, cezalandırılmakta mıdır?

Demin de belirttiğim üzere; amacım bir yargıya ulaşmak değil, sorgulamak. Yanlış anlaşılmaması umuduyla …

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

