//
Şu anda okuduğunuz...
etkin insan, kültür-sanat

Sahne sanatlarında seyirci kültürü nasıl olmamalı, bu nasıl öğretilmeli?


İzmir Tiyatro Günleri ve benzeri etkinliklerde, ilginç seyirci tavırları söz konusuydu.
– Yanındaki ile devamlı konuşma ihtiyacı. Bir insan bütün bir oyun/konser boyunca konuşabilir mi? (bunları marsa göndersek mi erdener abi?)
– Cep telefonunu inadına açık tutma (sessizde de değil) – Biliyoruz çok önemli bir insansınız, dünya sizsiz ne yapar? 24 saat erişilebilir olmalısınız. (Bir kere çaldı – sesini kapat, ama tekrar tekrar çalacak ve canımızı sıkacaksın)
– Salonda cep telefonu ile konuşma – Tamam telefon çaldı(öküzsünüz anladık) ama salonda konşarak bunu tescil etmeniz de gerekmiyor
– Salona küçük çocuk getirme: Önce çocuk huysuzlaşır, sonra dolaşmak ister. Arada sağlamalar ve şikayet konuşmaları yükselir. (Salonlarda bir yaş sınırı olmalı)

Bunların en önemli nedeni, öncelikle bizim BİRBİRİMİZE SAYGI DUYMAMAMIZ!

Bir seyirci kültüründen söz etmek lazım. En azından ben yetiştirken bana öyle öğretilmişti. Salona gelindiğinde, belirli bir disiplin ile davranır ve salondakilerin, özellikle de sanatçıların dikkatini bozmamak için dikkatli davranılırdı.

Bunun öncelikle aile tarafından öğretilmesi gerekiyor. Ailede, tiyatroya veya konsere giden birisi yoksa bu da zor. Belki de bu kültürün ilkokulda verilmesi de çok yararlı olabilir.

Aynı zamanda, diğer seyircilerin de gerekli tepkiyi vermeleri lazım ama herkes birbirinden çekinir olmuş. Diğerleri uyarsa ve ayıplasa, belki daha dikkatli davranacak ….

Neyse aklımdaydı, paylaşayım dedim …

Ahmet Yılmaz’ın “Kıllanan adam” tiplemesi olduk biraz ;-).

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

