//
Şu anda okuduğunuz...
müzik

Türkçe Tangolar

Babam tango müziğini çok sever. Enrico Macias, Secaatin Tanyerli en sevdiği sanatçılardır.
Bu arada Esin Engin’i de unutmamak gerekir.
Ben arada tango kasetleri alırım ona, babamın arabasına her bindiğimizde tango kasetleri çalınır.

Türkçe tangolardan vazgeçilmezlere örnek olarak
“Sevdim Bir Genç Kadını” ve ”
Papatya Gibisin Beyaz ve İnce

Türkçe Tango, hakkında internetten bulduğum bilgiler:

Bu müziğe; Türk bestesi olduğu için Türkçe tango denir. Cumhuriyetin ilk yıllarından itibaren Türkçe tangolar bestelenmeye ve yayılmaya başladı. Atatürk’ün Batıyı göstermesiyle harekete geçen müzisyenler, tango müziğini ele alarak modernize ettiler ve çağdaş enstrümanlarla çalarak çok sesli bir müzik yarattılar. İlk bestecisi Necip Celal Andel. İlk Türk tango bestesi; “Mazi”. Necip Celal Andel bu tangodan sonra “Sevdim bir genç kadını” isimli tangoyu besteledi. Fehmi Ege “Ayrılık”, “Mehtaplı bir gecede”, “Emelim” gibi önemli besteleriyle tanındı. Onlardan sonra Necdet Koyutürk ortaya çıktı. “Papatya” tangosuyla çok büyük bir beğeni kazandı ve 1948’de plağını yaptı. Bu plakta solist olarak Şecaattin Tanyerli ismi ilk defa görülür. Bu ikili 40 yıl süreyle birlikte çalıştı ve sayısız plak üretti. Türk tangosunun üç ana bestecisi Necip Celal Andel, Fehmi Ege ve Necdet Koyutürk’tür. İlk şarkıcıları Seyyan Hanım ve Birsen Hanımlar. 1940’lardan sonra Türk tangosunun ilk erkek solisti İbrahim Özgür sahneye çıktı. Onun ardından Celal İnce ve Şecaattin Tanyerli Türk tangosunun en önemli solistleri oldu.

Aşağıdaki link de ilginizi çekebilir
PLAK, KASET VE CD LERDE, “TÜRKÇE TANGOLAR”IMIZ

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

