//
Şu anda okuduğunuz...
benim şehirlerim, doğal hayat, Gezgin, gezi

Bursa’da güneşli bir günü değerlendirmek – Soğanlı botanik parkı ve hayvanat bahçesi

Güneşli bir günü Bursa’da değerlendirmenin bence en güzel yollarından birisi, bol yeşillikli bir yerde zaman geçirmek. (Yeşil deyince “manav” aklına gelenlere değil bu çağrımız 😉 )

Bu haftaki seçimim, Soğanlı Botanik parkı ve hayvanat bahçesi. Kent meydanından Soğanlı minibüsleri ile buraya ulaşmak çok kolay.

Öncelikle Hayvanat Bahçesi’ne giriyorum. Hayvanat bahçesi denince akla, genellikle çocuklarımızı (veya yiğenlerimizi) götürdüğümüz ve hayvanları onlara tanıttığımız bir yer geliyor. Demir kafesler ardında üzgün bakışlı ve yaşamaktan usanmış hayvanlar …

Ezber bozalım.

Açıkçası burası gördüğüm en yeşil hayvanat bahçesi. Yeşil derken, çeşitli ağaçların oluşturduğu güzel bir ahenkten söz ediyorum. Hayvanlar, gerçek yaşam alanlarına benzetilmeye çalışılmış ortamlar içerisinde. Çocuklar (her ne kadar yasak olsa da) hayvanları besleyebiliyor ve hayvanlar bundan çok memnun gözüküyor. Özellikle de, bulunduğumuz yere bakan ve birşeyler atmamız için yüzlerini sevimli hale sokan boz ayılardan söz etmeden olmaz. Onları görünce aklıma, çizgi film kahramanı Ayı Yogi geldi.

Hayvanat bahçesinde, aynı zamanda gözleme, kısır gibi yemekleri tadabileceğiniz bir mekan da bulunmakta. Bu mekanı da Osmanlı’dan kalan en iyi korunmuş köy olduğu söylenen Cumalıkızık köyündeki evlere benzetmişler.

Ufak bir eleştiri. Yurt dışındaki hayvanat bahçelerinde nasıldır bilemiyorum ama özellikle yırtıcı kuşların kafeslerdeki durumu hep beni üzmüştür. Göklerde uçması gereken bu güzel yaratıkların, dar alanlarda sıkışmış olması çok kötü.

Gün uzun, hayvanat bahçesinin yanındaki botanik parkına gitmeden olmaz. Envai çeşit ağaç ve bitkinin bulunduğu güzel bir park burası. Sonbahar olduğu için çiçekler yok belki ama sonbaharın getirdiği güzel bir manzara var. Kızıla, sarıya dönüşmüş yapraklar, yerlerde dökülmüş çınar yaprakları …

Bisiklet kiralayıp bu güzel ortamda dolaşmanızı öneriyorum. Çocuk bisikletleri, iki kişilik bisikletler de var …

Havalar soğumadan mutlaka gidin. Baharda ayrı bir güzeldir kesin ama sonbaharı da kaçırmayın derim ben …

Huzur dolu ve dinlendirici …

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Trackbacks/Pingbacks

  1. Geri bildirim: Bursa’da yeşil alanlar « enisden - 06 Şubat 2012

Bir Cevap Yazın

“Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver.”

“God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference.”
(P.R. Niebuhr)

Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir.” (Mustafa Kemal ATATÜRK)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

