//
Şu anda okuduğunuz...
benim şehirlerim, Gezgin, gezi, seyahat

İstanbul’da Ada Gezileri

İstanbul’da Bostancı taraflarında konaklamanın en güzel tarafı adalara yakın olmak. Böylece adalara erişim daha kolay oluyor.

Bu istanbul seyahatimde, daha önceden gidemediğim Burgaz ve Heybeliada’ya gitme fırsatım oldu. Tabii ki Büyükada’da bir yürüyüş yapmadan da olmazdı.

Fotoğraftaki sırasıyla Kınalı, Burgaz, Heybeliada, Büyükada

— HEYBELİADA NOTLARI —
Heybeliada’da bisiklet kiralayıp adayı gezdim. Adanın arka tarafındaki koylar huzur doluydu. Hüseyin Rahmi Gürpınar ve İsmet İnönü’nün evlerini ziyaret ettim. Evleri gösteren doğru dürüst bir tabela ne yazık ki yok ve Hüseyin Rahmi’nin evi gerçekten de harap durumda. Hüseyin Rahmi’nin evinden manzara çok güzel.

— BURGAZ NOTLARI —
Burgaz Ada’ya gittiğimizde hava yağışlıydı. Yağmur altında sokaklarda yürümek güzeldi ama yine de kısa kesmek zorunda kaldık. Deniz kenarındaki şemsiyelerin altında otururken, yağmurun yağışını izlemek çok güzeldi.

Adada bir kalabalık ilgimizi çekti ve oraya yürüdük. Discovery kanalından bir yemek programı çekmeye gelmişlerdi. Ada halkının çoğunluğunu oluşturduğu grup çekimleri izliyordu. İmam bayıldı yemeğini pişirme yarışması oldukça renkliydi.

Adalar, özellikle Burgaz denince akla gelen (gelmesi gereken) Sait Faik’e artık gerekli özen verilmeli. Ayrıntılar için:
http://www.cennetadalar.com/tr/burgaz-ada/burgaz-adasi-haberleri/125-sait-faik-abasyank-hangi-adal.html
Adada bulunan Sait Faik evi de yıllardır kapalıymış. Ayrıntılar için:
http://canevra.blogspot.com/2009/09/luzumsuz-adam-sait-faik-abasiyanik.html

— BÜYÜKADA NOTLARI —
Büyükadayı gerçekten çok severim. Faytonla, bisikletle, yürüyerek defalarca gezmişimdir. O güzel evlerini, caddelerini çok severim. Yukarıdaki kiliseye yürümüş ve manzaraya da hayran olmuşumdur. Zirve dağcılık ile zeytin ağaçları da dikmiştik Büyükadaya.

Bu sefer vaktim sınırlıydı. Ara sokaklara dalıp köşklerin ve sokakların keyfini çıkardım. Güneş batarken adanın güzelliklerini yaşadım.

Büyükada’dan dönerken vapurda yaşlı rum’lar şarkı söyleyip oynuyorlardı. Özellikle bir yaşlı çiftin gösterisi gerçekten izlemeye değerdi. Yaşlı adam mızıka çalıyor, onun önünden giden bayan da oynuyordu. Şarkının sözleri neydi bilmiyoruz ama umarım güzel şeylere dairdir :).

Adalar keşfedilecek nice güzellikler taşıyor.
Aslında bir pansiyonda kalıp adada konaklamak lazım bi ara.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Trackbacks/Pingbacks

  1. Geri bildirim: İstanbul Gezi Önerileri – bir gezginin notları | enisden - 29 Mayıs 2013

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

