//
Şu anda okuduğunuz...
akademik etkinlik, muğla üniversitesi

Akademik Bilişim 2010 Muğla Hakkında Yorumlarım

Akademik Bilişim 2010 Muğla’da, biz yerel organizasyon ve düzenleme kurulu olarak elimizden geleni (hatta fazlasını) yaptık. Umarım misafirlerimizi Muğla’da iyi bir şekilde misafir etmişizdir.

Konferans sonrası birkaç yorum yapmak ve bir “en 10 – (top 10)” listesi yapmak istiyorum izninizle.

– Akademik bilişim, aslında “social networking” yani tanışma ortamıdır. Ben yoğun tempoda uğraşmama rağmen, yine de yeni kişilerle tanışabildim ve bundan mutluyum. Arkadaşlarıma da zaman ayırmaya çalıştım ama yoğun tempodan hepsiyle yeterince ilgilenememiş olabilirim.

– En ilgimi çeken sunum ve bildiri. Programming dersi verenler/verecekler için …
Chris Stephenson’un “How We Should Teach Programming ? How We Should Not Teach Programming” oldu.
http://ab.org.tr/ab10/bildiri/149.pdf

– Akademik bilişimde bildirilerin ciddi bir elemeden geçmediği bir gerçek (ki bu yürütme kurulu kontrolünde yani bizde değildi). Sayın Akgül’ün bu şekilde davranmasının da geçerli sebepleri var, zaten bu sayede bu kadar farklı ilden ve bu kadar çok kişinin katılımı sağlanıyor. Var olan vasat ötesi bildiriler, daha çok sahiplerini bağlıyor bence. Bu insanların bu tür bildirileri sunmaya cesaret etmeleri de ayrı bi ilginçlik. Biraz daha emek ve biraz daha güzel içerik lütfen.

– En sevindirici katılım, henüz hazırlık okuyan dört öğrencimin gelip birşeyler öğrenmek istemeleriydi. Özellikle linux konusunda Necdet Hocam ve Pardus ekibinden çeşitli arkadaşların da katkısıyla güzel bir ilk izlenim edindiklerini düşünüyorum.

– Akademik bilişim 1000 den fazla katılımla (ki 1300 leri geçtiğini tahmin ediyorum) bitti. Bilgi işlemde daha güncel bir sayı vardır sanırım. Şundan eminim, hangi oturuma kaç kişi katıldığının envanteri tutuldu.

– Konferans öncesi kurslarda 100 den fazla kursiyerimiz vardı. 2 ayrı labda 4 gün boyunca linux kursu verildi, ayrı bi salonda güvenlik eğitimleri gerçekleşti. Kurs katılımı konusunda da bir rekor kırıldı sanıyorum.

– Akademisyen birisinin konferansa kayıt yapmadan gelmesini anlamıyorum. Hadi anladım diyelim, kayıt yaptırmamasına rağmen çanta almak için savaşmasını + hakaret etmesini de anlamıyorum. Akademik çanta savaşları …

EN 10 (TOP 10) Listesi

1. EN DEĞERLİ: Konferans çantası. Ne kıymetliymiş anlayamadık.

2. EN AKADEMİSYEN(?): Konferansa kayıt yaptırmadan gelen ve çanta alamayınca da üsluplarını sertleştirenler. (En kibar olarak bu şekilde yazabildim)

3. EN CENGAVER: Bilgi işlemden ilk kayıt masasında çalışan arkadaşlar. Arkadaşlar ciddi direndiler ve son gün gelen “kayıtlı katılımcı” bile çantasını alabildi. Özellikle Figen Hanım ve Osman.

4. EN PAYLAŞIMCI: Devrim Gündüz ve Erdem Bayer. Bu arkadaşlar 4 gün boyunca ücretsiz linux kursu verdiler.

5. EN FEDAKAR: Bilgisayar Mühendisliği’nden Onur ve Cihat, derslerinden kalmak tehlikesi altında onca emek verdiler. Yeterince kıymetleri bilinir umarım?

6. EN TANINAN: Bilgi İşlem Daire Başkanımız Osman Keleş. Kendisini tanımıyor olamazsınız ;-).

7. EN YAZMAN: Bu da Bilgi İşlem ekibinden Can Bey başta olmak üzere sertifikaları ve yaka kartlarını tek tek elle yazan ekibe gitsin. İyi sabırlıymışsınız ne diyeyim.

8. EN DANSCI: Tabir yerinde mi bilemiyorum ama bu da Muğla Üniversitesi Bilgi İşlem Dairesi ekibine gidiyor. Eleman alırken, önce bi dans yeteneğine mi bakıyorsunuz anlayamadım :). Yoksa bunun bi okulu varsa ben de kayıt olmak istiyorum :).

9. EN DUYARLI VE İNSANCIL AN: Gala gecesindeki eğlencede, bize gala yemeğinde hizmet verenlerin unutulmamış olmasıdır. Bize hizmet veren kişiler çağrıldı ve onların da oynayıp eğlenmesi sağlandı. Muğla’da ve böyle bir ortamda olmaktan gurur duydum ve işte o an yorgunluğu tam olarak üzerinden attım.

10. EN İYİ ve EN UYUMLU ÇİFT: Akgül ve Ethem hocalar. Umarım uzun yıllar daha birlikte bu etkinlikte olursunuz.

Yıldızlı 10. EN GÜZEL GALA: Son bir “en” de şu olsun – Şu ana kadar katıldığım Akademik Bilişimler içerisinde, en renkli, en eğlenceli ve EN GÜZEL GALA oldu bence.

Umarım kafanızı şişirmedim ve umarım güzel bi paylaşım olmuştur.

Daha iyi akademik bilişimlerde görüşmek üzere.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

7 thoughts on “Akademik Bilişim 2010 Muğla Hakkında Yorumlarım

  1. Enis Bey,

    yazınızı şans eseri gördüm. Birkaç yorumum var.

    Konferans oturumlarında sunum yapacak katılımcılar bildirilerini göndermiş ve bu bildirileri sunmak için emek sarfedecek olan insanlardır. Bu insanların katılım belgeleri, konferans esnasında değil önceden hazırlanmış olmalıdır. Sunum yapacak bir insan kayıt olup kuyruğa girip katılım belgesinin çıktısını beklememelidir. Girişte kayıt olur ve katılımcı belgesini hemen alır. Zaten konferans programında bu insanın ismi var. Bildiri göndermiş, katılıyor dolayısıyla. Ben bu konuda eleştirilerimi bildirmiştim. Sunum yapacak biri kayıt olmadığı için katılımcı belgesini akşam alıyor. Ancak önceden katılım yapan dinleyicilere çanta ile birlikte katılım belgeleri veriliyor. Bu bir organizasyon eksikliğiydi. Bunu çanta savaşı olarak algılamak yanlıştır.

    Ek olarak kamusal alan içerisinde olan bir etkinliğe insanların türban ile katılması, kayıt olması hatta sunum yapılmasına izin verilmiştir. Bu da çok büyük bir organizasyon eksikliğidir.

    Bundan sonraki etkinliklerde bunlara dikkat edilmesi ve düzeltilmesini beklemekteyim.

    Bunların dışında ben de etkinliğin gayet güzel geçtiğini ve faydalı olduğunu düşünüyorum.

    Emeği geçenlere teşekkürler.

    Posted by _Sinan_ | 19 Şubat 2010, 1:19 pm
  2. sayın sinan bey,

    Sunum için kayıt sistemi farklı, konferans kayıt sistemi farklıdır.
    Bu birçok konferans için geçerlidir.

    Unutmayınız ki Akademik Bilişim her yıl farklı üniversitede gerçekleşir. Bildiri kayıt sistemi openconf, sayın akgül kontrolündedir ve yerel organizasyonla alakası yoktur.
    Ayrıca bildiri gönderildiğinde, bu tür üye olmanıza dair bir bilgi gönderilmiş olmalıdır.

    Tabii ki şu olabilirdi. Konuşmacı olarak her bildiri için tanımlı kişiler, bir sorgu ile alınıp onlar için özel bir durum yapılabilirdi.

    Ama gerçekten de gönüllü olarak insanların haftalarca uğraştığı ve dediğim gibi her sene farklı bir ekip tarafından yerel organizasyonı yapilan bir sistemde ne yazık ki böyle bir uygulama yoktu.

    Unutmayınız ki, biz yerel organizsyona ait kayıt sistemine göre çanta ve bildirileri hazırladık. İlk kayıttaki arkadaşlar, bildiri sunumu yapanların listesini alıp son gün çanta dağıtımı yaptılar.

    Bunun dışında kayıt yaptırmadan gelen ve hakarete varan sözlerle arkadaşlarıma bağıran kişileri akademisyen olarak sınıflandırmam mümkün değildir.

    Türbanlı durumu da ilk kez sizden duyuyorum.

    saygılarımla …

    Posted by Dr. Enis Karaarslan | 19 Şubat 2010, 2:51 pm
  3. Enis Bey,

    Ben de sizlere katılıyorum. Hakaret ya da herhangi bir seviyesiz hareket varsa, bunu tasvip etmek mümkün değil. Ancak benim eleştirim katılım belgeleri içindir. Çanta savaşı içerisinde olmadığımı tekrar belirtmek isterim.

    Diğer konuya gelince, kayıt masasında fikrimce kamusal alan içerisinde olduğumuzun hatırlatılması ve misafirlerin ya da sunum yapacakların bu konuda uyarılması gerekirdi. Ne yazıkki hocalara ve düzenleme komitesinde yer alan kişilere sitemlerimi bildirmeme rağmen bir karşılık göremedim. Umarım bundan sonraki etkinliklerde bu konuya dikkat edilir.

    Sevgiler.

    Posted by _Sinan_ | 19 Şubat 2010, 3:41 pm
  4. Selamlar,

    Anlıyorum. Demin de belirttiğim üzere, katılım belgeleri de yerel organizasyon kayıtlarına göre yapıldı.
    Bana kalırsa, bütün katılım belgeleri son gün verilse daha iyi olacaktı.

    Eksikler var, umarım gelecek senelerde tamamlanır. Zaten konferans sonrası sayın akgül'e ilettiğim konulardan en önemlisi de openconf ile yerel organizasyon kayıt sisteminin bütünleştirilmesi gerektiği idi.

    Dediğim gibi, diğer konudan ilk kez haberdar oluyorum. O kadar çok yere koşturmam, o kadar çok kişiyle ilgilenmem gerekti ki ilk kayıtla fazla ilgilenemedim.

    Ama yine de, etkinliği faydalı bulduğunuza sevindim.

    saygılarımla,

    Posted by Dr. Enis Karaarslan | 19 Şubat 2010, 3:47 pm
  5. Şunu da tekrarlayayım, katılım belgesi için kayıt yaptırmış olmanız gerekiyordu. Sonra isim yazdıranlara da en kısa zamanda hazırlandı. Ama bir kongrede kayıtlı kişi sayısı 888, sonradan katılan da 400'ü buluyorsa, takdir edersiniz ki hemen hazırlanamıyor.

    Şunu da belirtmeliyim ki, o katılım belgesinin yanı sıra, bildiri sunduğunuza dair akgül'den ayrı bir belge istemeniz gerekiyor.

    Ben her sunum yaptığım akademik bilişim ve inet-te için bunları kendisinden talep etmişimdir. Kendisi de saolsun iletmiştir.

    saygılarımla …

    Posted by Dr. Enis Karaarslan | 19 Şubat 2010, 3:51 pm
  6. Merhabalar,

    “Şunu da belirtmeliyim ki, o katılım belgesinin yanı sıra, bildiri sunduğunuza dair akgül'den ayrı bir belge istemeniz gerekiyor.” demişsiniz. Önümüzdeki senelerde yapılacak olan Akademik Bilişim'lere katkı sağlaması açısından belirtmek isterim ki bildiri sunan kişilere sunumun hemen arkasından böyle bir belge verilmesi daha uygun olacaktır. Örneğin; bu sene hediye olarak verilen Türkiye Bilişim Ansiklopedisi nasıl sunumdan hemen sonra dağıtıldıysa bence belgeler de verilebilir. Sonuçta, kimlerin bildiri sunacağı konferanstan epey önce belirlenmiş oluyor. Ya da hiç olmazsa daha sonradan hazırlanıp dağıtılabilir ama ayrıca böyle bir belge talebinde bulunmak bana pek mantıklı gelmedi.

    İyi günler dilerim.

    Posted by Özlem Özgöbek | 24 Şubat 2010, 8:35 am
  7. selamlar,

    Bildiri sahipleri için belge konusunda hemfikiriz. Bir bildiri yazarı olarak, bunu ben de sayın Akgül'e defalarca söylemişimdir (Bu bildiri ile katıldığım 6. Akademik Bilişim).

    Bu dediklerinizi sayın Akgül'e mail ile iletebilirsiniz.

    saygılarımla…

    Posted by Dr. Enis Karaarslan | 24 Şubat 2010, 8:57 am

Bir Cevap Yazın

“Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver.”

“God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference.”
(P.R. Niebuhr)

Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir.” (Mustafa Kemal ATATÜRK)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

