//
Şu anda okuduğunuz...
öneri, facebook, mahremiyet

Facebook sorunsalı – kullanmak veya kullanmamak – işte bütün mesele bu- öneriler…

Facebook sorunsalı – kullanmak veya kullanmamak – işte bütün mesele bu 🙂

Facebook sorunsallarının bir kısmı

1- Bilgi topluyorlar – Onlar bilgi topluyor, biz de elimizle veriyoruz.
Dijital fotolarda zaman bilgisi de var. Ellerine her türlü veriyi veriyoruz
Öneri:
1- Bu senin için sorunsa, bir an önce çık diyeceğim ama çıksan da bilgilerini silmiyorlar onu da hatırlatayım. Zaten internete gönderdiğin her şey, bir şekilde siber uzayda yerini alır ve silmek çok zordur.
2- Eklediklerine dikkatli ol
Zıt Düşünce: Sen eklediğine dikkatli olursun da, arkadaşların da ekliyor
2. Öneri: Arkadaş eğitimi şart 🙂

2- Zaman kaybı: Daha anlamlı işlere zaman ayırılabilir
Öneri: Facebook’da geçirilen zamanı azalt, zaten eğlence ve iletişim için kullanıyorsun

3- Farmwille vb oyunlarla saatlerce zaman geçiriyorum
Öneri: Pencereden dışarı bakmakla başla 🙂

4- Herkes resimlerimi/profil bilgilerimi görebiliyormuş
Öneri: Eklediğin fotoğraf albümlerinde “sadece arkadaşlarım” ayarını yapmayı unutma
Bu arada bazı kişiler için özel bir ayar grubu yapabileceğini ve “limited profile” i kullanabileceğini unutma

Ayrıntılı “mahremiyet önerileri için:
http://enisden.blogspot.com/2007/10/facebookda-mahremiyet.html

4- Gizlilik ayarları devamlı değişiyor: yok yeni versiyondu derken bi bakıyorsun ki yaptığın gizlilik ayarları uçmuş
Öneri: Gizlilik ayarlarını arada kontrol et, özellikle facebook arabirimi değiştiğinde …

Facebook En son adres ve telefon bilgilerini de uygulama geliştiricileriyle paylaşmaya başlamış.
http://www.milliyet.com.tr/facebook-a-bu-iki-seyi-sakin-yazmayin-/dunya/sondakika/18.01.2011/1340808/default.htm?ref=facebookmypage

Her ne kadar gizlilik ayar yerlerinin bir kısmı değiştiyse de, daha önce bu konuda ayrıntılı yazmıştım.
Ayrıntılı “mahremiyet önerileri için:
http://enisden.blogspot.com/2007/10/facebookda-mahremiyet.html

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

“Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver.”

“God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference.”
(P.R. Niebuhr)

Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir.” (Mustafa Kemal ATATÜRK)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

