//
Şu anda okuduğunuz...
öneri, bilgisayar

Hangi dizüstü bilgisayarı almalı

Öğrencilerimden ve arkadaşlarımdan, hangi özelliklere sahip, hangi marka dizüstü/laptop almalarının uygun olacağına dair sorular geliyor. Benzer soruları da dikkate alıp şu türden bir yönlendirme yapabilirim.

Bir laptop kullanım ömrü en fazla 3-5 senedir. Ne kadar üst model alırsanız alın, kısa bir sürede demode olacaktır. O yüzden boşuna fazla para vermeyin.

Laptop’ların çok büyük ekranlılarının ve ağır olanların makbul olmadığını düşünüyorum. (ozellikle adaptor agirligina dikkat)

Bir öneri de  evde kullanım için ek bir lcd/led ekran, usb klavye/mouse alıp, dizüstü cihazını bu cihazlara takıp daha verimli çalışmak olabilir.

Bence bir laptop/netbook/bilgisayarda en önemli unsurlar
– ürün kalitesi
– teknik servis kalitesidir.

Bunlar hakkında bilgi sahibi olmak için önce iyi bir araştırma yapmanız gerekir. Bu konuda size en iyi bilgiyi verebilecek kaynaklar (gerçi taraflı da olabilir bu bilgiler):
– Bilgisayar dergilerinde yapılan ürün incelemeleri
Hepsiburada.com gibi web sitelerinde ürünlere yapılan yorumlar
forum.donanımhaber.com da ürünlerle ilgili mesajlar
sikayetvar.com adresinde varsa firma veya ürün hakkındaki şikayetler ve firmanın bu şikayetlere karşı tutumudur.

Bu konuda çok bilgili olmayanlara önerim
– Hepsiburada.com gibi sitelerde “en çok satan” ürünleri incelemeleri
– Yukarıda anlattığım bilgi kaynaklarından bu konuda yorumları incelemeleridir.

Mühendislik uygulamaları çalışacak makine için önerilerim (2010 da bunu önermişim, güncelleme gerekebilir? – Birkaç değeri güncelledim):
– i5,i7 veya sonraki işlemciler
– En az 1 GB ekran kartı (ekran kartı işlemcisi de önemli ama oyun/grafik tasarım işleri için)
– En az 8 GB RAM Bellek
– e-sata, hdmi gibi arabirimleri desteklemesi

İlla marka diyorsanız, Fiyat/performansta Dell daha iyi gibi gözüküyor.
Bazen lenovo (eski IBM) güzel kampanyalar yapıyor ama Çin firması (ben aldım, hiç sorun yaşamadım, memnunum)
Toshiba, Sony iyi ama pahalılar.

Apple hayranıysanız ve işletim sistemine alışırım diyorsanız MacBook’lar oldukça performanslı

İşletim sistemine para vermeyin, Linux veya freeDos satan ürünleri tercih edebilirsiniz.
Pardus veya Ubuntu gibi Linux dağıtımlarını ücretsiz olarak kullanabilirsiniz.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

