//
Şu anda okuduğunuz...
etkin insan, Hayat felsefesi, hayata olumlu bakmak, kişisel gelişim

Kişisel Gelişim Nedir?

“Kişisel Gelişim” kavramı birçok düşünürün ve günümüzde de yaşam koç’u adı verilen kişilerin ve şirketlerin ele aldığı bir konu oldu.

“Kişisel Gelişim”i bir nevi din haline getiren ve Tanrı rolüne bulaşanlar da var.
Bu işten oldukça iyi para kazananlar var. Kişisel gelişim, bazılarının öncelikle cüzdanlarını geliştirmeye yarıyor sanırım 😉 (bu konuda sonraki yazılarda bir fıkra da göndereceğim)

Peki aslında bence “Kişisel Gelişim” nedir?
Bence Kişisel gelişim, insanların öncelikle kendilerine inanarak ve hayata olumlu bir açıdan (pozitif) bakarak kendilerini ve çevrelerini geliştirmeleridir. Tabii ki sadece hayata pozitif bakmak yeterli değil, herekete geçmek yani değişim için de birşeyler yapmak, emek vermek gerek.

Kitaplığımda birçok kişisel gelişim kitabı var. Ne yazık ki çoğunu henüz okumadım. “Bir kitap okudum ve hayatım değişti” cümlesine pek inandığımı söyleyemem ama tabii ki her okuduğumuz bize birşeyler katacaktır. Madem okumaya o kadar gönüllü değilim, neden aldım? Okumak ve belki de hatalı yaptıklarım varsa farkına varmak istiyorum. Şu andan itibaren ilk işim kütüphanemdeki bu kitapları okumak, ama onları tam bir rehber kabul etmemek, onlardan sadece özümsediklerimi not etmek olacak. Bu not ettiklerim, muhtemelen bildiğimiz ama uygulamakta nedense tam başarılı olmadığımız temel ilkeler olacak.

Sokrates’in de belirttiği gibi, aslında her şeyi biliyoruz ama bir şekilde hatırlamamız gerekiyor. Bunun için öncelikle kendimize sorular yönelterek düşünmemiz ve hatırlamamız gerek.

Sadece bilmek de yeterli değil, daha iyi bir benlik/çevre/dünya için uygulamak ve eyleme de dönüştürmek gerekiyor.

“Kişisel gelişim” ile ilgili diğer yazılarım için:
http://enisden.blogspot.com/search/label/ki%C5%9Fisel%20geli%C5%9Fim

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

“Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver.”

“God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference.”
(P.R. Niebuhr)

Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir.” (Mustafa Kemal ATATÜRK)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

