//
Şu anda okuduğunuz...
akademik, internet

"inet-tr çokça sorulan sorular" Canlandırma – wiki?

“inet-tr çokça sorulan sorular”, internet’i ilk öğrenirken bana yol gösteren dökümandı.
Çok uzun zamandır güncellenmedi. Bu dökümanı yeniden canlandırmayı hedefliyoruz.

İnternet’i, yani küresel bilgi kaynağımızı yeterince verimli kullanamıyoruz.
Bilgiyi nasıl ve nerede arayacağımızı tam olarak bilmiyoruz.
Eğlence amaçlı kullanıyoruz ama güvenliğimiz için nelere dikkat etmemiz gerektiğini bilmiyoruz.

İnternet ve ilgili konularda çokça sorulan soruların en son hali:
http://www.po.metu.edu.tr/links/inf/css25/

Aslında planladığımız şey bir wiki, ana başlıkları belirtip biraz da internet halkının dinamiği ile geliştirmeyi hedefliyoruz. Sonuçta bu döküman hepimizin katkılarıyla oluşmalı ve güncel olmalı.

Özellikle aşağıdaki yeni başlıkların da ilgi çekeceğini düşünüyorum:
– internet üzerinden arama yöntemlerinin etkin kullanımı
– internet üzerinden gelebilecek güvenlik sorunlarına karşı önlemler
– Sosyal ağları kullanırken dikkat edilmesi gerekenler
– Blog, e-posta listeleri ve forumlar gibi günümüzün etkin kullanılan ortamlar
– İnternet ahlakı (ethic), internet üzerinden tanımadığın birisine nasıl hitap edilmesi gerektiği

Var olan başlıkların bazıları iptal edilebilir, buna da katılımcılar karar verecektir.

Bazı konularda, Türkçe akademik bildirilerin de linkleri eklenebilir diye düşünüyoruz.

En kısa zamanda bir wiki kurup, taslak sistemi canlandırmayı düşünüyoruz.
Bu konunun ayrıntılı çözümlemesi inet-tr konferansına bildiri olarak gönderilecektir.

Siz bu konuda ne dersiniz?
Yorumlarınızı bekliyoruz.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

“Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver.”

“God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference.”
(P.R. Niebuhr)

Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir.” (Mustafa Kemal ATATÜRK)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

