//
Şu anda okuduğunuz...
akademik, öneri, eğitim, eğitim üzerine düşünceler, sunum

Derslerde sunu (powerpoint) kullanmak iyi bir fikir mi?

Derslerde sunu (powerpoint) kullanmak gerçekten iyi bir fikir mi?

Ya da kullanırken nelere dikkat etmek lazım?

Bu son zamanlarda hep aklımı kurcalayan bir konuydu. Boğaziçi bilgisayar mühendisliğinden bir prof hocamızla powerpoint sunuları ve etkinliği üzerine yaptığımız konuşma da oldukça ilginçti. Hocamızın da belirttiği üzere MIT ‘de halen tahtada ders işleniyor, gerçekten bildikleri ve bizim yanlış anladığımız bir şeyler olmalı.

Hele geçen günlerde başka bir bölümden bir öğrencinin “eğitimde teknoloji kullanmak powerpoint midir?” demesi de ilginç bir tesadüf oldu (hayır benden ders alan bir öğrenci değil 🙂 ).

Sunum denenince ilk olarak powerpoint akla geliyor ama birçok program ile sunu hazırlamak mümkün. Biz yine de bu yazıda bu kelimeyi kullanalım.

Eğitimde teknoloji kullanmak, powerpoint/projektör kullanmak değildir evet. Yıllarca aynı sunumu kullanmak da değildir. Bunu da bir ara, hem de güzel bir örnekle blog’da yazacağım.

Deneyimlerim gösteriyor ki,
– Powerpoint sunusu ile ders daha hızlı verilebiliyor. Resimler ve normalde derste tahtaya çizilmesi zor şemalar için ideal,
– Powerpoint sunusu kullandığımda ve bunu web üzerinden öğrencilere ulaştırdığımda, öğrenciler hiç not tutmuyorlar. Yani kolaycılığa kaçıyorlar. Not tutmayınca da uyukluyorlar. Not tutmayınca öğrenme süreçlerindeki başarı da azalıyor. Sunuyu web ile paylaşmak yarardan çok zarar getiriyor.
– Bol bol tahta kullanmak ve sunuyu bir tamamlayacı olarak görmek lazım.
– Sunum yaparken de öğrenciyi öldürmemek/uyutmamak lazım. Sunuları hazırlarken aşağıdaki kılavuzda anlatılanlara da dikkat etmekte fayda var.
Powerpoint Sunum kılavuzu
– Sunumun sadece anahatları göstermesi ve resim/şemalar için kullanılması gerekiyor. Sizin anlattıklarınızın dinlenmesi ve not alınması için bunlar kritik önem taşıyor.

Daha etkin bir eğitim arayışımızı paylaştığımız bu tür yazılarımız devam edecek.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

7 thoughts on “Derslerde sunu (powerpoint) kullanmak iyi bir fikir mi?

  1. enis hocam hic bir zaman bir yönlendiricinin (öğretmen yerine kullanmayı tercih ederim)yerini bir pc yada bir uygulama tutamayacıgını varsayarak kara tahtanın hala vazgecilmezimiz olduğunu bilmekte fayda var fakat günümüz elektronik kültürünün getirdiği nimetleride elimizin dersiyle itmek işin kolayına kacmaktır bana kalırsa. özellikle sizin gibi başarılı yönlendircilerimizinde derslerinde eğitim teknolojilerini kullanarak aktif öğrenmeyi gerçekleştirmesi bi atılım olabilir. özellikle web 2.0 teknolojilerini öğrenmeye indirmek evet bunu yapabilmek artık üniversiteler için olmazsa olmazlardan.
    saygılarımla

    Posted by sagbasdansay | 26 Aralık 2010, 11:06 am
  2. Ben zaten kullanılmasın demiyorum.
    Sadece bu tür imkanların bir tamamlayıcı olduğunun farkında olunması ve dikkatle kullanılması gerektiğini belirtiyorum.

    Posted by Dr. Enis Karaarslan | 26 Aralık 2010, 3:35 pm
  3. “Powerpoint Sunum kılavuzu” linki aktif değil. Güncel halini biliyor musunuz?

    Posted by patolog | 26 Kasım 2013, 3:30 pm

Trackbacks/Pingbacks

  1. Geri bildirim: Eğitimde Tablet Nasıl verimli kullanılacak? « enisden - 15 Ocak 2012

  2. Geri bildirim: Eğitimde Teknolojinin Kullanılması | enisden - 26 Kasım 2013

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

