//
Şu anda okuduğunuz...
üniversite, bilgisayar, bilgisayar bilimi, bilgisayar mühendisliği, bilişim sistemleri

Bilgisayar Mühendisliği Okuma Nedenleri?

Bir mesleği neden seçersiniz? Önce bunu cevaplamak lazım
Muhtemelen, o mesleği yapmak istediğiniz için olmalı.

Ama Türkiye’de durum oldukça vahim bir hal aldı.
Üniversite sınavına Fen-Matematik dalından girenler tıp veya fizik tedavi gibi bölümleri, sosyal bilimlerden girenler hukuk gibi bölümleri istediklerini gözlemliyoruz. Bu mesleklerin saygınlığı ve gerekliliği tartışılmaz tabii ki. Ne yazık ki bu meslekleri yapmak istedikleri için değil, bir çoğu maddi açıdan bakarak istiyorlar. Bu meslekleri yapmak istiyorlar mı, yapabilirler mi bu fazla dikkate alınmıyor. Önce bu yanlış zihniyetin değişmesi gerek diye düşünüyorum. Özellikle liselerdeki ve dersanelerdeki danışman hocalara bu konuda çok önemli görevler düşüyor.
Eğitim Gönüllüleri Vakfının (TEGV), “Kariyer yolculuğuma Başlıyorum” eğitimi oldukça başarılı. Keşke internet üzerinden erişilebilir hale getirseler. Keşke benzeri bir meslek tanıtımı ders olarak okullarda okutulsa.

Bilgisayar mühendisliğini, eğer bu mesleği yapmak istiyorsan seçmelisin.
“Bilgisayar mühendisliği bitti” diyenlere sadece gülümsüyorum ve bilgisizliklerine yoruyorum.
Bilgisayar mühendisliği, öyle bir disiplinler arası bir meslektir ki hiçbir zaman bitmesi mümkün değildir. Bunu yazmama bile gerek yok aslında.

Öyle bir hal aldı ki, bölüme başladıktan sonra bile öğrencilerin kafasında soru işaretleri görmek üzücü. “Bilgisayar mühendisi olduktan sonra işsiz kalır mıyım” endişesi gereksiz. Kafası çalışan, kendisini ifade eden ve kendine güvenen bir bilgisayar mühendisinin işsiz kalması mümkün değil bence.

Bilgisayar mühendisliği nedir/sıkça sorulan sorular:
https://enisden.wordpress.com/2010/12/07/bilgisayar-muhendisligi-nedir-ve-bilgisayar-muhendisligine-iliskin-sikca-sorulan-sorular/

Bilgisayar Mühendisleri Olmasaydı:

iletişim Mühendisleri Olmasaydı (bilgisayar, elektrik/elektronik müh (haberleşme) )

Bilgisayar Mühendisliği – Bilgisayar Bilimleri mezunlarının çalışma alanlarına örnekler icin tiklayiniz

Yurt dışında çalışma/lisans üstü eğitim deneyimi olan bilgisayar mühendisleri ile söyleşiler yapmaya başladık. Önümüzdeki günlerde yenileri de eklenecek. Bu konuda bir vizyon sahibi olmak için incelemenizde fayda var:
https://enisden.wordpress.com/2011/12/11/yurt-disinda-calisan-bilgisayar-muhendisleri-ile-roportajlar/

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

2 thoughts on “Bilgisayar Mühendisliği Okuma Nedenleri?

  1. Selamlar,

    Lisede rehber hocaları ve yaptıkları iş genelde küçümsenir, bunda rehber hocaların kalitesi de muhakkak etkendir ama rehber hoca ya da rehberlik dersleri beden eğitimi dersi gibiydi benim zamanımda ( şimdi daha iyidir inşallah )

    Lisede iyi bir okulda okumama rağmen bilgisayar mühendisliğini şans eseri seçtim diyebilirim, neyle karşılaşacağıma dair hiçbir fikrim yokmuş, başka bir bölüm seçsem yine öyle olacaktı çünkü bir dünya bölümün ne olduğunu da elbette bilmiyordum, peki seçebildiğim bölümler nelerdi ?
    Matematiğe kafan basıyorsa fen okuyordun ve sayısal bölümler seçiyordun .. Diyeceğim o ki seçme hakkı bile yoktu aslında .. bu mantıkla ve sistemle de olmaz ..

    Ayrıca ne kadar bilgisayar mühendisliği şöyledir böyledir desek de lisede okuyan çocuğun kafasında net bir şey oluşturamayız, oluşturmak için alıp karşına konuşacaksın, bunu da tüm bölümlerden yetkin insanlar yapacak ki karşılaştırabilsin, ne istediğini bilsin .. ki bu da imkansız ..

    Posted by demonsdread | 16 Şubat 2011, 4:39 pm
  2. Aslında güzel çalışmalar da var.

    Eğitim Gönüllülerinin (TEGV), “Kariyer yolculuğuma Başlıyorum” eğitimi oldukça başarılı. Keşke internet üzerinden erişilebilir hale getirseler. Keşke benzeri bir ders olarak okullarda okutulsa.

    Ben olayı sadece tıp/fizik tedavi olarak, yani daha çok maddi açıdan görmelerine karşıyım.

    Posted by Dr. Enis Karaarslan | 16 Şubat 2011, 5:32 pm

Bir Cevap Yazın

“Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver.”

“God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference.”
(P.R. Niebuhr)

Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir.” (Mustafa Kemal ATATÜRK)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

