//
Şu anda okuduğunuz...
öneri, eğitim, eğitim üzerine düşünceler, web sitesi önerisi

Unutmamak için, öğrenmek için not tutmak

Ben her zaman başarılı bir öğrenci olmanın en önemli ayrıntısının, “not tutmak” olduğunu düşünmüşümdür.

  • Dersi/sunumu dinlerken/araştırma yaparken not tutun  (Kelime kelimesine değil, mümkün olduğunca kısaltmalar kullanarak, ana hatları yazın)
  • “Not tutmak” sayesinde derste/sunumda uyumanız da zorlaşır 😉
  • Mümkünse aynı gün (5 dakika yeterli) not alınanları gözden geçirin
  • Yazılanları temize de geçebilirsiniz (bu da bir tekrar olacaktır)

Not aldıklarınızı unutmadığınızı, daha başarılı olduğunuzu göreceksiniz.

Bunun için bir kalem ve kağıt yeterli. (Tabii ki düzenli bir şekilde dosyalamak önemli)

Bunun yanı sıra yapacağımız işleri de not tutmamız, unutmamak için önemli.

Sanal dünya da bize değişik fırsatlar sunuyor. Asuya Tuyolar sitesindeki incelemeyi okumakta fayda var.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

