//
Şu anda okuduğunuz...
Düşününce, facebook, hayata dair

Facebook Sosyal Duyarlılığının Farklı Yönleri: iyi, kötü, çirkin

Facebook (ve diğer sosyal paylaşım siteleri – twitter vb) ortamında sosyal sorunlara duyarlı olmanın/olduğunu göstermenin bence farklı açıları var. Ben bunları iyi, kötü ve çirkin başlıkları altında topladım. Bence …

İyi

  • Tepkinizi dile getirmek (Bu tepkinizi kimler duyuyor?)
  • Duymayanların gündem ve gelişmelerden haberdar olmasını sağlamak
  • Farklı bakış açılarını içeren kaynakların paylaşılması
  • Benzer düşüncelere sahip olanların birbiri ile iletişiminin sağlanması (kandırmacalara/oyunlara dikkat)

Kötü

  • Bu ortamda bir şey paylaştığında, üstüne düşeni yaptığı hissiyatına varmak. Facebook da birşey paylaşmak yeterli midir?
  • Facebook’un çeşitli gizli teşkilatlarca ve firmalarca bilgi toplamak için kullanılması, hatta bu konuda başınıza gelebilecekler

Çirkin

  • Yapılan kampanyalara katılmayanlar bizden değildir, bunu paylaşmayan … şeklinde söylemlerle ayrımcılık yapmak. Kimse paylaşmak ve kendi düşüncesini belirtmek zorunda değil.

Sizin için belki biri, belki hepsi geçerli. Empati ile yaklaşıp farklı bakış açılarını da kaçırmamak gerekli.

İnternette yazdığınız, yolladığınız hiç bir şey artık sizin değildir. Yazdıklarınız bir anda çok hızlı bir şekilde yayılabilir. Yazdıklarınızı geri almanız, silmeniz mümkün olmayabilir.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

2 thoughts on “Facebook Sosyal Duyarlılığının Farklı Yönleri: iyi, kötü, çirkin

  1. Katiliyorum Hocam…

    Posted by Yavuz | 18 Temmuz 2011, 9:37 pm
  2. Çok doğru tesbitler. Daha az önce bir arkadaş popülist bir video eklemiş ve açıklama olarak da ”bunu paylaşmayan beni silsin!” şeklinde bir cümle yazmış. Kimse paylaşmak ve kendi düşüncelerini belirtmek zorunda değildir. bazen yüzde yüz haklı görünen bu tür eylemler durumu daha da karmaşık hale getirmekten başka işe yaramayabilir.

    Posted by begonvilliev | 19 Temmuz 2011, 9:57 pm

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

