//
Şu anda okuduğunuz...
dizi, eğitim, eğitim üzerine düşünceler

Hayat Bilgisi Dizisinden seçmeler ve eğitim hakkında mesajlar

Hayat Bilgisi Dizisi, tüm zamanların eğitim konusuna yoğunlaşmış en iyi dizilerinden biridir. O kadar güzel mesajlar vermiştir ki saymakla bitmez. Bu blog’da birkaçına link vermeye çalışacağım. Linkler umarım uzun süre geçerli kalır.

Başarılı senaryonun Gani Müjde tarafından yazıldığını da hatırlatalım. Perran Kutman’ın başarılı oyununa ise şapka çıkatmak lazım.

Ezberci eğitim yerine daha etkin yöntemler de bu dizide vurgulanmıştır. İlk bölümlerde Candan Erçetin bir idealist müzik öğretmenini canlandırıyordu ve bir şekilde uzaklaştırılmıştı. O okuldan ayrılırken “let the sunshine in” müziği ve Atatürk portresine yapılan yakın çekim gerçekten çok etkileyiciydi (Ayrı bir video olarak linkini bulamadım ama sanırım 4. bölüm olması lazım). Bugün o video aklıma gelmişti, nostalji yaparken bu blog girdisi de oluşmuş oldu.

İzlemek isteyenler için ilk bölüm:

http://www.youtube.com/watch?v=fM9nBRXy27s

Aşağıdaki linkte, Afet Hoca öğrencilerin hak ettikleri notu açıklıyor, karakter dersi veriyor. Tüm öğrencilerin ve eğitmenlerin izlemesi gereken bir sahne.

https://www.facebook.com/video/video.php?v=1722944526195

Ben de neden kimseyi bırakmadım bu sene diyordum, etkilenmişiz demek ki. Umarım öğrenciler de bu video’daki mesajı alabilmişlerdir.

Son bölüm, her vedanın bir konuşması vardır:

https://www.facebook.com/video/video.php?v=1844866289326

Final sahnesi – “Let the sunshine in” müziği ile

https://www.facebook.com/video/video.php?v=1753041673768

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

