//
Şu anda okuduğunuz...
üniversite, bilgisayar bilimi, bilgisayar mühendisliği, muğla üniversitesi

Muğla Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Nasıl

“Muğla Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü nasıl?” şeklinde google sorgulamalarının blog’uma geldiğini görünce, bu konuda bir şeyler yazmam gerektiğini düşündüm.

İkinci tür sorgulama da “Muğla Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü hazırlık sınıfı zor mu?” şeklinde oluyor. (Cevap: “HAYIR, ZOR DEĞİL”. Dersleri takip edip bir disiplin içerisinde çalışarak İngilizcenizi geliştirmeniz gerekiyor. Yorumlar kısmında ayrıntılı bilgi bulunmakta.).

Öncelikle Bilgisayar Mühendisliği konusunda ön fikir için: Bilgisayar mühendisliği nedir ve bilgisayar mühendisliğine ilişkin sıkça sorulan sorular

Muğla Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü hakkında, bu bölümün öğretim üyesi olarak mümkün olduğunca tarafsız yazmaya çalışacağım

  • Genç ve dinamik bir kadro: Bir doçent ve altı yardımcı doçent (öğretim üyesi) bulunmakta. Her geçen gün yeni öğretim üyeleri aramıza katılmakta
  • Gelişen: Yeni bir bölüm – 2015-2016 döneminde yedinci kez öğrenci aldı ve 2016’da üçüncü mezunlarımızı verdik. Her geçen gün yeni imkanları öğrencilerimizin hizmetine sunuyoruz.
  • Güncel müfredat: Çağın gereksinimlerine uygun en son müfredat hazırlandı. Sürekli yenileniyor.
  • İngilizce eğitim: %100 ingilizce eğitim olmasının artıları var. Hazırlık eğitimi veriliyor. İngilizce temeli olan öğrencilerin seçmesinde fayda var.
  • Kalabalık olmayan sınıflar:  Kontenjanımız 50 kişi
  • Özgür yazılım tabanlı eğitim: Bunun bilgisayar bilimleri eğitiminin en etkin hali olduğunu düşünüyoruz. Özgür yazılım projelerinin önemi hakkında ayrıntılı bilgi için tıklayın.
  • Ezberden uzak, yaratıcılığa yönelik eğitim
  • ileri görüşlü (vizyon sahibi) olmaları için çeşitli etkinliklere katılmalarını destekliyoruz (2010-2011 döneminde 13 öğrencimizi İstanbul’a, 2 öğrencimizi de Kayseri’deki etkinliklere yolladık, 2011-2012 döneminde 18 öğrencimizi Izmir`deki etkinlige yolladik. 2013 senesinde Kocaeli’de yapılan Bilmök’e 20 öğrencimizin katılması için maddi olarak destekledik.)
  • Üniversite şehri olan Muğla’da olmasının artıları.
  • Tatil yörelerine ve İzmir’e yakın
  • Erasmus ve Farabi programları ile başka üniversitelerde bir veya iki dönem okuma şansı

Biz bu bölümün olgunlaşması sürecinde, öğrencilerimize en iyi eğitimi vermek için elimizden gelenin en fazlasını vermeye çalışıyoruz.

Bir öğrencimizin kendi düşüncelerini dile getirdiği bölüm tanıtım videosu:

Mühendislik fakültesinin binasının resmi aşağıdaki gibidir. Görüldüğü üzere, ormanlık alan içinde estetik bir yapıya sahiptir. Başka resimleri görmek için tıklayınız.

Muğla Üniversitesi Mühendislik Fakültesi


Mugla Bilgisayar Mühendisliği toplu
Öğrencilerimle Bitirme Projeleri Sergisinde -2013

Ayrıntılı bilgileri http://bilmuh.mu.edu.tr  adresinden alabilirsiniz. Belki öğrencilerim de bu yazıya kişisel yorumları ile katkıda bulunurlar.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

16 thoughts on “Muğla Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Nasıl

  1. Bende biraz Muğla hakkında bilgi vereyim. Akademik olarak gerekli araştırmaları zaten rahatlıkça bulabilirsiniz. Üniversite okunabilecek en uygun yerlerden birisi bence Muğla. Doğası bakımından harika bir yer. Marmaris Fethiye ve Bodrum gibi yerleri anlatmaya gerek yok zaten. Kötekli adındaki öğrenci mahallesinde yaklaşık 15.000 öğrenci yaşıyor yani çok sevimli. Fakat merkez biraz küçük. Yani büyük bir şehirden geldiyseniz adaptasyon problemi yaşayabilirsiniz. 60.000 nüfuslu bir mahalle sanki yani. Bunu da düşünmenizde fayda var derim.

    Posted by Bilgisayar Mühendisliği ilk öğrencilerinden M.Can Helvacıkara | 29 Temmuz 2011, 2:52 pm
  2. SA benbu bölümü yazmayı düşünüyorum. Muğlada yaşam pahalı mı yani evlerin kiraları ne kadar acaba?

    Posted by yatuu | 01 Ağustos 2011, 1:41 pm
  3. Muğla’da birçok alternatif mümkün. Örneğin Akyaka’da bir apartta 350-500tl’ye kalınabilir (ki 2-3 kişi bu ücreti paylaşabilir) ve oradan Muğla’ya gidip gelinebilir. Kötekli’deki apart’ların ücreti en son ne oldu bilemiyorum ama yeni yurt inşaası ile daha makul fiyatlara inmştir diye düşünüyorum. Üniversitenin hemen üstünde bulunan Toki’lerde de 350-400 tl gibi fiyatlarla da kiralar bulmak mümkün diye biliyorum.

    Posted by enisden | 01 Ağustos 2011, 5:33 pm
  4. merhaba arkadaslar. ben bu sene kazandim ve yerlestim mugla universitesine. izlenimlerimi anlatiyim.
    ilk basta aile olarak gelmeyi dusunuyorsaniz ve ilk okula giden kardesiniz varsa mugla size gore degil, iyi bir ilk okul icin merkezde ev bulmaniz gerekecek. merkezde 3+1 bulabilirseniz sanslisiniz. 600-800 3+1lerin kiralari. aidat eklenince istanbulu aratmayacak fiyatlar ortaya cikiyor. aidatlar 150-250 arasi.
    ogrenci olarak gelicekseniz isler degisir 170-350 tl arasinda her sey dahil apartlar var ama bunun icinde yemek yok! ama okulun cevresinde bir apart bulduysaniz onada gerek yok. cunku okulun cevresondeki yerlerde uygun fiyatlara yemek bulabilirsiniz. saka gibi bi durum daha var okulun icindeki ogrenci sarayinda 5 gunluk tabilot yemek karti 7,5 tl. not. : tek ogun

    evet resimlerdende gorulecegi uzre bolumun binasi cok guzel. bina tastan. ama hazirligi gecebilirseniz. muafiyet sonavinda gecen sene baraj 70 mis bu sene 60. barajo dusurmeleri iyi olmus cunku gecen sene hazirlik siniflarindan her siniftan 4-5 kisi gecebilmis.

    benden bu kadar,

    Posted by ismini vermek istemeyen kullanici | 24 Eylül 2011, 4:28 pm
  5. @ısmini vermek istemeyen kullanici

    Diğer bölümlerin hazırlıktaki başarı oranı düşük olabilir ama yanlış anlaşılabilecek bir durumu düzeltelim.
    Bilgisayar Mühendisliği Bölümünden hazırlığı geçen kişiler:
    2010-2011 Dönemi – 31 öğrenciden 22 kişi – %71 başarı
    2011-2012 Dönemi – 42 öğrenciden 37 kişi – %88 başarı
    (düzeltme için teşekkürler)

    Yeterli mi, tabii ki değil. Yeterince çalışırsanız geçersiniz. Çalışmak ve ingilizceyi yeterli hale getirmek gerekiyor.

    Posted by enisden | 25 Eylül 2011, 8:30 pm
    • Bu sene 42 öğrenciden 37’si (%88) hazırlıktan 1. sınıfa geçti bu arada. Diğerlerinin de hala diğer sınavlarda başarılı olarak geçme şansı var.

      Posted by iZzeT | 15 Haziran 2012, 5:18 pm
      • Basarinin arttigini gormek cok guzel. Yazin guzel calisirlarsa gecerler hocam. Bosuna 1 sene daha harcamak gereksiz bence.

        Posted by enisden | 15 Haziran 2012, 5:26 pm
  6. Bir de şunu belirtmek istiyorum. Hazırlık zor, kimse geçemiyor efsanelerini artık bırakın. Bütün forumlar bunlarla dolu.
    Siz çalışın, yeterince öğrenin, KPDS-ÜDS veya benzeri sınavlarla da hazırlığı geçme şansınız var.

    Posted by enisden | 25 Eylül 2011, 8:33 pm
  7. Sanırım daha ziyade öğrenci kitlesinin alakasını kazanmış bir entry’nin altına yazıyorum. Bu sebeple sanırım evvela uyarıda bulunmam gerekir ki ben, uzun zaman önce öğrencilik yıllarını tamamlamış sizin tabirinizde “piyasada” olan birisiyim. Enis hocanızı iyi tanırım, biliniz ki sizin için büyük şans. Ayrıca eğitim ortamınız, bölümünüz de düşünüldüğünde “duble” şans. Sizin çalışmanız lazım, yaratıcılığınızı beslemeniz lazım, temiz hava solumanız ve temiz gıdalardan yemeniz lazım; kısacası beyninize kan gitmeli ve ayrıca kafanız rahat olmalı. Beyninizde olup bitenler, biyolojik flowChart’lar, programlarınızdaki gibi en kısa yolun birer örnekleri olmalı.. İstanbul gibi bir keşmekeşin içinde, trafik ve görültü içinde “veriyi”, herhalde brezilya futbol takımı gibi dolandırıp durmak daha mümkün bir durum olarak karşımıza çıkıyor olmalı🙂

    Çok çok büyük bir bölümünüz, ailenizin yaşadığı kenti bırakıp Muğlaya gidiyorsunuz. Psikolojik zorluklarını gözardı etmek mümkün değil. Sanırım ilk yıl adaptasyon ve düzen kurmak ile ilgili sorunların yılı olsa gerek. Ancak ilk yılınız, en önemli yılınız! Aman.. (ki yukarıdaki serzenişlerin en büyük sebebi sizin performansınız olsa gerek) Sıkı çalışmalı ve %100 başarılı olmalısınız.. bunun dışında bir sonuç kabuledilebilir bir sonuç olamaz. Eminim siz bunu yapın Enis hocanız sizin için çok daha fazlasını yapacaktır…

    Ayrıca oradaki yıllarınız, önünüzdeki mesleki yaşamınızın yanında çok kısa bir zaman dilimi. İşi bu aşamadayken sıkı tutan birisinin pişman olmayacağından gerçekten eminim. Eğer siz de pişman olmayacağınızdan eminseniz kendinize şunu sormalısınız: “ileride pişman olmayacağımdan emin olduğum bir şey var; bunu neden yapmayım ki?”

    Posted by Ismail DOGAN | 04 Ekim 2011, 2:33 pm
  8. Merhabalar bu sene tercih yapacağım bilgisayar mühendisliği ve mutlaka İngilizce istiyorum mskü eğitim kalitesi iyi diye duydum fakat sıralaman 60 bin ve İstanbul şan özel üniversiteler tam Burslu geliyor izmirde öyle bir türlü karar veremedim

    Posted by Mehmet | 07 Temmuz 2014, 2:24 pm
    • mümkün olduğunca tarafsız cevap vermeye çalışayım.

      Buraya gelirsen güzel bir eğitim alman için elimizden geleni yapacağımızı tekrarlamama gerek yok sanırım.

      İstanbul’da özel okullara bakarken, akademisyen kadrosuna, bu akademisyenlerin tam zamanlı olarak üniversitede olup olamayacağına, onlara erişim kolaylığına, ders alacağın yerin konumuna, dershane gibi okul olup olmamasına bakmanı öneririm.

      Posted by enisden | 08 Temmuz 2014, 10:42 am
  9. Hocam Merhaba
    Oğlum bu sene sizin üniversiteinizi tercih etti .Umarım kazanır.
    Sizin gibi değerli hocalardan ders alacağı duygusu şimdiden oğlumu ve bizi heyecanlandırdı.

    Posted by Zuhal | 13 Temmuz 2015, 9:33 am
    • Umarim övgünüzü hakedecek kadar iyiyizdir.

      Hoca yol göstericidir. Öğrencinin de öğrenmek istemesi, merak etmesi ve araştırması gerekir. Oğlunuz nereyi kazanırsa kazansin, bunlari unutmaması dileğimle.

      İlginiz için teşekkürler.

      Posted by enisden | 15 Temmuz 2015, 12:42 am
  10. Merhabalar hocam ben İzmir’de yaşıyorum. Sıralamam 53900. İzmirde bilgisayar mühendisliği tutmadı. Sırf bilgisayar mühendisliği okumak için şehir dışına çıkmayı düşünüyorum. Kafamdan geçen üniversitelerden birisi burası bir diğeri de Eskişehir Osmangazi. MSKÜ’ni ve bilgisayar müh. bölümünü araştırdım bölümün sitesinden akademik kadroya baktım. Sonra sizin sitenizi gördüm bu yazınızı okudum ve Muğla bana gayet uygun diyebilirim. Sizce başka şehirlere bakmalı mıyım, tercih yaparken sıralama ilk odak noktası olmalı mı ?

    Posted by İlhan M. | 24 Temmuz 2016, 4:55 am
    • Biz burada öğrencilerimiz için her sene yeni imkanlar sunmak için çalışıyoruz.
      Başka üniversitelerle kıyaslamam etik olmaz ama gelirsen iyi bir ortam bulacağını söyleyebilirim.
      Şehrin iklimi, kültürel yapısı ve üniversite hayatını da dikkate alabilirsin.
      Sıralama süreçlerinde rehberlik hocalarınız daha iyi yardımcı olacaktır.

      Posted by enisden | 24 Temmuz 2016, 2:38 pm

Trackbacks/Pingbacks

  1. Geri bildirim: Anonim - 05 Eylül 2011

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

