//
Şu anda okuduğunuz...
hayata dair

Bilinçli Tüketici olsak, İndirim ve Kampanya Oyunlarına Gelmesek

Kabul edelim, hepimiz (itiraz edenleriniz olacak – sizin için “bir çoğumuz”) kampanya, indirim oyunlarına geliyoruz.

  • Normalde almayacağımız bir şeyi, indirimde veya kampanya diye alabiliyoruz. (Gerçekten o aldığınız şeylere ihtiyacımız var mı?)
  • Neden indirim? Bu mal,ederinden fazlaya satılıyordu da mı fiyatı düzeltiliyor? Yoksa modeli eski, son kullanma tarihi yakın, defolu veya sırf müşteri çekmek için zararına satış mı?
  • Bazılarımız da kampanyaları takip etme uğruna çok ciddi zaman harcayabiliyorlar. (Aslında bir çok şeyi yapmaya zamanımız yok, değil mi?)
  • Aldıklarımızı kullanıyor muyuz peki? Yoksa bir kenara atıyor muyuz? (İndirimli bir şey aldığımızda sanırım hepimiz biraz mutlu oluyoruz. Kullanmasak da olur.)
  • “%50 ‘ye varan” indirimlerde, %50’lere varamayan bir şeyler mi alıyoruz? (Sanki önce bindirim, sonra indirim oluyor)
  • Bilinen bir markanın, hiç de kendisine yakışmayan kalitedeki bir alt ürününü mü alıyoruz?

Hepimizin en birincil yaşamsal ihtiyacı LED TV, LCD TV olduğundan(!?!), bu konuda bir forumda okuduğum bir örneği vermek istiyorum. Tanınmış bir bilgisayar mağazası, indirim gözüksün diye Türkiye genelinde 20-30 adet bir ürünü indirime sokacak. Senin bulunduğun yerdeki mağazaya 3-4 adet düşecek. Sen sabahın köründe sıraya gireceksin, ona rağmen de alamayacaksın. Zaten alma ihtimalin nedir?

Bankaların düzenlediği “bonus” kampanyaları ise ayrı bir problem. Kampanyaya katılmak için sms atacaksın (masrafı sana), bonus kazanırsan da belirli günlerde harcamazsan o bonuslar da siliniyor. Yani her işi bırak, al eline bir not defterini kampanya ve bonusları not almaya başla. Başka bir isteğiniz?

Bunlar da çağımızın şirketlerinin işine geliyor tabii. Biraz daha farkında olmamız, oyuna gelmemiz lazım.

Reklamlar

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

4 thoughts on “Bilinçli Tüketici olsak, İndirim ve Kampanya Oyunlarına Gelmesek

  1. İzninizle bu yazınızı paylaşabilir miyim? Çünkü bu tuzağa hepimiz düşüyoruz . Sevgiler selamlar Begonvilli Ev’den.

    Posted by begonvilliev | 20 Eylül 2011, 7:53 am
  2. Tabii ki paylaşabilirsiniz. selamlar.

    Posted by enisden | 20 Eylül 2011, 10:46 am
  3. Çok yerinde tesbitler..

    Posted by siyahklavye | 20 Eylül 2011, 7:51 pm

Trackbacks/Pingbacks

  1. Geri bildirim: Bilinçli Tüketici Olsak, İndirim ve Kampanya Oyunlarına Gelmesek! | begonvilliev - 20 Eylül 2011

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

%d blogcu bunu beğendi: