//
Şu anda okuduğunuz...
ANI, Gitmek, hayata dair, Yurt dışı deneyimleri

Bir şehri, bir ülkeyi uzun bir süreliğine terk etmek

Zordur her ayrılık, eğer kaçmıyorsan zordur. Kaçıyorsan bile zordur, kim bilir.

Sevdiğin arkadaşlarını, akrabalarını, tanıdıkları, alıştığın o sokakları, o denizi, o havayı, o suyu, alıştığın her şeyi bırakmak zordur.

Gitmeden önce sevdiklerinin hepsiyle görüşmek istersin yetişemezsin. Uzun zamandır görmediğin ama senin için önemli ne kadar çok kişi olduğuna şaşarsın. Bazılarına sadece telefonla bir elveda demeye vaktin olur.

Bir kenti böylece bırakıp gitmek 
İçinde bin kaygı, binbir soruyla 
Bitmemiş bir şarkı, dudağında bir yarım ezgi 
Sığınmak, şarkılara sığınmak bir ömür boyu  

(Livaneli – ‘Gözlerin’)

Gittiğin yerde ne karşılaşacağını bilemezsin. Yanında ne götürmelisin bilemezsin. Eğer eksik bir şey götürürsen kolayca bulabilecek misindir bilemezsin (kolayca da bulursun aslında). Bir türlü hazırlanamazsın, hep birşeyler eksikmiş gibi gelir.

Belirli bir düzenden, daha henüz bilemediğin bir düzene yolculuktur. Bir nevi maceradır, senin düzenli hayatınla kıyaslandığında.

Bir an gelir ki hazırsındır, inanamazsın. Yola çıktığında ise, nasıl olduysa her şey tamamdır (değilse de tamamlarsın kolaylıkla). Döneceğini biliyorsan, birşeylerden kaçmadıysan rahatsındır. Sevdiklerin için en iyisini dilersin ve döndüklerinde yine yanında olmalarını istersin. Kocaman bir kucak açıp seni beklediklerini …

Yeni insanlar, yeni yerler görmeye hazırsındır.

En azından ben öyle hissediyorum. Doktora sonrası araştırma (postdoc) yapmak üzere, bir sene boyunca İtalya’da Avrupa Birliği Ortak Araştırma Merkezi (JRC)’de çalışıyor olacağım. Sağlıcakla kalın …

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

