//
Şu anda okuduğunuz...
ANI, hayata dair, keyif insanı

Kahvaltının (özellikle dostlarla kahvaltının) benim için önemi

Kahvaltıya çok önem veririm, “Kahvaltının mutlulukla bir alakası olmalı” dizesini sürekli tekrarlayan birisiyimdir. Yüzüm gülümsüyor, mutlu oluyorum gerçekten. Gülmeyin 😉

Bandırmalık sahanda yumurta, domates  ve demli çay vazgeçilmezlerim. Hele domatesin üzerine güzel bir zeytin yağı dökülür (belki biraz kekik?) ve biraz bekletilirse aman da aman.

Tabii ki güzel bir peynir, bal, mevsiminde salatalık, acur, biber. Bazen süs niyetine (göz mezesi), bazen de ek tadımlık olarak çok çeşitli şeyler (ceviz, bal kaymak …) de olabiliyor kahvaltı masalarımızda.

Muğla’ya gelmeden önce sıcak ekmek arardık, şimdi sıcak bazlama arıyoruz. Bazlama dediğiniz şey akıllara zarar, hele sıcaksa ve tereyağı ile buluşuyorsa.

Denizli’de yaptığım bir kahvaltıdaki bal sunumları da çok ilginçti. Kese yoğurdu içinde bal, bal üzerine leblebi tozu ve susam. Aslında bunun gibi çok ilginç karışımlar var, zaman olursa paylaşırım belki blog’da.

Bazen kahvaltıyı o kadar zengin yapıyorum ki bir daha yemek yiyesim gelmiyor gün boyunca.

Tabii ki bu dediklerim, dostlarla ve sohbetle güzel. Tek başına tadı çıkmaz ki bunların.

Türkiye’de birçok organizasyonumuz kahvaltı üzerineydi. “Haydi kahvaltıya” gidelim ile başlardı. Mesafeler önemli değildi. Alaçatı’da, Köyceğiz yolunda, Marmaris yolunda … Uzun kahvaltılar, sohbetler … Tabii ki kahvaltı her zaman sevdiklerinle güzeldir.

O kadar çok kahvaltı resimi var ki, izninizle sonlardakileri paylaşıyorum.


Kahvaltı hakkında diğer yazılarım için: https://enisden.wordpress.com/tag/kahvalti/

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Trackbacks/Pingbacks

  1. Geri bildirim: italyan kahvaltısı mı türk kahvaltısı mı « enisden - 12 Kasım 2011

  2. Geri bildirim: Muğla Yöresinde Kahvaltı Önerileri « enisden - 18 Şubat 2013

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

