//
Şu anda okuduğunuz...
italya, italyadan, italyan kültürü, şiir-şarkı sözü

İtalyan olmayı anlatan eskilerden güzel bir şarkı: L’Italiano (Lasciatemi Cantare)

italya denince hep bu şarkı aklıma gelirdi, eskilerden. Sözlerini ekşi sözlükten alıyoruz:

italyan
sarki söyleyeyim (size) elimde gitarla
sarki söyleyeyim tamamen italyan (usulü)

günaydin italya: disinde spagetti
ve cumhurbaskani olarak bir partizan
hep sag elinin altinda duran otoradyo
ve pencerede sakiyan bir kanaryayla

günaydin italya
çok fazla amerikanlasmis sanatçilarinla
sarkilar, ask ve yürekle
daha çok kadin ve daha az rahibelerle
günaydin italya
günaydin maria
melankoli dolu gözlerinle
günaydin tanrim
biliyorsun bir de ben varim

bırakın arki söyleyeyim (size) elimde gitarla
bir sarki söyleyeyim yavas yavas
sarki söyleyeyim
çünkü gururluyum
italyanim ben
gerçek italyan

günaydin korkusuz italya
mentollü tras kremiyle
mavi elbiseleriyle
ve pazar günleri televizyondaki filmleriyle

günaydin italya: kahvesi ufak
ve yeni çoraplar üst çekmecede durur
boyanmis (italyan) bayragiyla birlikte
ve kaportadan indirilmis alti yüzlükle(?)

günaydin italya
günaydin maria
melankoli dolu gözlerinle
günaydin tanrim
biliyorsun bir de ben varim

bırakın sarki söyleyeyim (size) elimde gitarla
bir sarki söyleyeyim yavas yavas
sarki söyleyeyim
çünkü gururluyum
italyanim ben
gerçek italya

Kaynak: http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=denizci

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

