//
Şu anda okuduğunuz...
etkin insan, sivil toplum, sosyal sorumluluk

3 Aralık Dünya Engelliler Günü – Farkındalık Videoları ve sonrası …

Şimdi videoları ekledik, siz de izlediniz.

Çözüldü mü herşey, birşey?

Ne değişti, neyi değiştirebildik?

Bir başlangıç olarak engelli arkadaşlarımıza bakışımızı değiştirebildiysek ne mutlu. “Özürlü” kelimesini bir daha kesinlikle kullanmamız gerektiğini (ki burada kullanmaktan dolayı ben de rahatsız oldum – bir daha olmayacak), ısrarla kullanıyorsak kendimizin “zihinsel ö.” olduğumuzu kabul etmemiz gerektiğini düşünüyorum. Derneğimizin adı böyle verilmiş, mevzuat falan filandan dolayı değiştiremiyoruz diyenlere de kapının yolunu göstermek lazım. Onların kesinlikle “özür”e ihtiyacı olmadığı gibi, onların önüne engel koyan da şehirlerimiz ve bencilliğimizdir. Asıl bizim, engelli arkadaşlarımıza “özür” borcumuz var.

Peki neler yapılmalı?

Şehirlerimizi engelli insanlarımız için engelsiz ve “herkes için erişilebilir” hale getirmediğimiz sürece hiçbir şey yapılmamış demektir! Onların hakları için, yaşamlarını kolaylaştırmak için gerekli sosyal düzenlemeler yapılmadığı sürece utanmamız gerekir.

Düzenlemeler için yerel yönetimlerden hükümetlere her türlü girişimi yapmak hepimizin görevidir. Çok büyük çaplı düşünmeyin, önce çevrenize bakın. Bulunduğunuz bina, cadde, okul, iş yeri engelsiz mi? Bu konuda ne yapabilir, kimlere ne tür girişimlerde bulunabilirsiniz biliyor musunuz?

Şehrim İzmir’de kaldırımların en baştan düzenlenmesi ve erişilebilir hale getirilmesini büyük bir memnuniyetle izledim. İzmir Ormanı’nda yapılan eğitim ve dinlenme tesisleri ve artan engelsiz otobüsler gerçekten de güzel gelişmelerdi. Yeterli değil ama yine de başlangıç için iyi.

Sağlık, iş … bütün sistemlerde engelleri kaldırılacak o kadar alan var ki

Bu konuda tartışma başlatan ve farkındalık yaratan şu adreslerden başlayabilirsiniz isterseniz: http://engelsizkent.org/

http://www.engellerikaldir.com

http://www.engelliler.biz

Oldukça etkileyici bir video’yu da Ekşi Sözlük desteği ile Orçun Baş çekmiş: “Engellenmiştir”

(Video önerileri için Nermin’e teşekkürler)

Safak Pavey`in bu konudaki meclis konusmasi:

Başka adresler ve fikirler için yorumlarınızı bekliyorum.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

5 thoughts on “3 Aralık Dünya Engelliler Günü – Farkındalık Videoları ve sonrası …

  1. Yazın ben de ters açıdan bakmak ile ilgili şöyle kısa bir videoya denk gelmiştim.
    ( http://www.youtube.com/watch?v=FCCJ7iCR2yE&feature=g-upl )

    Posted by Lipsum | 04 Aralık 2011, 8:47 am
  2. Aslında benzer videolar. Yazıya onu da ekliyorum. Teşekkürler.

    Posted by enisden | 04 Aralık 2011, 1:02 pm
  3. O vakit epey zaman önce izlediğim bir de kısa film önereyim.

    Uluslararası Engelsiz Kısa Film Festivali için Ekşi Sözlük kısa bir film çekilmiş.

    Kapatılan siteleri ve engelleri göz önüne koymak için Orçun Baş tarafından çekilen kısa filmde
    engelli vatandaşların çektiği sıkıntıları ve internet yasakları göz önüne serilmiş.

    Lakin benim en çok, kısa filmin en 4.55 dakikasında ki eski bir haberin başlığı dikkatimi çekti.
    ( http://www.sondakika.com/haber-secim-kurulundan-oy-kullanmak-isteyen-engelli-2232355/ )

    Gözlerin görmediği halde sana iş vermişiz diyen bir zihniyetin varolduğunu bildiğim halde neden en çok burası dikkatimi çekti onu da bilemedim.
    ( http://webtv.hurriyet.com.tr/2/16749/0/1/sana-is-verdik-daha-ne-yapalim.aspx )

    Posted by Lipsum | 04 Aralık 2011, 1:07 pm
  4. Onlar sadece engelli, böyle davrananlar “zihinsel özürlü” de ondan. Utanırlar belki bir gün diyeceğim ama kendi başlarına gelmeden zor gibi.

    Posted by enisden | 04 Aralık 2011, 1:25 pm
  5. Şöyle ilginç bir kampanya ile karşılaştım bugün. http://www.buradaengellendim.com/

    Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği hem farkındalık yaratmak hem de engelleyici bölgeleri göstermek amacıyla
    böyle bir kampanya yapmış, bir de şunları söylemiş.

    “Hayatın içerisinde varolma savaşımızı verirken biz, başkaları tarafından konan engellerle de baş etmeye çalışıyoruz. Bu engelleri ortadan kaldırmak için yürürlüğe giren 5378 sayılı kanunun gerekli düzenlemelerin yapılması için belirlediği son tarih olan 7 Temmuz 2012’ye kadar eksiklerin tamamlanması için sesimizi duyurmayı amaçlıyoruz.”

    Denk gelince, bir de yazıda söylenenler ile epey bir örtüşünce buradan da paylaşayım dedim.

    Posted by Lipsum | 20 Aralık 2011, 10:43 am

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

