//
Şu anda okuduğunuz...
Gezgin, seyahat

Floransa seyahatinde beni en çok etkileyen üç an

Floransa çok güzel bir şehir. Rönesansın mücehveri diyorlarmış. Nasıl gidilir, nereler gezilir vs gibi birçok yazı bulabilirsiniz internette, ben bunların hiç birine girmeyeceğim. Herkesin kendisine göre bir gezme alışkanlığı, zevki vardır. Ben size Floransa’da beni heyecanlandıran ve en çok etkileyen 3 andan söz etmek istiyorum:

Duomo (büyük kathedral): Ona yaklaştığımda günün son ışıkları vuruyordu üzerine. Güzelliği büyüleyiciydi.

Floransa Duomo

Uffizi müzesi – Rönesansa ait yüzlerce resim (kolleksiyon 1500’den fazla resimi içeriyor). Beni çok etkileyen resimler oldu ama aşağıdaki resim en çok aklımda kalan. Tanrının melek aracılığı ile Meryem Ana’ya İsa’nın annesi olacağını ilettiği anı resmediyormuş. Meryem Ana’nın duruşu ve bu sahnenin resmedilişi oldukça etkileyici. Bu sahnenin anlamını o an bilmiyordum ama oldukça etkilendiğimi söyleyebilirim.

Bu arada resimin yüksek çözünürlüklü haline Google Art`dan da ulaşabiliyorsunuz, mükemmel – http://www.googleartproject.com/museums/uffizi/annunciation-33

Uffizzi Müzesi: http://www.googleartproject.com/museums/uffizi

Piazzale Michelengelo: Michelengelo Tepesi’nden şehire baktığım o an. Gün batımına yetişmek için hızlıca tepeye tırmandım, bulutlar olduğundan çok güzel bir manzara olmayacağını düşünüyordum ama manzara soluk kesiciydi.

Michelengelo'dan Floransa manzarası

Bu resim aslında gerçeğinin oldukça silik bir kopyası. Floransa’ya yolunuz düşerse, gün batımında Piazzale Michelengelo’dan şehri mutlaka seyredin.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

