//
Şu anda okuduğunuz...
üniversite, etkin insan, eğitim, eğitim üzerine düşünceler, kişisel gelişim

Çalışmak öldürür mü?

Necdet Yucel Hocamizin `Derslerde Basarili olmak onemli mi?` yazisi ve dun gelen `Ders Çalışmak öldürür` basligi verilmis youtube videosundan serbest cagrisim:

Cocuklugumdan zihnimde kalmis bir olay. Universite ogrencisi intihar etmis. `Universite ogrencisi` olmasina vurgu yapilmis. Cok calismaktan olmali? Bir de bir arkadasin yuksek lisansta bana su sekilde takilmasi: `Asal sayilarla ugrasanlar cok yasamiyormus.` Tabii ki bunlar calismamak icin insanin bulabilecegi birkac bahane. `Fazla calismamak lazim, zararli!` sanisi bilincimize mi yerlestiriliyor ne? Lisanstan itiberen suren uzun universite hayatimda ben boyle durumlara denk gelmedim. Intihar gibi olaylarin insanin ruhsal zayifligi ile ilgili oldugunu dusunmusumdur.

Nicin bir iste calisiriz? Para kazanmak ve gecimimizi saglamak icin. Eger isimiz, ayni zamanda hosumuza giden bir ilgi alanimizdaysa bunu severek yapariz. Herhangi bir iste basarili olmak icin bilgili olmak – konu hakkinda bir ongoru/felsefeye sahip olmak, bir calisma disiplinine sahip olmak, zamani iyi kullanmak gibi bircok parametreden soz etmek mumkun. Bunlara kendimizi hazirlayabilecegimiz en iyi yerler okullardir. Bunlari kolay yoldan veya zor yollardan ogreniriz. Arthur Miller`in de sozunde belirttigi uzere `Ogrenmenin de bir maliyeti var.`

Hayat sadece calismak degildir, insanin hayattaki basarisini ise calismaktan daha cok sosyal hayati belirler. Sosyal hayati duzgun ve renkli kisiler, eglenceye zaman ayirabilen kisiler bence basariyi yakalamis demektir. Bunu saglamak icin ise, ozellikle universite hayatinda dengeyi iyi kurabilmek onemlidir. Ogrencilerime hep hatirlattigim uzere: `Ders zamani ders, eğlence zamanı eğlence`. Eger calismayi son gunlere birakirsak, asagidaki videodaki gibi oluyor:

Çok çalışmak yerine nasıl akıllı çalışabiliriz? Bu biraz pratik olmayı gerektiriyor. Bu konuda daha önce de yazmıştık: https://enisden.wordpress.com/2011/09/10/etkili-ogrenme-yontemleri/

Bu konuda bir çok şey söylenebilir, bunlardan bazıları:

  • Derse hazırlıklı gelmek (ders konusunda fikri olmak)
  • Not tutmak (bütün söylenenleri değil, ana fikri kısaltmalarla not almak)
  • Ders sonrasında kısa bir tekrar (konunun unutulmaması için gerekli)
  • Konu hakkında düşünmek, araştırmak
  • Uygulama ile konuyu pekiştirmek

Kisisel gelisim sitelerinde o kadar guzel oneriler var ki, sadece internette arastirmaniz yeterli. Universiteye kadar gelmis bir ogrencinin bu yontemleri yoksaymasi, not tumak icin bir kagit ve kalem bile olmadan universiteye dolasmaya gelmesi, bilgi edinmeye hic istek duymamasi bence universitede yasanan en buyuk sorundur. Bu konular uzerine yazdiklarimi, egitim uzerine dusunceler basligi altinda bulabilirsiniz:

https://enisden.wordpress.com/category/egitim/egitim-uzerine-dusunceler/

https://enisden.wordpress.com/2011/08/29/ulasmamiz-gereken-universite-egitimi-ve-ogrenciler/

Ders Çalışmanin öldürdugu konusunda elimizde deneysel veriler de bulunmamaktadir.  🙂

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

