//
Şu anda okuduğunuz...
bilişim, eğitim, eğitim üzerine düşünceler

Eğitimde Tablet Nasıl verimli kullanılacak?

Hangi teknoloji kullandığınız değil, nasıl kullandığınız önemlidir.

Bütün sınıfları bilgisayarlarla, tabletlerle donatın, tahtalar akıllı tahta olsun, çok güzel. Peki bu teknolojileri hocalar ve öğrenciler nasıl verimli kullanacak, müfredat ne kadar güncellendi? Bu cihazlar kırılırsa ne olacak? Benim kafamdaki sorular bunlar. Üzgünüm bir açıklama yazısı olmadı bu, bunun açıklamasını da ben internette bulamadım? Örneğin Amerika’da bilgisayar bilimleri eğitiminin nasıl olması gerektiğine dair internette çeşitli raporlara ulaşabilirken, ben nedense Türkiye’ye ait böyle bir rapora internetten ulaşamadım.

Internet güncemi(blog) takip edenler farkındadırlar, eğitimin nasıl verimli olabileceğine dair düşünüyorum, okuyorum ve sorguluyorum. Örneğin ünlü MIT üniversitesinde hala kara tahta kullanıyorlar (Sanırım paraları yok, yazık!). Daha verimli olması için her odaya koyduğumuz projektörler, bazen verimsiz derslere de yol açabiliyor?

Tablet konusunu en çok takip edenlerden birisi sayın Abbas Güçlü. Bir gün köşe yazısında bir uzman(?) konuk etmişti. Sayın uzman diyor ki “bu sistemler hocaların yerini alacak, hocalar şöyle yetersiz böyle yetersiz”. Bu tür konuşan kişileri araştırdığınızda, cihazları üreten bir şirkette çalışan veya danışman olduklarını öğreniyorsunuz. Bu uzmanlar(?), sanki bu teknolojiler öğretmenin yerini alacakmış gibi komik söylemler ortaya atıyorlar.

“Bilişim sınıflarına yüz binlerce bilgisayar alındı. Elektriği olmayan köylere bilgisayar gönderildi, paketi hiç açılmadan modeli geçenler de oldu. En vahimi ise önce bilişim öğretmenleri sonra da tüm öğretmenler olmadan da bu projelerin hayata geçirilebileceği gibi yanlış bir inanışın esiri olundu. Oysa okulsuz, öğretmensiz öğretim olabilir ama eğitim asla. Nasıl ki dershaneler okulun yerini tutmuyorsa, bilgisayarlar da asla okulun ve öğretmenin yerini doldurmaz. Eğitimde okul ve öğretmenin rolü, ne bugün ne de gelecekte asla kaybolmaz. Öncelikle bunun bilinmesi ve her projenin bu anlayışa göre şekillenmesi gerekir…”

Abbas Güçlü,  Tablete geçiş iyi de ya sonrası?

Belki de eski kafalı diyebilirsiniz ama hiçbir teknolojinin kitabın ve öğretmenin yerini alacağını da sanmıyorum. Evet kendim de yoğun olarak bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanıyorum ama sadece sayısal cihazlara bağımlı olmamız gerektiğini de düşünüyorum. Hele kitap sevgisinin aşılanacağı bir süreçte, sanki basılı kitaplara artık hiç gerek kalmayacakmış gibi düşünmek ne kadar anlamlı?

Yanlış anlaşılmasın, teknolojiye karşı değilim (nasıl olabilirim?). Bir bilgisayar mühendisliği öğretim üyesi olarak (mümkün olan) her türlü teknolojiyi kullanıyorum.
Uzaktan eğitim araçlarıyla da eğitim verdim ve kullanmaktayım. Buradaki tavrım, işin yapılış şeklinedir. Yeterince standartların oluşmadığına, oluştuysa da paylaşılmadığına inanıyorum.

Eğitimde en önemli unsur İNSANdır. Teknoloji sadece eğitimin verimini artırmak için bir araçtır, bunun unutulmaması gerekir.


About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Trackbacks/Pingbacks

  1. Geri bildirim: Teknolojinin Eğitimde Kullanılması | enisden - 26 Kasım 2013

  2. Geri bildirim: Eğitimde Teknolojinin Kullanılması | Eğitim ve Yeni Nesil Öğrenme Teknojileri - 28 Mart 2014

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

