//
Şu anda okuduğunuz...
alternatif gezi, dağ yürüyüşü, doğa sporları, Gezgin, italya, italyadan

Alplerde bir haftasonu macerası: Kar yürüyüşü – Val Bognanco

İtalya’da bulunduğum kuzey bölgesi, göller ve dağlardan oluşan çok güzel bir doğaya sahip. Buralarda olup dağların keyfini çıkartmamak düşünülemezdi (Türkiye’de çok daha güzel yerler var, Kaçkarlar mesela. İmkanını bulan bir dağcılık klubü ile gidip değerlendirmeli.).

Enstitüde bir dağcılık klubü var, onların “snow shoe” (dağ ayakkabısı) etkinliğini duyunca, buna katılmanın güzel olacağını düşündüm. Malzemelerim yetersizdi ama idare edebilirdim belki. E-posta ile iletişim kurduğum kişi, idare edebileceğimi söyledi. Pantalonumun idare edip etmeyeceği konusunda bazı şüphelerim vardı ama malzeme bulmak için yeterli zamanım da yoktu.

Cumartesi sabahı yola çıktık. Arabalarla Domadossola’dan milli parkın olduğu 1600 metreye ulaştık. Yolda kar bizi karşılamış ve arabaya zincir takmak zorunda kalmıştık zaten.

“Snow shoe”, ayakkabıların altına takılan palet gibi bir aparat. Demirden oluşan bir pençesi var, böylece dik mekanlarda tırmanış ve inişlerde demiri kara saplıyabiliyorsunuz. Bunun yanı sıra, yürüyüş sopaları ile de destek alabiliyorsunuz.

Özellikle inişlerde, daha önceden bu konuda pratiğim olmadığı için zorlandım ve biraz kara bulandım diyebilirim. Akşam olduğunda, o gece kalacağımız “refuge” ye vardığımızda (2100 m) ve özellikle şömine başına oturduğumda benden mutlusu yoktu 🙂

Bulunduğumuz mekana İtalyanların kurtarma ekipleri de uğramıştı. Onların jüriliğinde klubün fotoğrafcılık yarışması da gerçekleşti.

Ertesi gün İsviçre sınırına yürüdük, aşağıdaki resimde bir bacağım İtalya’da bir bacağım İsviçre’de. Kararsızlık kötü bir şey 🙂

Manzaralar çok güzeldi, fotoğraf makinem sadece zayıf bir yansımasını alabilmiş o güzelliğin

Karlı ortamlara alışkın bir bünyem yok aslında. Ben bir Akdeniz insanıyım. İzmir’de çok ender kar yağar. Ama bu etkinlik oldukça hoşuma gitti. Sınırlarımı aştığım ve kendime güvenimi arttıran bir etkinlik oldu. Zorlandım ama başardıkça oldukça keyif aldım. Çoğunluğu Alman’lar ve İtalyan’lardan oluşan bu ekipte bir de İsrail’li arkadaş vardı. Onları tanımak ve onlarla sohbet etmek oldukça keyifliydi.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

