//
Şu anda okuduğunuz...
italya, italyadan

italya güncesi: İtalya’da üç ayı geride bırakırken

Zaman dediğin bir su gibi akıp geçiyor. İtalya’nın bu şirin kasabasına geleli üç ayı geride bıraktık bugün. Keyfimiz yerinde, bu değişik deneyimi yaşamaya ve elimden geldiğince keyfini çıkarmaya devam ediyorum.

3 aydır televizyon izlemiyorum, hiç de eksikliğini yaşamıyorum. Takip ettiğim bir dizi var, “Leyla ile Mecnun”, onu da internet üzerinden izleyebiliyoruz. İnternet sayesinde ülkemizde olan biteni takip ediyoruz da …

İtalya dediğin şirin bir ülke, hakkında çok şey söylenebilir. En küçük köyüne kadar estetik güzelliğe sahip olması ilk göze çarpan özelliği. Bürokratik hantallığı ve günümüze ayak uyduramayan iş süreçleri de bir başkası. Şu sıralar artan fiyatlar ve grevlerle boğuşuyor. Dışarıdan göç istemiyor ama kimsenin yapmak istemediği işler için yine de göçmen talepleri var. Oturma izni için çektiklerimizi hiç yazmayayım, tansiyonum fırlamasın.

“Küresel ısınma bitti” haberleri ne kadar doğruyu gösterecek bilemiyorum ama çok güzel kar yağıyor dışarıda. Her yer güzel bir kar tabakası ile örtülü. İşe yürüyerek gidip geldiğimden, kar yüzünden işe ulaşamamak gibi bir sorunum da yok. Arada kar topu oynamak da cabası.

İnsanın memleketi gibi yok gibi ama dışarıdayken de çok özlememek lazım. Buraya geçici geldim ve memleketime sonunda döneceğim elbet. Enstitüde çalışan insanlar devamlı iş ve ülke değiştirmeye alışmışlar. Proje, burs bulduklarında 3 seneliğine veya başka sürelerle farklı bir ülkeye gitmek sanki çok büyük bir problem değil onlar için. Tabir yerindeyse dünya vatandaşı olmuşlar. Belki de bizim gibi alışkanlıklarına tutsak etmemişler kendilerini, değişime açık olmuşlar. Her ne kadar bu özelliklerini takdir etsem de ülkemi hiç bir yere değiştirmem. Ama arada mekan değiştirmenin de faydası var. Şu an bunu yaşıyorum ve elimden geldiğince keyfini çıkarmaya çalışıyorum. İtalya’dan yalnız ve güzel ülkeme selamlarımla …

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

4 thoughts on “italya güncesi: İtalya’da üç ayı geride bırakırken

  1. Enis Hocam,

    Merhaba, ben ve eşim Ege Üniversitesi Nükleer Bilimler Enstitüsü’ de çalışıyoruz. Eşim Çiğdem Ispra’da posdoc kazandı. 1 Mart’ ta Ispra’da çalışmaya başlayacak.Ay başında birlikte geleceğiz.Lojmanlarda kalacağız.Sizin yazdıklarınız okuyunca orada birilerinin olduğu öğrenmek bizi çok sevindirdi. Bir de sizinde Ege’den olduğunuzu öğrenince daha mutlu olduk. Sanırım bazı ortak tanıdıklarımızda var. EMYO’dan Çoşkun Harmanşah hocam ile Network yönetimden tanışıyormuşunuz. Kendisi selamlarını iletti. Geldiğimizde sizinle tanışabilirsek çok mutlu olacağız. Ispra’da bize yardımcı olacabileceğinizi düşünüyorum.

    Karlı bir İzmir’den selamlar…

    Posted by Mutlu İÇHEDEF | 02 Şubat 2012, 10:28 am
    • selamlar,
      Burada oldukca kalabalik bir Turk grubumuz var aslinda. Burada bir aile gibiyiz, elimizden geldigince birbirimize yardimci oluyoruz. Tabii ki tanisiriz ve elimden geldigince yardimci olurum.
      karli bir ispra`dan selamlar.

      Posted by enisden | 02 Şubat 2012, 10:34 am
  2. Enis hocam tekrar merhabalar,

    kısmetse ayın 27′ sinde Ispra’ da olacağız. Gelmeden önce buralardan istediğiniz bir şey var mı?Siz veya oradaki arkadaşlardan getirmemizi istediğiniz herhangi birşey olursa getirmeye çalışırız.

    İzmir’den selamlar…

    Posted by Mutlu İÇHEDEF | 17 Şubat 2012, 10:15 am

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

