//
Şu anda okuduğunuz...
söyleşi, Yurt dışı deneyimleri söyleşileri

Yurt dışı deneyimleri ve öneriler – 4: Taner OKUMUŞ ile söyleşi

Bu yazı dizisinde, dördüncü konuğumuz  Taner OKUMUŞ. Muğla Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nde aynı zamanlarda birlikte çalışma şansını yakaladığım arkadaşım, sağolsun beni kırmadı ve deneyimlerini bizimle paylaştı.

Kendisi Elektronik ve Haberleşme mühendisi, yüksek lisans ve doktorasını bilgisayar bilimleri/mühendisliği üzerine yapmış. Amerika’da yüksek lisans ve doktora; Erasmus koordinatörlüğü deneyimi ile bize aktaracağı çok önemli bilgiler var.

  • Selamlar, öncelikle kendinizi tanıtır mısınız?

Ben İbrahim Taner OKUMUŞ.  1974 K.Maraş doğumluyum.

  •  Eğitiminiz hakkında kısaca bir bilgi verir misiniz?(Lisans, yuksek lisans, doktora …)

Lisans eğitimimi 1996 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Bölümü’nde tamamladım. Yüksek Lisans ve Doktora eğitimlerimi ise A.B.D.’de bulunan Syracuse Universitesi Electrical and Computer Engineering Bölümünde yaptım.

  • Su anda nerede ve hangi konuda calisiyorsunuz?

K.Maraş Sütçü İmam Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği’nde Yrd.Doç. olarak görev yapıyorum. Çalışma konum Bilgisayar Ağları. Özel olarak ise IP ağlarında Hizmet Kalitesi, Yönlendirme Protokolleri, Ağ mimarisi, Kablosuz Algilayıcı ağlar ve Kablosuz ağlarda hizmet kalitesi olarak sıralayabilrim.

  • Çalıştığınız konu ve çalışma şartlarınız hakkında söylemek istedikleriniz

Çalıştığım konu bilgisayar ağlarının İnternet ile globalleşmesi nedeniyle her zaman ilgi çekebilecek yeni şeylerin olduğu bir konu. Ancak dünya genelinde araştırmacı sayısının artması ve bunun yanında yayın çıkan dergilerin, konferansların sayısının da çok fazla olması, çalışma konusu hakkında son yapılan çalışmaları takip etmeyi zorlaştırıyor.

  • Hocam ilk olarak ne zaman ve nasil yurtdisina gittiniz? Gideceginiz yerden nasil haberiniz oldu?

İlk yurtdışına çıkışım 1997 yılının Ağustos ayında oldu. 1996 ylında açılan YÖK YLS sınavına girdim ve sınavı kazanmam nedeniyle yurtdışında YÖK’ten yurt dışı doktora eğitimim için burs kazanmış oldum. O zamana kadar yurtdışı ile ilgili bir öngörüm ve bilgim yoktu. Burs neticesinde kendime doktora yapacak okullar araştırmaya başladım. YÖK’ün de yönlendirmesiyle A.B.D.’de bir okul bulmam gerekiyordu. O zamanki şartlarda kısıtlı internet erişimi olduğundan ve web bu kadar yaygın olmadığından bilgiye erişmekte zorlandığımı hatırlıyorum.

  • Ilk gidisinizde basvuru ve kabul edilme surecinizi biraz anlatir misiniz?

İlk gidişimde başvuru için ODTÜ’deki bilgisayar sistemlerini kullanarak, metin-tabanlı browser olan LYNX kullanarak adını öğrendiğim üniversitelerin web sayfalarına erişip bulabildiğim başvuru formlarını doldurarak başvurular yapıyordum. Bunun yanında üniversite yıllarında tanıştığım ve benden once yurtdışına çıkmış arkadaşların da iletişim bilgilerini alıp onlarla haberleşerek eğitim gördükleri üniversiteler hakkında bilgi edindim. Birkaç farklı üniversiteye başvurdum ve kabul aldığım Syracuse Üniversitesi’ne kaydımı yaptırdım.

  • Yurt disinda calismaktan memnun musunuz? Size neler katti?

Yurtdışına çıkmaktan memnunum. Bu konuda hiçbir zaman pişmanlık yaşamadım. Başka bir ülke görmek, oradaki insanların yaşamlarını görmek, kültürlerini tanımak güzel bir deneyimdi. Bunun yanında uzun zaman yurtdışında yaşadığım için insan ilişkilerini ve devlet işleyişini de birinci elden görme imkanım oldu. Bütün bunlar ülkeme döndüğümde artılarımızı, eksilerimizi, geliştirmemiz gereken yönlerimizi daha iyi görme imkanı verdi. Eğitim aldığım ülke dışında çoğunluğu Avrupa ülkesi olmak üzerebirçok farklı ülke görme imkanım oldu. Bölüm ERASMUS koordinatörü olarak çalıştığım yıllarda öğrenciler bana hep”Hocam yurtdışına çıkmayı tavsiye eder misiniz?” sorusunu sordular. Onlara verdiğim cevap ise şu idi: “Yurtdışına mutlaka çıkın. Sadece uçağa binip yabancı ülke havaalanına inseniz ve oradan tekrar uçağa binip geri dönseniz bile bu sizin için yeterli bir tecrübe olacaktır.”

  • Yurt dışında çalışmanin zorlukları?

Yurtdışında çalışmanın herhangi bir zorluğu yok. Türkiye’de çalışabilen ve işini koruyabilen herkes yurtdışında da çalışabilir. Çünkü yurtdışında daha kurumsal bir yapı olduğundan çalışma ortamı daha belirgin ve güvenilir oluyor. Türkiye’de kurumsal yapı henüz oturmadığından burada biraz daha insan ilişkileri ile işler yürütülüyor. Bu yüzden Türkiye’de çalışabilen birisi yurtdışında çok daha rahat çalışır ve potansiyelini çok daha rahat kullanabilir. Tabi ki çalışılacak ülkenin diline hakim olmak ve dilin bir bariyer olarak araya girmemesi birinci şart.

  • Yurt dışında çalışmak/okumak isteyecek öğrenciler için önerileriz?

Yurtdışında okumak isteyen öğrencilere tavsiyem eğer imkanları varsa kısa sureyle de olsa yurtdışına gitsinler ve orada bulunsunlar. Türkiye’de yurtdışında lisansüstü eğitim almak için burslar veren farklı kuruluşlar var. Bu kuruluşların desteğiyle gidebilirler. Eğer kendi imkanları varsa yurtdışında eğitimlerine başladıktan 1-2 dönem sonra eğitim gördükleri üniversiteden Araştırma Görevlisi olarak (Teaching Assitant/Research Assistant) destek bulmaları kendilerini ispat ettikleri takdirde zor olmayacaktır.

  • Eklemek istedikleriniz.

Yurtdışına çıkış biraz cesaret biraz özveri istiyor. Ancak bir defa elde edildiğinde insana çok değerli tecrübeler katıyor. Mutlaka yaşanılması gereken bir deneyim olduğu görüşündeyim.

– Çok güzel bir paylaşım oldu. Çok güzel öneriler var, çok teşekkürler.

Diğer söyleşiler için ana sayfa: https://enisden.wordpress.com/2011/12/11/yurt-disinda-calisan-bilgisayar-muhendisleri-ile-roportajlar/ 

 Bu sitede sunulan yazıların belge lisansları aksi belirtilmediği sürece: by-nc-sa. (CC lisansları hakkında detaylı bilgi için tıklayınız). 
Bütün yazılar kaynak göstermek şartıyla çoğaltılabilir, yazılardan alıntı yapılabilir.
 
 
About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

