//
Şu anda okuduğunuz...
bilgisayar mühendisliği, söyleşi, Yurt dışı deneyimleri söyleşileri

Yurt dışı deneyimleri ve öneriler – 5: Pınar Muyan Özçelik ile söyleşi

Bu yazı dizisinde, besinci konuğumuz  Pınar Muyan Özçelik. Ege Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nde aynı zamanlarda birlikte okuma şansını yakaladığım arkadaşım, sağolsun beni kırmadı ve deneyimlerini bizimle paylaştı.

Kendisi Bilgisayar yüksek mühendisi, şu anda doktorasını bilgisayar bilimleri/mühendisliği üzerine yapmakta. AIESEC stajerligi, Kanada’da yüksek lisans ve Amerika`da doktora; 13 yılı aşkın yurt dışında yaşama deneyimi ile bize aktaracağı çok önemli bilgiler var.

  • Selamlar, oncelikle kendinizi tanitir misiniz?

Merhaba! Ben Pinar Muyan-Ozcelik. Doktora ogrencisiyim. Yaklasik 13 yildir yurt disinda yasiyorum.

  • Egitiminiz hakkinda kisaca bir bilgi verir misiniz (Lisans, yuksek lisans, doktora …)

Lisansimi 1999 yilinda Ege Universitesi Bilgisayar Muhendisligi’nden aldim. Yuksek lisansimi is 2004 yilinda Kanada’nin Vancouver sehrindeki University of British Columbia’dan aldim. Daha sonar ABD’nin Sacramento sehri civarindaki University of California, Davis’te doktora yapmaya basladim.

  • Su anda nerede ve hangi konuda calisiyorsunuz?

Su anda Bogazici Universitesi’ne ziyaretci olarak geldim ve burada doktora tezim uzerine calisiyorum. Tezimde grafik kartlari uzerinde birden cok gercek zamanli ve grafik disi paralel uygulamanin ayni anda calistirilmasi icin gerekli teknikleri arastiriyorum.

  • Calistiginiz konu ve calisma sartlariniz hakkinda soylemek istedikleriniz

Calistigim konu oldukca yeni bir alanda yer aliyor. O nedenle yapilan arastirmalar gelisen bu alanin sekil almasinda buyuk onem tasiyor. Bu da yapilan calismalar icin buyuk bir motivasyon sagliyor. Grafik kartlarinin diger paralel islemcilere gore cok daha erisilebilir olmasi da (hemen hemen her masaustu/dizustu bilgisayarda olmalari ve fiyatlarinin dusuk olmasi) bu konuda calisma yapmayi kolaylastiriyor.

  • ilk olarak ne zaman ve nasil yurtdisina gittiniz? Gideceginiz yerden nasil haberiniz oldu?

Ilk olarak 1997 yilinda AIESEC stajeri olarak yurt disina ciktim. Uluslararasi bir ogrenci degisim programi olan AIESEC’i yurt disinda is deneyimi kazanmak isteyen tum ogrenci arkadaslarima tavsiye ederim. AIESEC’in sinavlarini gectikten sonra, bu kurumun eslestirmesi sonucunda ABD’nin Indiana eyaletindeki Indianapolis sehri civarindaki bir sirkette yaklasik 15 ay boyunca staj yaptim.

  • Ilk gidisinizde basvuru ve kabul edilme surecinizi biraz anlatir misiniz?

Benim basvurdugum donemde, AIESEC, yazili ve sozlu sinavini gecen her stajer adayinin ozgecmisini stajer arayan sirketlerle paylasiyordu. Yani adaylarin ve sirketlerin yuzyuze bir gorusmesi olmuyordu. Adayi kendine uygun goren bir sirket varsa, ve aday da bu sirketi ve istenilen staji kendine uygun goruyorsa, bu aday ve sirket arasinda eslestirme yapiliyordu. Daha sonrada, bu eslestirme esas alinarak, adayin yurt disi icin gerekli vize islemleri icin gerekli belgeler hazirlaniyordu. 

  • Yuksek Lisans basvuru sureciniz hakkinda bizimle paylasmak istedikleriniz …

Yuksek Lisansa basvurdugumda Vancouver’daydim. Orada ikinci bir AIESEC staji yapiyordum. Basvuruda referenas mektuplarina ek, TOEFL ve GRE puanlarinin ve lisans notlarinin belirtilmesini isteniyordu. Bir de neden yuksek lisans yapmak istendigine ve hangi arastirma konusuyla ilgilenildigine dair bir metin yazilmasi isteniyordu. Ben gerekli belgeleri toparladiktan sonra Vancouver’da olmamin avantajini kullanarak, arastirmalari ile ilgilendigim ogretim uyeleri ile yuzyuze gorusmeler yaptim (hatta kabul almadan once,  bir derse donem boyunca gonullu olarak katildim) ve basvuru metnime bu kisilerle gorustugumu ve onlarla ne gibi arastirmalar yapmak istedigimi ayrintilati ile yazdim. Lisans notlarimin, TOEFL/GRE puanlarimin ve referanslarimin iyi olmasinin yaninda bu gorusmeleri yapmis olmamin da basvurumun kabulunde buyuk bir etkisi oldugunu dusunuyorum. 

  • Doktora basvuru sureciniz hakkinda bizimle paylasmak istedikleriniz …

Doktora’ya basvurdugumda ise Sacramento’daydim. Doktora basvurusunda  da, yuksek lisans basvurusunda istenen belgeler isteniyordu. Ancak yurt disindan yuksek lisansim oldugu icin tekrar TOEFL sinavina girmeme gerek kalmadi. GRE sinavina ise gecerliligi iki sene oldugundan, tekrar girmem gerekti. Ayni yuksek lisans basvuru surecinde oldugu gibi doktora basvuru surecinde de arastimalari ile ilgilendigim ogretim uyeleri ile yuzyuze gorusmeler yaptim ve basvuru metnimde kimlerle calisip, ne tur arastirmalar yapmak istedigimi belirttim. Yurt disinda oldukca iyi taninan bir universiteden yuksek linsans almamin, bu programda uluslararasi yayin yapmamin ve yuksek bir not ortalamasi tuturmamin yani sira, yine ilgilendigim ogretim uyeleri ile iletisime gecip, basvurumda bir arastirma plani sunmus olmamin da doktoraya kabulumde buyuk rol aldigini dusunuyorum.

  • Yurt disinda calismaktan memnun musunuz? Size neler katti?

Evet, yurt disi deneyimi kazanmis olmaktan cok memnunum.  Degisik ulkeler gormek ve degisik kulturlerden arkadaslar edinmek insanin kendi ulkesini ve kulturunu daha iyi tanimasini ve degerlendirmesini sagliyor.  Kanimca, insan bu degerlendirmeyi yaptiktan sonra nerede calismak istedigine cok daha iyi karar verebilir.

  • Yurt disinda calismanin zorluklari …

Ilk basta dil sorunu yasayabilirsiniz. Ancak bol pratik yaparak, bu sorunun cabucak ustesinden gelebileceginize  inaniyorum. Ikinci olarak, ilk aylarda cok inisli cikisli bir ruh hali icinde olabilirsiniz. Ornegin bir gun yurt disinda olmaktan oturu kendinizi cok mutlu veya ozgur hissederken, hemen ertesi gun kendinizi cok yalniz hissedip, oraya gitmekle hata yaptiginizi dusunebilirsiniz. Ancak unutmayin ki bu inis ve cikislari ilk defa yurt disina cikan bir cok kisi yasiyor.  O nedenle bu dalgalanmalarin calismalarinizi etkilemesine izin vermeyin ve calisma ortaminiz hakkinda fikirler olusturmadan once kendinize biraz daha zaman taniyin.

  • Yurt disinda calismak/okumak  isteyecek ogrenciler  icin onerileriniz?

Degisik programlari arastirin, bir cok yere basvurun ve olumsuz yanitlarin motivasyonunuzu dusurmesine izin vermeden girisimlerinize devam edin. Akademik basvurularinizda, arastirmalari ile ilgilendiginiz ogretim uyeleri ile basvuru surecinde iletisime gecin. Yuzyuze gorusme imkaniniz yoksa, e-posta yoluyla baglanti kurun. Saglam bir akademik ozgecmis olusturun. Ancak notlarinizi yuksek tutup teknik bilginizi gelistirirken, sosyal yonunuzu de gelistirmeyi ihmal etmeyin J Cunku yurt disinda calisirken/okurken basarili olmak icin, akademik ve teknik bilgiler kadar ortama uyum saglama yetenegine ve saglam bir yasam felsefesine de ihtiyaciniz olacak.

  • Eklemek istedikleriniz …

Sorusu olup bana ulasmak isteyen arkadaslar olursa, asagidaki web sitemden iletisim bilgilerime ulasabilirler:

http://idav.ucdavis.edu/~pmuyan

Tesekkurler!

– Çok güzel bir paylaşım oldu. Çok güzel öneriler var, çok teşekkürler.

Diğer söyleşiler için ana sayfa: https://enisden.wordpress.com/2011/12/11/yurt-disinda-calisan-bilgisayar-muhendisleri-ile-roportajlar/ 

 Bu sitede sunulan yazıların belge lisansları aksi belirtilmediği sürece: by-nc-sa. (CC lisansları hakkında detaylı bilgi için tıklayınız). 
Bütün yazılar kaynak göstermek şartıyla çoğaltılabilir, yazılardan alıntı yapılabilir.
 
About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

2 thoughts on “Yurt dışı deneyimleri ve öneriler – 5: Pınar Muyan Özçelik ile söyleşi

  1. çok güzel bir söyleşiydi

    Posted by CraL | 01 Mart 2012, 2:49 am

Trackbacks/Pingbacks

  1. Geri bildirim: Yurt dışında çalışan/lisansüstü eğitimine devam eden bilgisayar mühendisleri ile söyleşiler « enisden - 01 Mart 2012

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

