//
Şu anda okuduğunuz...
öneri, ders ek bilgi, iş hayatı, Not aldıklarım

Özgeçmiş (cv) yazarken dikkat edilmesi gerekenler – seçki

Danışmanlığını yaptığım öğrencilerimden, okula başladıkları seneden itibaren her sene özgeçmiş yazmalarını ve güncellemelerini istiyorum. Böylece her zaman ellerinde bir özgeçmiş olacak ve aynı zamanda her sene nasıl bir değişiklik olduğunu gözleyebilecekler.

Onlar da nasıl yapacaklarını soruyorlar. “Aramaya inanmak” lazım. İnternette ararsanız binlerce yazı var ama bir süzgeçten geçirmek de lazım. Bu konuda uzman olmadığımdan, “yapılmışı var” diyerek beğendiğim yazıları bu başlık altında paylaşmak istiyorum

Aşağıdaki linklerdeki yazıları okumanızı öneririm:

  • Temel bilgiler ve farklı başvurular için çeşitli şablonlar (Türkçe/ingilizce/akademik/AB Europass):

http://www.akademisyenler.org/bilgi_rehberi/yardimci_cv.php

  • Dahiler için mükemmel özgeçmiş hazırlama kılavuzu: Espirili bir dille yazılmış ve oldukça önemli ayrıntılara değinmiş.

http://www.enveraltin.com/blog/tips/cv-howto.html

  • Cv’ye kimi referans yazmalı: Bu önemli konuyu da Necdet Hocam anlatmış:

http://nyucel.blogspot.com/2012/03/cvye-kimi-referans-yazmal.html

Özellikle yazılım sektöründe çalışacak olanlar için; şu ana kadar yazdıkları kod ve özgür yazılım projelerine katılımları bir cv’den daha önemli bir etken olabiliyor. Bu konuda oldukça aydınlatıcı bir yazı için: http://6kere9.com/blag/2012/03/05/83/

Sizin önereceğiniz başka yazılar varsa yorumlar kısmına beklerim.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Trackbacks/Pingbacks

  1. Geri bildirim: Staj nedir ve Bilgisayar mühendisliği öğrencileri için bazı staj olanakları « enisden - 11 Mart 2012

Bir Cevap Yazın

“Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver.”

“God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference.”
(P.R. Niebuhr)

Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir.” (Mustafa Kemal ATATÜRK)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

