//
Şu anda okuduğunuz...
akademik, bilgisayar mühendisliği, bilim, bilişim, bilişim öncüsü, mizah

En sevdiğiniz bilim adamı (bilim insanı) kimdir?

Bu haftasonuna blog’uma biraz mizah katmak için akademik hayatla ilgili bir video ararken aşağıdaki video’ya ulaştım.

Bilim adamının (bilim insanı) ne olduğunu bilmiyoruz aslında.  Bir bilim insanını neden severiz? Sevmemiz için bizim hoşumuza gitmiş olan ne yapmış olması gerekir?

Örneğin birçoğumuz Einstein’in söylediklerini anlamamıza rağmen, neden onu severiz? Sempatik fotoğrafları olduğu ve hayata dair söylediklerinden mi mesela?

Einstein’i birçoğumuz sever ama nedense bu bizde bir bilim aşkı yaratmadı sanki.

Dilini cikarmasa ve pop cag kulturu bu resimi bircok yerde kullanmasa acaba o kadar sevilir miydi? `Tatli kacik` imgesi midir bizi kendisine ceken?

Gelecege Donus (Back to the Future) filmindeki `profesor` lakapli mucit de bir nevi tatli kacik degil miydi? Evet o bilim insani degildi, doktorasi bile yoktur muhtemelen :). Bilim adami (bilim insani) kimdir o zaman?

Notthingham Trent Üniversitesi’nin hazırladığı “My Favourite Scientist” bu konuda güzel bir çalışma: http://www.favscientist.com/

Bilgisayar bilimleri söz konusu olduğunda, en favori bilim insanları olarak Alan Turing’i ve Denis M. Ritchie‘yi söyleyebilirim. Denis M. Ritchie, Unix ve C’nin babası olarak tanınır. Alan Turing, Bilgisayar biliminin öncüsü olarak geçer. 2012 senesi alan Turing’in doğumunun 100. yılı olarak kutlanacak. https://enisden.wordpress.com/2011/10/17/bilgisayar-biliminin-belli-basli-onculeri/

En sevdiğiniz/favori bilim adamı (bilim insanı) kimdir ve neden? Blog’a yorumlarınızı bekliyorum.

Not: Bilim adamı ve “bilim insanı” kavramları birlikte kullanıldı, herkes “bilim adamı” terimine alıştığı için ikisini birlikte kullandım. Yoksa, “bilim insanı” kavramını tercih ederim.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

2 thoughts on “En sevdiğiniz bilim adamı (bilim insanı) kimdir?

  1. Aklıma epey isim geliyor aslında. Misal Rosalind Franklin var hayran olduğum.
    (http://naturalishisteria.wordpress.com/2011/04/25/rosalind-franklin-dnanin-karanlik-leydisi/)

    Ama Curie’lere tutkum bir başka. Marie Curie, Pierre Curie, Frédéric Joliot-Curie, Irène Joliot-Curie..

    Blog sahibinin izni olursa bir film ve bir kitap tavsiyesi neden onlara hayran olduğumu az biraz gösterecektir. (http://kategorizeedemediklerim.blogspot.com/2011/11/madame-curie-1943-film-ve-kitap-onerisi.html)

    Gelecek diğer yorumları ben de merakla bekliyorum. 🙂

    Posted by Lipsum | 18 Mart 2012, 3:21 am
  2. Ben de bir film önerisi yapayım, “Einstein & Eddington”

    Bu iki bilim insanının, hakikate ulaşmak için uğraşıları.
    Newton’un yasaları yerine galaksimizi ve fizik yasalarını daha iyi tanımlamak için çalışmaları.
    Savaşa ve onları savaş için kullanmak isteyen zihniyete rağmen …

    Posted by enisden | 18 Mart 2012, 11:33 am

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

