//
Şu anda okuduğunuz...
akademik, öneri, bilim, film önerisi

Film Önerisi: Einstein & Eddington

Bu film, sadece Einstein ve Eddington’un hayatını anlatmıyor, akademik hayata dair de oldukça ilginç göndermeler var. Özellikle bilim ve akademik hayat üzerine düşünen herkesin bu filmi izlemesini öneririm. Film kesinlikle sıkmıyor ve oyuncular da oldukça başarılı.

Einstein ve Eddington’un, hakikate ulaşmak için uğraşıları.
Newton’un yasaları yerine galaksimizi ve fizik yasalarını daha iyi tanımlamak için çalışmaları.
Savaşa ve onları savaş için kullanmak isteyen zihniyete rağmen …

Eddington’un kız kardeşinin dediği gibi: “Truth is the all the matters and you must go after it.” (Burada en önemli şey hakikattir ve onun peşinden gitmelisin.)

Eddington, İngiltere ve Almanya arasındaki savaştan dolayı ilişkilerin durduğu ve yasaklandığı bir devirde; bilim için Einstein ile yazışıyor ve hakikati arıyor.

Mesela Einstein kuramı üzerinde çalışırken, 9 sene boyunca hiç yayın yapmamış olduğunu görüyoruz. Kafasında sorular var ama cevaplar daha yeni şekilleniyor.

Filmden bir bölüm. Eddington, İngiliz bilim insanlarına Einstein’in çalışmasını anlatıyor.

Eddington: Albert Einstein, bilimsel gösterimlere çok fazla önem verme eğiliminde değil. Hatta matematiksel işlemlerde bile kendi imgelerini kullanmış. Açıkçası, yabancı bir dili inceler gibi oldum.

Diğerleri: Kaynakları neler?

Eddington: Kaynağı yok,…

Diğerleri:  Peki görüşlerini onaylayan bir makam?

Eddington: Yok.

Diğerleri: Bu görüşün nasıl bir ölçümle kontrol edilebileceğini ileri sürüyor mu?

Eddington: Hayır, ama asıl ana fikir o değil.

Diğerleri: Ölçümü yapılamayan bir kuramın ana fikri ne olabilir ki?

Diğerleri: Evrenin işleyişini bir bütün  olarak kontrol eden şey nedir?

Eddington: Yerçekimi.

Diğerleri: Newton’ın yasaları. Her şeyde referans aldığımız yasaları. Yani bu Einstein denen adamın, kuram dışında uygulanabilir, gerçek hayatla ilgili söylediği pek bir şey yok?

Eddington: Haklısınız, yok.

Diğerleri: Gerçeklikle alakası yok.

Eddington`un Einstein`in terorisini kanitlamak icin cektigi, gunes tutulmasi anini gosteren resim:

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

One thought on “Film Önerisi: Einstein & Eddington

  1. Filmi geçen yaz izlemiştim. Hakikaten hiç sıkıcı değildi. Ben gibi biraz geç öğrenen kişiler için iyi olmuş bu öneri.

    Bu arada güzel bir kitap tavsiyesinde bulunabilirim. (Kapağa bakınca aklıma nereden geldi bir anda anlayacaksınız)
    Evreni Kullanma Kılavuzu: http://www.metiskitap.com/Metis/Catalog/Book/5272
    Bu ara tatilde okumuştum ben de. Benim sınırlı fizik bilgim ile evreni az biraz daha iyi sorgulamama yardımcı olmuştu.

    Bir solukta okunuyor lakin ben gibi okurken sürekli not tutan, bir de o notları araştıran kişiler için bu okuma süreci epey uzun soluklu bir hale gelebiliyor tabii.

    Ben de kitabı epey bir överek tavsiye ederim.

    Posted by Lipsum | 18 Mart 2012, 10:18 pm

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

