//
Şu anda okuduğunuz...
akademik, bilgisayar mühendisliği, söyleşi, Yurt dışı deneyimleri söyleşileri

Yurt dışı deneyimleri ve öneriler – 7: Enis KARAARSLAN ile söyleşi

Bu yazı dizisinde, yedinci konuğumuz Enis KARAARSLAN. Bu yazı dizisinde benim de söyleyeceklerim ve paylaşacaklarım var. Bilgisayar mühendisiyim, yüksek lisans ve doktoramı bilgisayar mühendisliği üzerine yaptım.  Erasmus programı kapsamında yurt dışında ders verme ve İtalya’da doktora sonrası araştırma tecrübem var.

  • Selamlar, öncelikle kendinizi tanıtır mısınız?

Muğla Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünde öğretim üyesiyim.  Doktora sonrası araştırma yapmak üzere italya’da EC JRC’de çalışmaktayım. Hayatımız boyunca çevremizdekiler için bir fark yaratmamız gerektiğini düşünüyorum. Bu hayattan öğrendiklerimi, özellikle akademik hayata dair notları https://enisden.wordpress.com adresinde paylaşmayı seviyorum.

  • Eğitiminiz hakkında kısaca bir bilgi verir misiniz?(Lisans, yuksek lisans, doktora …)

Ege Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümü mezunuyum. Yüksek lisansımı Uluslararası Bilgisayar Enstitüsü’nde yaptım. Doktoramı da Ege Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği’nde tamamladım.

  • Şu anda nerede ve hangi konuda çalışıyorsunuz?

Şu anda Avrupa Komisyonu Ortak Araştırma Merkezi (EC JRC)’de siber güvenlik üzerine çalışıyorum. İnternet’i modelleme ve simülasyon ortamında saldırı ve saldırı tespiti üzerine çalışmalar yapıyoruz.

  • Çalıştığınız konu ve çalışma şartlarınız hakkında söylemek istedikleriniz

Güvenlik ve bilgisayar ağları her zaman ilgimi çekmişti. Uzun bir süre Ege Üniversitesi Network Yönetim Grubu’nda çalıştığımdan bu konuda teknik deneyimim de var.  Akademik yayın açısından oldukça zor bir alan olmasına ragmen bu konuda çalışmayı seviyorum. Bu konudaki teknik ve akademik deneyimimi paylaşmaya çalışıyorum.

  • ilk olarak ne zaman ve nasıl yurtdışına gittiniz? Gideceğiniz yerden nasıl haberiniz oldu?

Erasmus ders hareketliliği programı için Polonya’da ve Erasmus Yaz Okulu için Danimarka’da ders vermiştim. Ama uzun sureli (1 sene) yurt dışına çıkış olarak, 2011 senesinde İtalya’da Avrupa Komisyonu Ortak Araştırma Merkezi (EC JRC)’de doktora sonrası araştırma yapmak üzere gittim. Taner Okumuş hocam bu pozisyondan beni haberdar etti, kendisi de sanırım ab-ilan@googlegroups.com mail listesinden (http://www.ab-ilan.com/) duymuştu.

  • İlk gidişinizde başvuru ve kabul edilme sürecinizi biraz anlatır mısınız?

Avrupa Komisyonu Ortak Araştırma Merkezlerinden (EC JRC) ISPRA’daki güvenlik simülasyonları üzerine çalışmalar ilgimi çekmişti. Yazışmalar sonucunda bir ortak proje taslağı ortaya çıktı. 2011 senesinde Tübitak’ın 2219 Doktora Sonrası Araştırma Bursu’na başvurdum ve bursu kazandım. Uzun süren yazışmalar ve bürokratik süreçlerden sonra Kasım 2011 başında burada çalışmaya başladım.

  • Yurt dışında çalışmaktan memnun musunuz? Size neler kattı?

Yurt dışında çalışmaktan memnunum. Avrupa’daki bir araştırma merkezini, buradaki araştırmacıların deneyimini ve onların şartlarını görmek çok önemli.  Bulunduğum yer, çoğunluğu Avrupa Birliği ülkelerinden olmak üzere dünyanın birçok yerinden kişilerin birlikte çalıştığı çok uluslu bir ortam. Özellikle bu kültürler arası ortamdaki paylaşımlar insana farklı bir bakış açısı katıyor. Bir başka ülkede olmak, o ülkeyi tanımak da ayrı bir güzel.

  • Yurt dışında çalışmanın zorlukları?

Bütün düzeninizi, sevdiklerinizi ülkenizde bırakıp geliyorsunuz. İzmirliler kolay kolay başka yerde yaşayamaz derler, İzmir özlemi ve sevdiklerinizden uzak kalmak zor.  İzmir alınmasın ama son senelerdeki mekanım Akyaka ve Gökova özlemi de bir başka. Öğrencilerimi, üniversitemi ve bölümü de özlüyorum. Ama bu özlemleri çok düşünüp de dertlenmeye hiç gerek yok. Bunun geçici bir dönem olduğunu ve zorlukların üzerinden gelmesini de öğreniyor insan. Buradayken burasının şartlarına ayak uydurmak ve keyfini çıkartmak lazım.

Zorlukları gidermede benim bir başka şansım da buradaki Türk araştırmacılarla oluşturduğumuz dostluk ve dayanışma oldu. Kendi insanımızın sıcaklığı da bir nevi vatan parçası oluşturuyor burada. Skype sağ olsun, sevdiklerimizle internet üzerinden görüntülü de konuşabiliyoruz. Özlemimiz baki ama çok ciddi bir sıkıntı yaşamadım çok şükür.

  • Yurt dışında çalışmak/okumak isteyecek öğrenciler için önerileriz?

Bu yazı dizisinde birçok kişinin deneyimlerini paylaşıyoruz, onları okuyun ve önemli ayrıntıları not edin. Fırsatlar tahmin ettiğinizden daha çok. Kendinizi iyi yetiştirin. Özellikle yabancı dilde başarı şart. İngilizce dil bilgisi seviyenizin çok iyi olmasını sağlayın. Kendinize güvenin. Mümkün olduğunca fazla pozisyona başvurun. Fırsatları değerlendirin ve kendinize başka bir bakış açısı (vizyon) katacak yurt dışı deneyimlerini yaşamaya çalışın. Başvurduğunuz yerleri iyice araştırın ve mümkün olan en iyi yere gidin ve en iyi şekilde kendinizi geliştirin. Sonra ülkemize dönüp fark yaratmak da size kalmış.

  • Eklemek istedikleriniz …

Umarım bu yazı dizisi okuyanlar için faydalı oluyordur. Bir fark yaratabildiysem ne mutlu bana.

Diğer söyleşiler için ana sayfa: https://enisden.wordpress.com/2011/12/11/yurt-disinda-calisan-bilgisayar-muhendisleri-ile-roportajlar/ 

 Bu sitede sunulan yazıların belge lisansları aksi belirtilmediği sürece: by-nc-sa. (CC lisansları hakkında detaylı bilgi için tıklayınız). 
Bütün yazılar kaynak göstermek şartıyla çoğaltılabilir, yazılardan alıntı yapılabilir.
 
 
About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

