//
Şu anda okuduğunuz...
üniversite, karikatür, mizah, Uncategorized

Üniversitede ilk sene çok çalışıp başka bölüme geçiş yapmak

Danışmanlığını yaptığım öğrencilerin bazılarında başka bir bölüme geçme isteğinin olduğunu duyuyordum. İlk senede bölüm değiştirmek Amerika’daki üniversitelerde çok sıradan bir şey iken, Türkiye’deki üniversitelerde o kadar kolay değil ne yazık ki. Özel üniversitelerde daha esnek uygulamalar olabiliyor(du), bunu da YÖK bütün üniversitelerde aynı olacak şekilde düzenlemiş görünüyor. Bu konuda YÖK’ün yeni yönetmelik ve uygulamaları var, ilgilenenlerin bunları incelemesinde fayda var.

Eğer gerçekten başka bir meslek yapmak istiyorsanız, yapmak istemediğiniz bir meslek için senelerinizi okuyarak  geçirmek mantıklı değil tabii ki. Ama bu isteği bütün sene tekrarlamak çok da mantıklı değil sanki …

Image

Yatay geçiş hakkında ayrıntılı bilgi için:

http://www.uzmantv.com/yatay-gecis-nedir

YÖK’ün bu konudaki yönetmeliklerini de incelemekte fayda var:

Yatay geçiş yönetmeliği

Not: Bunun farklı halleri de var tabii,farklı bir üniversitede aynı bölümü okumak veya üniversite sınavına tekrar girip daha iyi bir bölümü kazanmak gibi.

Not: Bu konuda uzman değilim, lütfen ayrıntılı soru iletmeyiniz. Yukarıda verdiğim linklerdeki yönetmelikleri okuyunuz.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

16 thoughts on “Üniversitede ilk sene çok çalışıp başka bölüme geçiş yapmak

  1. biyoloji bölümünden hemşireliğe geçme şansım nedir .. ? kimse çok net birşeyler bilmemekte. yardımcı olursanız çok sevinirim.

    Posted by hly | 28 Şubat 2013, 6:49 pm
    • Bu konuda kesin birşey demek mümkün değil. Bu üniversiteden üniversiteye değişebilir. Bunu belirttiğiniz bölümlerin öğrenci işleriyle konuşarak veya web sayfalarından bakarak öğrenebilirsiniz.

      Posted by enisden | 01 Mart 2013, 7:54 am
  2. başka bir üniversitenin okuduğun bölüm dışında başka bi bölüme geçmek mümkünmü mesela aydında felsefe okurken manisaya sosyoloji bölümüne geçmek bu mümkün mü?

    Posted by sinem | 04 Mart 2013, 11:18 pm
    • Bu konuda uzman değilim, ben sadece kavram üzerine bir yazı yazmıştım ama yine de cevaplamaya çalışayım. Yönetmelik “eşdeğer” programlar arasında geçişi tanımlıyor.
      Eşdeğer olmak şu şekilde tanımlanıyor: “Eşdeğer diploma programı: İsimleri aynı olan veya ilgili yönetim kurulları tarafından içeriklerinin en az yüzde sekseni aynı olduğu tespit edilen diploma programlarını,”

      Posted by enisden | 04 Mart 2013, 11:29 pm
  3. Şimdi ben Ege Üniversite’sinde Psikoloji istiyorum. Diyelim kazanamadım. Puanım yetmedi. Aynı üniversitede başka bir bölümdeyim. Sonraki sene psikolojiye nasıl geçerim?

    Posted by Ceren | 06 Ekim 2013, 4:08 pm
  4. ben çalışma ekonomisi okuyorum kendi üniversitedemde siyaset bilimi ve uluslarası ilişkiler böülmüne geçme şansım nedir teşekkür ederm

    Posted by kaptan | 13 Kasım 2013, 3:47 pm
  5. ben osman gazi üniverstesinde maden mühendisliği okuyorum geçiş hakkım var 4 üzerinden 3.70 ortalamam var ben geçiş yaptıktan hemen sonra ikinci sınıfı başka bir okulda okuyabilirmiyim bazı sorunlardan dolayı kendi şehrimde okumam lazım bu konuda bilgilendirirmisiniz beni?

    Posted by davut | 04 Mayıs 2014, 8:40 pm
  6. Sivas üniv yatay geçiş başvurumu kabul etti fakat çanakkaleyede başvuru yaptım çanakkalenin sonuçları henüz açıklanmad.Sivasa kaydımı yaptırıp daha sonra kaydımı sildirip çanakkaleye kabul edilirsem çanakkaleye kayıt yaptırabilir miyim.ACİL ACİL ACİL cevap lütfen

    Posted by Sevda | 22 Ağustos 2014, 4:26 pm
  7. ben tercih vereceğim de psikoloji okumayı çok istiyorum fakat puanı çok yüksek bu yüzden sosyoloji okuyup psikolojiye geçiş var mı, acaba hangi üniversitelerde var bu ayrıcalık?

    Posted by dogal cirkin | 30 Haziran 2016, 2:57 am
  8. ben biyomedikal muh kazandım hemsırelıge gecmek ıstıyorum gecilebılırmı??

    Posted by merve | 12 Ağustos 2016, 11:23 am

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

