//
Şu anda okuduğunuz...
alternatif gezi, Gezgin, gezi, Gitmek, seyahat

Gezginler için seyahat deneyimleri ve öneriler

Sırt çantamı alıp seyahatlere çıkmayı sevdiğimden az da olsa bir seyahat kültürüm oluştu. Bu yazıda bildiklerimi özetlemeye çalışacağım. Umarım paylaştığım bu ufak ipuçları işinize yarar. Sürekli birşeyler öğrendiğimizden bu yazı sürekli güncellenecek yazılarımdan birisi olacak.

Asos seyahat

OKUMAK – ARAŞTIRMAK

Gezi kitaplarından öncelikle bir hazırlık yapmak şart. Ben Lonely Planet kitaplarından yararlandım bugüne kadar ama Routard’ın kitaplarını da öneriyorlar.

Amerikalı Rick Steve’in özellikle internette oldukça güzel tanıtım video’ları var. Özelikle “Travel Skills” video’sunu izlemenizi öneririm.

Çeşitli İnternet sitelerinden başka kişilerin deneyimlerini öğrenebilirsiniz. Örneğin:

http://www.tripadvisor.com/

http://www.binrota.com

http://www.simdigezelim.com/

Harita – GPS?

Harita konusu cok onemli. Artik bircok cep telefonunda GPS var, Googleearth gibi ortamlar da yardimci oluyor ama ben henuz gezilerde teknoloji kullanma taraftari degilim. Bir sehire gittigimde ilk isim Turizm informasyon ofislerinden veya kaldigim yerden harita almak oluyor. Gezi rehberlerinde de ufak bir harita oluyor ama ne kadar ayrintili bir harita bulursaniz o kadar iyi. Ama kendi kullandiginiz bir araba ile yeni bir yere gidiyorsaniz bence GPS artik kacinilmaz.

AZ EŞYA İLE YOLA ÇIKIN

– Mümkün olan en az eşya ile yola çıkın

– Ter ve kiri en az gösterecek rahat giysileri tercih edin

– En kötü senaryoya göre değil, en iyi senaryoya göre eşya alın

Rick Steve’in videosunda oldukça güzel öneriler var:

Sırt Çantası (Back Pack) Hazırlama

Seyahatlerimde yanimda buyuk bir sirt cantasi ve degerli esyalarimi bulundurdugum bir kucuk cantam oluyor. Bu kucuk cantada en degerli esyalarim bulunuyor ve bu cantayi onume gelecek sekilde asiyorum ki daha guvenli olsun.

Tabii ki sırt çantasıni yerlestirirken de dikkate almanız gereken seyler var. Internette birçok öneri bulmanız mümkün.Youtube’da “Backpacking tips” dediğinizde birçok video karşınıza gelecektir. Mesela:

Mukemmel bir yontem yok, mesela yukaridaki video`daki bazi seyler (konserve yiyecek tasimak gibi) mantikli gelmiyor. Bu tur yontemleri inceleyip kendinize uyan kisimlari kullanin. Bazi firmalar giyeceklerin daha az yer kaplamasi icin ozel torbalar satiyorlar, bunlari da kullanmak iyi olabilir. Asagidaki video da ilginc:

HESABINI BİLMEK – BELİRLİ BİR BÜTÇE İLE DAHA UZUN GEZEBILMEK

Seyahat, özellikle yurtdışı seyahatlerinde en önemlisi bütçeyi hesaplı kullanabilmek ve böylece daha fazla yer görebilmek.

  • KONAKLAMA

Açıkçası ben konaklamaya verdiğim paraya acıyorum. x yıldızlı otellere verilen paralar çok gereksiz geliyor. Hostel’lerde kalıyorum dediğimde bazı arkadaşlar o meşhur filmi hatırlatıyorlar. Birçok ülkede hostel’de kaldım ve gerçekten çok ilginç insanlarla tanıştım. Benim gibi titiz birisi kalabiliyorsa siz de kalabilirsiniz 🙂 . Tabii ki her önüme gelen hostel’de kalmıyorum. İnternet’ten öncelikle araştırmayı yapıp güvenilir, beğenilen, ücretsiz internet erişimi veren ve ulaşımı kolay hostel’leri seçiyorum.Öncelikle bazı yanlış bilinenleri düzeltelim:

– Birçok hostelde yaş sınırlaması yok, evet yaşlılar da kalabiliyor.

– Bazı hostellerin, birçok otelden daha güvenli olduğunu söyleyebilirim

– Hostellerde de sadece kendinize ait odada kalabilirsiniz (fiyat artıyor tabii)

Coachsurfing veya ev kiralamak gibi çok değişik alternatifler de var. Ayrıntıları vermek isterdim ama yapılmışı var:

Hostel nedir?

Ucuza Otel / Hostel / Pansiyon / Ev bulmak için

  • ULAŞIM

Interrail, özellikle gençler için oldukça hesaplı. Biz genç ve biraz da geç kalanlar için ücret en az 2 katına çıkıyor. Bütün Avrupa gezebileceğiniz gibi ülke de seçebiliyor, zaman kısıtlamalarıyla daha hesaplı hale getirebiliyorsunuz.

Arada bir geceleri seyahat ederek hem zamandan hem de konaklamadan tasaruf edebilirsiniz. Bazı ülkelerde hesaplı gece trenleri veya otobüsleri bulmak mümkün.

Ulaşım’da ucuz havayollarını kullanmaya başladım ve Easyjet deneyimim sorunsuzdu. Biraz daha az konforla ucuza uçmak mümkün. Haftaiçi ve erken saatlerdeki uçuşlarda daha hesaplı ücretler bulmanız mümkün. Bu konuda ayrıntılı bir inceleme için:

Ucuza Uçak Bileti Bulmak İçin

  • YEMEK

Şehrin turistik merkezinde yemek yerseniz iyi bir hesap ödeyeceğinizden emin olabilirsiniz. Biraz şehir merkezinden uzaklaştığınızda daha hesaplı yerler bulabilirsiniz. Yer seçmek için önce restoranın önündeki listelere, mekanın doluluğuna ve içgüdünüze güvenebilirsiniz. Kılavuz kitapların veya internet sitelerinin önerileri ile hem özgün hem de hesaplı yerler bulabilirsiniz.

Hostellerde kalıyorsanız mutfağını kullanabiliyorsunuz, marketlerden alış veriş yapıp kendi yemeğinizi de yapabilirsiniz.

  • MÜZELER

Her şehirde birçok müze var, ama aralarından ilgi alanınıza göre iyi olanlarını seçmek için araştırma yapmanız şart.

Ücretsiz  girebileceğiniz bazı müzeler dışında müzelerin giriş ücretleri de oldukça pahalı olabiliyor. Müzelerin ücretsiz olduğu günler veya saatler var. Bu saatlerde giderseniz bu fırsattan yararlanabilirsiniz. Örneğin Avrupa’nın en büyük müzelerinden birisi olan Prado’ya her gün altı ile sekiz saatleri arası (Pazar günleri beş ile yedi saatleri arasında) ücretsiz girilebiliyor (en güncel bilgi için müzelerin sayfalarına bakmakta fayda var).

  • FREE WALKING TOUR

Birçok şehirde bu tür turlara katılarak şehir hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Google ile araştırmanız (free waling tour sehir_adi) yeterli, buluşma yeri ve saatini internetten öğrenebilirsiniz.

https://enisden.wordpress.com/2012/02/04/ucretsiz-yuruyus-bisiklet-turlari/

GUVENLI SEYAHAT

Dunya hic de oyle korkuldugu kadar kotu bir yer degil, biraz dikkatli olmaniz yeterli. Bu konuda cok soylenecek sey var ama Lonely planet bir kismini su linkte(ingilizce) ozetlemis

HAYIRLI YOLCULUKLAR

Seyahat başlığı altında yazdığım diğer yazılarıma ulaşmak için:

https://enisden.wordpress.com/category/gezgin/seyahat/

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

2 thoughts on “Gezginler için seyahat deneyimleri ve öneriler

  1. onceleri seyahatlerde herseyimi alir, pesime bir dunya yuk ederdim. dediginiz gibi, sanirim bolca seyahat ettikce insanda bir seyahat kulturu ve tecrubesi olusuyor. artik o kadar fazla esya almiyorum yanima. ama soyle tek bir sirt cantasiyla yola cikabilmeyi isterdim. ne kadar cok esyayla yola cikarsaniz zihniniz de o kadar mesgul oluyor. netbook, kamera ve cep telefonu sarj aletleri su anki en buyuk yolculuk kabusum. bazen fotograf cekeyim derken etrafimi seyretmeyi unuttugum dahi oluyor.

    yemek konusunda kesinlikle haklisiniz. birkac gun once esimle italya’daydik. once, bir de burada yiyelim bakalim nasilmis pizzasi dedik, ama her ogun en az yaklasik 30 euroya mal olmaya baslayinca bir aksam degisiklik yapmaya karar verdik. guzel bir supermarkete gittik, zeytin, zeytinyagli kozlenmis patlican, oraya ozel birkac tur peynir, domates, harika bir ekmek…vs. ile aksam yemegimizi yedik. hayatimda yedigim en guzel aksam yemeklerinden biriydi. hem italya’da her gun insanlar evlerinde ne yiyorlar onu gormus, tatmis olduk, hem de ogun basina harcadigimiz paranin ucte birinden az bir miktara doymus olduk. ingiltere’ye beraberimizde peynir ve zeytin getirmeyi de unutmadik 🙂 iyi bir alternatif oldugunu dusunuyorum marketlerin restoranlara.

    seyahat ederken dikkate alinmasi gereken seylerden biri de sanirim yolculuga cikmadan once bir gezi haritasinin cikarilmasi. vakit kaybetmenin ve yorgunlugun onune gecmek icin oldukca onemli bir unsur.
    bir diger aklima gelen sey ise kalinan yerin sehir merkezine uzakligi. sehir merkezine yakinsa kaldiginiz yer, daha dogrusu sehrin ilgi cekici yerlerine yakinsa, hem yol parasi vermekten hem de vakti yollarda oldurmekten kurtuluyorsunuz. yalniz dogal olarak bu yerler digerlerinden daha pahali oluyor, bunu da erken rezervasyonla halledebilirsiniz. bir de trende kalma meselesi cok mantikli. yolculukta uyuyabilenler icin cok cazip. yalniz benim gibi tesetturluler rahatlik konusunda sorun yasayabilir, ya da namaz kilanlar icin de tren sorun olabilir. tren biletlerini de erken rezervasyon etmek onemli burada. uc hafta sonrasi icin baktigim fransa biletleri cok pahali oldugundan yine ucak tercih etmek zorunda kaldim.

    muzeler dediginiz gibi cok pahali. vatikan muzesi, mesela, 26 yasindan buyuk ogrencilere de – ki 26 yasinda oldugum halde bana yine de ogrenci bileti vermedi – yetiskin bileti veriyor, ki 15 euro bence oldukca yuksek bir meblag. bahsettiginiz saat araliklarini arastirmak hic aklima gelmemisti. cok haklisiniz.

    cok fazla konustum sanirim, gezmeyi seven bir insan olarak beni mazur gorun.

    selamlar.

    Posted by tezenzi | 24 Haziran 2012, 1:24 am
    • Harita kısmını atlamışım. Gezi kitaplarında basit bir harita oluyor, şehre ilk gittiğimde de Turizm informasyon veya kaldığım hostel’den çevrenin haritasını alıyorum.

      Evet ben de merkeze yürüme mesafesinde olan yerleri tercih ediyorum.

      Esneklik ve maliyet doğru orantılı.
      İspanya’ya gittiğimde esnek gemek istedim ama tabii ki ulaşım ücretleri biraz fazla oldu.

      Vatikan müzesi ayın sadece ilk pazarında ve birkaç özel günde ücretsiz sanırım.

      Yorumlarınız için teşekkürler.

      Posted by enisden | 24 Haziran 2012, 10:35 am

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

