//
Şu anda okuduğunuz...
alternatif gezi, dağ yürüyüşü, doğa sporları, Gezgin, italyadan

Alplerde Bir Dağ Yürüyüşü Macerası – Val Bognanco – Biri Stephan’ı durdursun

Ocak ayında kar yürüyüşü yaptığım Val Bognanco’ya bu sefer yaz mevsiminde gittim. Yaz dediğime bakmayın, aslında Bahar yaşanıyor orada. Peki Stephan kim? Stephan; Alpine Klubünün başkanı, her türlü dağ yürüyüşlerin planlayıcısı, iyi insan.

Val Bognanco’nun güzel ormanları varken, zor olanı seçiyor ve dağ sırtlarını takip ediyoruz. Hava güzel ama gök gürültülü yağmur yağışı bilgisi geldiğinden Stephan endişeli. Endişe ve sorumluluk bir araya gelince Stephan’a yetişmek mümkün olmuyor. İrili ufaklı kaya bloklarının üst üste legolar gibi dizildiği labirentlerde yolumuzu bulmaya ve kendisine yetişmeye çalışıyoruz.

(aşağıdaki resimlerden ikincisi, benim dağdan inerken çektiğim resimlerden biri, o ufak renkler benim arkadaşlarım. Kayaların büyüklüklerini ona göre kıyaslayabilirsiniz)

Yol bitmek bilmiyor, ya refuge’a (dağ kulubesine) zamanında ulaşamazsak. Zamanında ulaşamazsak ne olacak Stephan? Arada bize sitem de etse, yetişmeye çalıştığımız kendisine sesleniyorum “Biri Stephan’ı durdursun”.  Kendisi bana Türkçe bir cümle öğret demişti. Bugün kendisine “Biri beni durdursun” (somebody stop me) cümlesini öğrettim. İlk başta sorumluluk nutukları atsa da cümleyi beğendi, defalarca tekrarladı.

 

Yorucu oldu, biraz kendimizi aştığımız bir yürüyüş rotası oldu. Oldukça zevkliydi, Stephan’ın “geç kaldık, yağmur geliyor” nidaları da keyfimizi bozmadı. Yağmur yağmadı, rotayı zamanında tamamladık.

Günün hediyesi bir buzul gölüydü. (‘Buzul gölü’ tanımına uymuyor olabilir, dağdaki bir kar/buz tabakası tarafından beslendiğinden öyle adlandırmayı uygun gördüm. Gerek onu besleyen, gerekse üzerindeki buzul kütlelerinin eriyişi ve ufak hareketlerinden çıkan sesi dinlemek oldukça ilginçti. Bu buzul gölü, aşağıdaki ufak dereleri besliyor ve aşağı inerken oluşturduğu ufak şelale kaya bloklarının altında olduğundan görülemiyor, sadece suyun akışının sesi duyulabiliyor). Yüzümüzü yıkamakla kalmadık, ben şişemi ve midemi buz gibi göl sularıyla da doldurdum.

Galeri için aşağıdaki resimlerin üzerine tıklayabilirsiniz:

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Trackbacks/Pingbacks

  1. Geri bildirim: İtalya ve İsviçre’de dağ yürüyüşleri – Hiking in Italy and Sweden « enisden - 13 Kasım 2012

Bir Cevap Yazın

“Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver.”

“God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference.”
(P.R. Niebuhr)

Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir.” (Mustafa Kemal ATATÜRK)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

