//
Şu anda okuduğunuz...
bilgisayar mühendisliği, söyleşi, Yurt dışı deneyimleri söyleşileri

Yurt dışı deneyimleri ve öneriler – 9: Tufan Erdinç ile söyleşi

Bu yazı dizisinde, dokucuncu konuğumuz Tufan Erdinç. Ege Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nde aynı zamanlarda birlikte okuma şansını yakaladığım arkadaşım, sağolsun beni kırmadı ve deneyimlerini bizimle paylaştı. Microsoft firmasında uzun suredir çalısıyor ve deneyimi ile bize aktaracağı çok önemli bilgiler var.

  • Selamlar, oncelikle kendinizi tanitir misiniz?

Merhaba, ben Tufan Erdinc. 1976 Mardin dogumluyum, cocukluk yillarimin cogunu Mardin’de, genclik ve universite donemlerimi Izmir’de gecirdim. Uzun bir suredir de yurtdisinda calisiyorum.

  • Egitiminiz hakkinda kisaca bir bilgi verir misiniz (Lisans, yuksek lisans, doktora …)

Lisans egitimini Ege Universitesi Bilgisayar muhendisligi bolumunde tamamladim. 1998 yilinda mezun olduktan sonra 9 Eylul Universitesi Bilgisayar Muhendisligi bolumunde yuksek lisansa basladim, fakat yurtdisinda calismaya basladiktan sonra maalesef tamamlamaya firsatim olmadi.

  • Su anda nerede ve hangi konuda calisiyorsunuz?

Mezun olduktan sonra kisa bir donem Izmir’de calistim. Sonrasinda da Microsoft ile mulakatlara girdim ve is teklifi aldim. 2000 yili haziran ayinda Microsoft’un Redmond’daki merkez kampusunde Visual Studio urun grubunda test ekibinde yazilim muhendisi olarak ise basladim.  Visual Studio urun grubu altinda cesitli alt gruplarda uzun bir donem calistiktan sonra 2007 yilinda Microsoft Turkiye’de Yazilim Gelistirme Araclari yonetici olarak gorev aldim. Daha onceki gorevim tamamen yazilim gelistirme agirlikli oldugu halde, 2 yil boyunca Microsoft Turkiye’de, Visual Studio urun gruplari konusunda egitim, satis destek temelli calismaya devam ettim. Sonrasinda 1.5 sene kadar Garanti Teknoloji bunyesinde calistiktan sonra, 2010 yili sonlarinda tekrar Microsoft Redmond’a geri dondum. Online Business Group’ta Office365 urun grubunda calismaya basladim. Office365, Microsoft’un Bulut Bilisim stratejileri icerisinde bulunan onemli urunlerinden birisi. Microsoft sunuculari uzerinde barindirilan, e-mail yonetim hizmeti olarak Exchange, dokuman yonetimi olarak Sharepoint ve online kurumsal anlik iletisim hizmeti  olarak Lync urunlerini iceriyor. Bu urunleri alip sirket icinde (on-premise) kurulumlarini yapip, bakimlariyla ulasmak bazi orta ve kucuk sirketler icin cok maliyetli olabiliyor. Bu yuzden aylik belli bir miktar para odenerek, kiralama usulu bu hizmetleri Microsoft’tan bu sekilde alabiliyorsunuz.

  • Calistiginiz konu ve calisma sartlariniz hakkinda soylemek istedikleriniz

Bulut bilisimi ve online hizmetler onumuzdeki donemlerde cok daha onemli ve kritik bir konuma gelecektir. Gunumuzde sirketlerin en buyuk maliyet kalemlerinden biri de, sirket bunyesinde cesitli yazilimlarin uzerinde calistigi sunucularin bakimlari, yonetimleri, ve bu sunucularin barindirilma giderleridir. Ozellikle temel isleyis alani bilisim hizmetleri olmayan bu sirketler, bu ihtiyaclarini gidermek icin ayriyeten uzmanlik gelistirmek zorunda kalmaktalar. Halbuki bu uzmanligin buyuk kismini, asil faaliyet alanlari ile ilgili yazilim urunlerini gelistirmek, ozellestirmek konusunda harcayabilirler. Bu tip online hizmetler ile sirketler bu maliyetleri hem azaltabiliyor, hem de ileriye donuk planlamalarini daha saglikli ve daha hizli bir sekilde gerceklestirebiliyorlar. Ornegin, kapasite arttirimi soz konusu oldugunda cok kolaylikla gerceklestirebiliyorlar. Aksi takdirde, sunucu planlamasi, bu sunucularin alimi, kurulumu, gerekli network, bina vs altyapisinin tesis edilmesi klasik anlamda hem zaman, hem de isgucu kaybina neden olabiliyor. Onumuzdeki donemlerde, bir cok sirketin barindirma hizmetini ucuncu parti sirketlerden alacagini ve sadece kendi faaliyet alanlari ile ilgili IT yatirimlari (yazilim, process vs) yapacaklarini rahatlikla ongorebiliyorum.

Calisma sartlari olarak genellikle rahat ve verimliliginizin ust seviyelere cikmasi icin gereken herseyin yapilabildigi bir ortam olarak gorebiliyorum. Tabi ki yaptigim isin iceriginden dolayi, bir servis isi oldugu icin, bazi zamanlar geceli gunduzlu calismak gerekebiliyor. Fakat, gerek calisma saatlerinin esnekligi, gerekse calisma mekanlarini is durumuna gore ayarlayabildiginiz icin daha rahat bir calisma ortami olusturabiliyorsunuz. Ornegin, ekibinizdeki is yuku, toplanti durumlari vs.ye gore, haftanin bazi gunlerini evden calisarak, bazi gunlerini daha uzun saatler calisip, diger gunleri tatil olarak tamamlayabiliyorsunuz. Yoneticinizle anlasmaniz dahilinde ornegin, sabah erken saatte baslayip, ogleden sonra daha erken saatte bitirebiliyor, veya daha gec ofise gelip daha gec saatte cikmayi tercih edebiliyorsunuz. Dedigim gibi, haftanin bazi gunlerini evden calisarak da gecirebiliyorsunuz. Tamamen is yogunluguna, yaptiginiz isin niteligine ve ekibinizle, yoneticinizle anlasmaniza bagli olarak bunlari gerceklestirebiliyorsunuz.

  • Buradan nasil haberiniz oldu?

Onceki soruda da belirttigim gibi, 2000 yilinda calismaya basladim Microsoft’ta. Burasi ile tanismam tamamen tesaduf eseri oldu. Microsoft’ta calisan bolumumuz eski mezunlarindan bir arkadasin, bolum hocalarimizdan gonderdigi bir e-mail ve bu e-mailin panoya asilmasi sonucu haberdar oldum. Microsoft’un ise alimlar icin sIk sIk Turkiye’ye ise alim ekipleri gonderdigi ve isteyen ogrencilerin CV’lerini gondererek bu mulakatlara girebileceklerini anlatiliyordu o e-mail’de.

  • Basvuru ve kabul edilme surecinizi biraz anlatir misiniz?

Yukarida anlattigim sekilde haberdar oldugum Microsoft’a du sekilde ben de CV’mi gonderdim, ve Turkiye’ye gelen mulakat ekibiyle gorusmelere girdim. Mulakat surecinden sonra is teklifi almak ve burada ise baslamak, yasal surecler dolayisi ile biraz uzun olabiliyor. O yuzden mulakata girmeniz ve Kabul almaniz hemen baslayacaginiz anlamina gelmiyor. Size o anki hayatinizi su an icin degistirmemenizi ve bunun biraz sure alabilecegi soyleniyor zaten. Asil mulakat oncesinde telefonla bir gorusme yapiliyor ve adayin kapasitesi, mulakat icin yeterli olup olmadigi anlasilmaya calisiliyor. Bu asamayi gectikten sonra gorusmelere davet ediliyorsunuz. Mulakat surecinde ise aktif olarak buradaki yazilim ekipleri gorev aliyor. Basvurdugunuz pozisyona gore cesitli ekiplerden yazilimci arkadaslarla, birer saat olmak uzere yaklasik 5-6 gorusme yapiyorsunuz. Bu gorusmelerde tamamen teknik, yapacaginiz isle ilgili yazilim, analitik dusunce, problem cozme yetenekleriniz sinaniyor. Gorustugunuz kisiler sizinle ilgili olumlu ya da olumsuz dusuncelerini daha sonra insan kaynaklari ile paylasiyorlar. Eger tum gorusmecilerden olumlu not alirsaniz, size bir teklif yapiliyor ve sonrasinda da ise alim sureci basliyor. O yuzden bu mulakatlar oncesi, okulda gormus oldugunuz temel algoritma, veri yapilari, yazilim muhendisligi konulari uzerinden tekrar gecmenizde fayda var :).

Microsoft genelindeki tum acik pozisyonlara www.microsoft.com/career adresinden ulasabilirsiniz. Redmond’daki yazilim muhendisligi pozisyonlarina “region” olarak “United States”, “job categories” olarak, “Software Engineering: Development”, “Software Engineering:Test” ve “Software Engineering:Program Management” kategorilerini secerek aratabilir ve ilginizi ceken, size uyan pozisyonlara CV gondererek basvurabilirsiniz. Buraya yapilan her basvuru degerlendirilmekte ve yukarida anlattigima benzer sureclerden gecirilmektedir

  • Yurt disinda calismak isteyecek ogrenciler  icin onerileriniz?

Oncelikle kendinize guvenmeniz ve sonrasinda da eksikliklerinizin farkina varip onlari gidermek icin ugrasmaniz. Ozellikle buyuk yazilim sirketlerini hedefliyorsaniz kariyeriniz icin, buna uygun planli bir calisma yapmanizda fayda var. Basvuru yapmaktan cekinmeyin, ama basvuru yaparken de sonraki surecler icin hazirlikli olmaniz gerektigini unutmayin. Yurtdisinda, buyuk yazilim sirketlerinde calisiyor olmanin mesleki anlamda getirdigi bir tatmin de var. Sonucta sizin dogrudan gelistirdiginiz, test ettiginiz bir urun, yuzbinlerce hatta milyonlarca kisi tarafindan kullaniliyor. Bunu bilmis olmanin getirdigi bir haz var. Ama tabi bununla beraber gelen bir sorumluluk da var.

Yurtdisinda calisiyor olmanin getirdigi bir arti da degisik kulturlerden gelmis, degisik egitim sureclerinden gecmis insanlarla birarada calisabiliyor olmak. Bu yuzden hem kendinizi daha iyi taniyabiliyor, hem de sizden farkli dusunen, yasayan insanlarla birarada uyumlu bir sekilde calisabilmeyi ogreniyorsunuz. Bu da hem mesleki, hem de insani acidan size cok daha genis bakis acilari kazandiriyor.

  • Eklemek istedikleriniz …

Bana bu firsati vermis oldugunuz icin size tesekkur ederim. Umarim, birazcik da olsa pozitif bir katki yapabilmisimdir bu soylesi sayesinde. Hayat uzun bir yolculuk, bir macera ve bazen planli, bazen plansiz sizi bir yerlere goturebiliyor. Onemli olan hayattan birikimler elde edip, hem kendinize hem de cevrenize olumlu izler birakmaktir.

Benimle iletisime gecmek icin tufan@erdinc.us adresine e-mail gonderebilirsiniz

  • Asil ben tesekkur ederim. Çok güzel bir paylaşım oldu. Çok güzel öneriler var, çok teşekkürler.
Diğer söyleşiler için ana sayfa: https://enisden.wordpress.com/2011/12/11/yurt-disinda-calisan-bilgisayar-muhendisleri-ile-roportajlar/ 

Bu sitede sunulan yazıların belge lisansları aksi belirtilmediği sürece: by-nc-sa. (CC lisansları hakkında detaylı bilgi için tıklayınız). 
Bütün yazılar kaynak göstermek şartıyla çoğaltılabilir, yazılardan alıntı yapılabilir.
About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

