//
Şu anda okuduğunuz...
dağ yürüyüşü, Gezgin, italya

Alpler’de seyir terası – Monte Cistella (2880 m)

Bugün hedefimiz Monte Cistella ve Pizzo Diei’ye dağ yürüyüşü yapmaktı. Bunun için öncelikle San Domanico’ya ulaşmamız gerekiyor. San Domanico’ya uzanan yol güzel bir vadiden geçiyor. Dağlar ve etrafımız çam ağaçlarıyla kaplı. San Domanico’dan telesiyejle 1795 metreye güzel bir seyahat yaptıktan sonra yürüyüşe başlıyoruz.

Etrafımızdaki Alplerin uzantısı dağların manzarası çok güzel. Kayak tesislerini genişletmek için yapılan inşaat çalışmaları canımızı sıksa da, tırmanmamız gereken dağ önümüzde uzanıyor. Yer yer kar kütlelerine rastlıyoruz. Doğa, dağı parça parça dilimlemeye başlamış sanki. Oynak zeminde çıkmak biraz zorluyor, aşağıdaki manzara ise soluk kesici. Küçük bulut kümeleri rügarla birlikte dans ediyorlar sanki. Biraz uzansam da şu bulutların dağ ile dansının bir fotoğrafını çeksem ….

Benim için zorlu bir tırmanış oldu ama pes etmek olmazdı. Sonunda ödülüme kavuşuyorum. Dağın tepesi düz bir alan, buradan etraftaki bütün dağlar olanca güzelliği ile izlenebiliyor. Olduğum yerde dönüyor ve etrafımdaki dağların güzelliklerini izliyorum. O an ne yorgunluğum kalıyor, ne de açlığımı düşünüyorum. Bu manzara ve anı yaşamak için harcanan emek bazılarınıza anlamsız gelebilir ama bu beni mutlu ediyor.

Aslı gibi olamaz ama aşağıdaki fotoğraflar size bir fikir verebilir.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

3 thoughts on “Alpler’de seyir terası – Monte Cistella (2880 m)

  1. hocam merhabalar ben polonyada erasmus öğrencisiyim ve türkiyede dağcılık yapıyorum ve alplere gitmek bir dağcı olarak benim en büyük hayalim ama nasıl gidilebilir ve hiking grupları hakkında bir fikrim yok yardımcı olursanız çok sevinirim

    Posted by ÖMER KORAY ÇAKIR | 21 Kasım 2014, 2:23 pm
  2. Ben JRC’deki yerel ekiple çıkmıştım. Her şehirde İtalyan dağcılık federasyonuna (Club Alpino Italiano (http://www.cai.it) ) bağlı gruplar var, onların sitelerinden onlarla iletişim kurup katılabilirsin diye düşünüyorum.

    Posted by enisden | 21 Kasım 2014, 4:28 pm

Trackbacks/Pingbacks

  1. Geri bildirim: İtalya ve İsviçre’de dağ yürüyüşleri – Hiking in Italy and Sweden « enisden - 13 Kasım 2012

Bir Cevap Yazın

“Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver.”

“God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference.”
(P.R. Niebuhr)

Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir.” (Mustafa Kemal ATATÜRK)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

