//
Şu anda okuduğunuz...
internet

Bir sözün altına bir düşünür / yazarın adını uydurmak ve interneti yanlış bilgi ile doldurmak

” Dönerse senindir, dönmezse senin hiç olmamıştır` (Herhangi bir düşünür adı) diye bir yazi görürsem hiç şaşırmayacağım. Milletin canı SIKILIYOR, bir cümle grubu duyuyor/uyduruyor ve altina Mevlana (ya da başka bir ünlü kişinin adını) yazıyor, siz de iletiyorsunuz – kızıyorum iletenlere de – işte o ilk uyduranı bir bulsam, bir güzel konuşacağım kendisiyle. O ilk uyduran kişinin amacı nedir, interneti yanlış bilgi ile doldurmayı hedefleyen gizli bir örgüt üyesi midir, bundan zevk alan bir nedir?

Mesnevi’yi okuyanımız azdır ama beylik sözleri alıp altına Mevlana yazarak bence büyük bir saygısızlık yapılıyor. Sadece Mevlana değil Can Yücel, Can Dündar ve birçok yazar ve düşünür de bundan nasibini alıyor. Bir anda facebook, forumlar ve blog’larda yayılan yanlış bilgi, arama motorlarında da ön sıralarda çıkmaya başlıyor. Bilgiyi ve bilginin bulunduğu adresin güvenilirliğini sorgulamadan doğruya ulaşmanız mümkün olmuyor.

İnternet her geçen gün bilgi çöplüğüne dönerken, bunda herhangi bir içeriği denetlemeden/sorgulamadan hemen yayanların payı var. Bir sözün altında başka birisinin adının olması sizce masum bir hata olabilir, peki sağlık veya politika konusunda aldığımız yüzlerce yanlış bilgiye ne demeli?

Gelen bilginin doğruluğunu anlamak için en azından şu sayfada yazanları bir incelemenizde fayda var- http://yalansavar.org/hurafe-belirtileri/

Israrla rica ediyorum, herhangi bir bilgiyi doğruluğundan emin olmadan yaymayın. Eğer denetlemek için vaktiniz yoksa, YAYMAYIN !

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

