//
Şu anda okuduğunuz...
bilgisayar mühendisliği, söyleşi, Yurt dışı deneyimleri söyleşileri

Yurt dışı deneyimleri ve öneriler – 12: Prof.Dr. Nur Zincir-Heywood

Nur Zincir-HeywoodBu yazı dizisinin bu ayki konuğu Prof.Dr. Nur Zincir-Heywood. Şahsen de tanıma şansına eriştiğim hocamız, akademik başarıları ile hepimize örnek oluyor. Akademik hayatla ilgili yazışmalarımızda, beni her zaman yüreklendirerek yol göstermiştir. Hocamızın bize aktaracağı önemli bir hayat deneyimi var.

– Selamlar, oncelikle kendinizi tanitir misiniz?

Merhaba, ben Nur Zincir-Heywood 🙂

– Egitiminiz hakkinda kisaca bir bilgi verir misiniz

Lisans (‘91), Yuksek Lisans (‘93) ve Doktorami (’98) Ege Universitesi Bilgisayar Muhendisligi bolumunde tamamladim.

– Hocam, su anda nerede ve hangi konuda calisiyorsunuz?

Su anda Kanada`da Dalhousie University, Faculty of Computer Science’da Profesor olarak calisiyorum. Arastirma alanlarim bilgisayar aglari, yonetimi ve guvenligi. Ozelikle yakin zamanda yapmakta oldugumuz arastirmalar da bu konulari “self-aware” ve “self-healing” sistemler acisinda inceliyoruz.

Bu konuyla ilgilenenler icin; `Network Information Management and Security` adinda arastirma labaratuvarimiz var. Akademik web sayfama da www.cs.dal.ca/~zincir adresinden ulasabilirsiniz.

– Calistiginiz konu ve calisma sartlariniz hakkinda soylemek istedikleriniz

Calistigim konu benim icin cok ilginc! Zaten akademik hayatta eger sevmediginiz bir konuda calisiyorsaniz, sonuc almak umutsuz… Oyle bir durumda hedefe ulasmak mumkun degil. Ama insan sevdigi bir konuda arastirma yaptigi zaman karsisina cikan zorluklari yenmesi daha kolay oluyor.

– ilk olarak ne zaman ve nasil yurtdisina gittiniz? Gideceginiz yerden nasil haberiniz oldu?

Ilk yurtdisi deneyimim 1992 yazinda AIESEC bursu ile Almanya’ya Karlsruhe Universitesi Bilgisayar bolumune gittigim zamandir. Yuksek lisans arastirma konum bilgisayar aglari yonetimiydi ve bu konuda kendimi gelistirmek hem de yurt disi deneyimi elde etmek istedim. AIESEC duyurularini bolumde gordugum zaman, bunun burs icin iyi bir olanak olacagini dusundum ve basvurdum. Daha sonar bircok konferenas icin yurt disna ciktim ama ikinci uzun zamanli cikisim doktora arastirmam icin oldu. O da British Council Chavening bursu ile 1996-1997’de, Sussex Universitesine gidisimdir.

– Ilk gidisinizde basvuru ve kabul edilme surecinizi biraz anlatir misiniz?

AIESEC, o zamanlar bir yazili sinav yapiyordu daha cok genel kultur ve genel yetenek sorulari. Onu gecenler bir de sozlu bir sinava cagriliyordu. Onu da gectikten sonra, yurt disi formlari dolduruluyordu. Bu formlarda, dil tercihleri, ulke tercihleri, sektor tercihleri ve zaman tercihleri yapiliyordu. Ben Ingilizce dili konusulan, bilgisayar aglari konusunda calisabilecegim Orta Avrupa da bir universiteye Haziran – Eylul surecinde gitmek istedigimi tercihlerimde belirttim. AIESEC’liler bana cok specific oldugumu bu durumda uygun bir kurum bulmamin zor olabilecegini soylemislerdi. Esasinda bana cok yardimci oldular, iyi bir aday oldugumu bunun bosa gitmesini istemediklerini onun icin biraz daha genel terihler yapmami vs onerdiler. Ama sanirim ben o yil baya sansliydim ve istedigim gibi bir yer cikti 🙂

– Yurt disinda calismaktan memnun musunuz? Size neler katti?

Ben su andaki isimden ve Kanada’da olmaktan cok memnunum. Yeni kulturler, yeni ortamlar ve yeni olanaklar bana getirdigi en buyuk katkilar.

– Yurt disinda calismanin zorluklari …

Oncelikle insanin ailesinden ve arkadaslarinda ayri olmasi bir zorluk. Yeni bir ortamda, ana dilimizden baska bir dilde calismak da bir zorluk. Ama eger bunlara zorluklar yerine degisiklikler olarak bakmaya baslarsak o zaman alismak daha kisa zaman aliyor.

– Yurt disinda calismak isteyecek ogrenciler  icin onerileriniz?

Oncelikle Kanada’yi oneririm. Ilk yurt disi deneyiminin bir universite de olmasi (master ya da doktora) kisiye hem iyi bir egitim hem de yurt disini deneme acisindan guzel bir ortam sunuyor diye dusunuyorum. Yurt disini dusunenler iyi planlamali derim…Neler gerekli, onceden hazirlamali (gerekirse TOEFL kurslari gibi), birden fazla universiteye basvurmali vs.

– Eklemek istedikleriniz …

Kanada’ya gelmek isteyenler, cekinmeden bana yazabilir 🙂 Adresim: zincir@cs.dal.ca

Benle calismak isteyenler ya da fikir almak isteyenler web sayfama bakabilir ya da dogrudan e-mail atabilirler. Elimden geldigince yardim etmek isterim. Saglicakla kalin!

– Çok güzel bir paylaşım oldu. Çok güzel öneriler var, çok teşekkürler.

Diğer söyleşiler için ana sayfa: https://enisden.wordpress.com/2011/12/11/yurt-disinda-calisan-bilgisayar-muhendisleri-ile-roportajlar/ 

Bu sitede sunulan yazıların belge lisansları aksi belirtilmediği sürece: by-nc-sa. (CC lisansları hakkında detaylı bilgi için tıklayınız). 
Bütün yazılar kaynak göstermek şartıyla çoğaltılabilir, yazılardan alıntı yapılabilir.
About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Bir Cevap Yazın

“Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver.”

“God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference.”
(P.R. Niebuhr)

Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir.” (Mustafa Kemal ATATÜRK)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

