//
Şu anda okuduğunuz...
akademik, üniversite, bilim

Biz bile öğrettiğimiz şeylerin doğruluğundan şüphe etmekteyiz

Cahit Arf hakkındaki güzel anektodun ayrıntılı haline Gökçe Aytulu’nun yazısından [1] ulaştık (Bu yazıya referans veren ozi’ye teşekkürler):

“Sadece ODTÜ’nün değil, bilim tarihinin en önemli şahıslarından Cahit Arf’ın bir hatırası belki konuyu anlamamıza yardımcı olabilir. 12 Eylül’den önce rektör yardımcılığı yapan ve Arf ile birlikte ODTÜ İcra Komitesi’nde bulunan Prof. Uğur Ersoy anlatıyor:

“Bir gün Genelkurmay Başkanı’nın bizi görmek istediği haberi geldi. ODTÜ sorununu bizden dinlemek istiyordu.
Genelkurmay Başkanı’nın odasına girdiğimizde biraz şaşırdık. Oda, üç dört yıldızlı generallerle doluydu. Parti başkanlarına yaptığımız gibi, ODTÜ’deki sorunu genel çizgileri ile özetledik ve hareketimizin kesinlikle siyasi bir niteliğe sahip olmadığını vurguladık. Konuşmam bittiğinde oda derin bir sessizliğe bürünmüştü. Bu sessizliği Genelkurmay Başkanı’nın tok sezi bozdu:

‘Hocam, benim anlayamadığım bir husus var. Bizim de üniversitemiz var: Harp Okulu. Orada hiçbir disiplinsizlik yok, çıt çıkmıyor. Sizde boyuna sorun çıkıyor. Bunu anlamakta güçlük çekiyorum’…

Cahit Hoca yardımıma yetişti: ‘Paşam önce bir soru sorayım size. Harp Okulu’nda öğrencilere ne öğretilmesi gerektiğini biliyor musunuz?’

‘Elbette biliyoruz’ diye yanıt verdi Başkan. Cahit Hoca son derece sakin, gülümseyerek devam etti: Bakın Paşam, sorun buradan kaynaklanıyor. Biz öğrenciye ne öğreteceğimizi tam olarak bilmiyoruz. Daha doğrusu emin değiliz. Eğer öğreteceğimiz her şeyden emin olsaydık, o zaman orası üniversite olmazdı. Üniversite, tartışarak gerçeklerin arandığı bir kurumdur. Tartışma olan yerde de sorun çıkması doğaldır.””

Kaynak:

[1] http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalYazar&ArticleID=1113918&Yazar=GOKCE-AYTULU&CategoryID=99

AkillilarKuskuAptallarEmin

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

2 thoughts on “Biz bile öğrettiğimiz şeylerin doğruluğundan şüphe etmekteyiz

  1. Teşekkürler, gönderdiğiniz linkteki yazıyı referans verecek şekilde değiştiriyorum.

    Posted by enisden | 27 Aralık 2012, 12:51 am

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

