//
Şu anda okuduğunuz...
bilişim, internet

Yeni başlayanlar için “Blog Nasıl Yazılır” önerileri

Blog açma konusunda öğrencilerden ve bazı akademisyen arkadaşlardan gelen soruları bu yazıda cevaplamaya çalışayım.

Blog’lar özellikle kolaylıkla devreye alınmaları, teknik bir bilgiye ihtiyaç olmaması ve RSS gibi teknolojilerle insanların takip etmesini sağlamalarıyla ilgi çekiyorlar.

baltalı ilah blog

Beğendiğim ve paylaşmak istediğim bilgileri hızlıca devreye alabildiğim için ben blog yazarlığını tercih ettim. Burası hem öğrencilerime deneyimimi aktardığım bir mecra, aynı zamanda bir not defteri. Hangi yazımı kaç kişinin okuduğunu, hangi arama sözcükleriyle sayfama geldiklerini izleyebiliyor olmam da önemli oldu.

Bence bir blog’da en önemli hususlardan birisi kategori ve etiketlerin düzenlenmesidir. Her blog girdisi, bir veya birden fazla kategori ve etikete sahip olabiliyor. Kategori ve etiketlerin iyi seçilmesi ve düzenlenmesiyle blog daha etkin olacaktır.

Peki nerede ve nasıl blog yazarı olabilirsiniz? Google’un desteklediği blogger/blogspot ve wordpress en popüler ücretsiz blog servisleri. Türkçe arayüzleri de bulunmakta. Bu blog servislerinde nasıl blog açılacağı uzmantv’deki video’larda ayrıntılı olarak ele alınıyor:

Blog Nedir?

Blog Nasıl Yazılır

Blog Hakkında Merak Ettikleriniz

Blogger’da blog nasıl açılır?

WordPress’te blog nasıl açılır?

Bloglar hakkında uzmantv’deki diğer video’lar için: http://www.uzmantv.com/kategori/otomotiv-ve-teknoloji/teknoloji-ve-internet/internet/blog

Blog yazmak isteyenlere 10 önemli ipucu:

http://www.webrazzi.com/2010/06/21/blog-yazmak-isteyenlere-10-onemli-ipucu/

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

14 thoughts on “Yeni başlayanlar için “Blog Nasıl Yazılır” önerileri

  1. ben bu wordpress i denemeyi falan çok istiyorum ama wordpress zor geliyor yapamıyorum nedense .s

    Posted by ahmetbozac | 30 Mart 2014, 6:14 pm
  2. ya ben blog açmayı ve bilgi paylaşmayı çok seviyorum fakat her açtığım blogdan sıkılıyor ve 1 hafta sonra blogu siliyorum lütfen bana bir konu önerin

    Posted by Cem | 19 Ağustos 2014, 6:00 pm
  3. Güzel paylaşım.

    Posted by favoricanta | 10 Eylül 2014, 2:48 pm
  4. Reblogged this on mekatronikci.

    Posted by M. Efe | 14 Kasım 2014, 6:57 pm
  5. Ben de esimle beraber seferdeyim .Daha once denedim pek istedigikm gjbi olmadi .hem denizcikik hem de kesif noktalarimiz ile ilgiki guzel ve faydali bir blog hesabi acmak istiyorum.herzann net bulamiyoruz buldugumuzdada karada kisa kakiyoruz kolay ve en verimli blog sitesi hangisi sizce ??? 🙂 cok tesekkurler

    Posted by Duygu | 16 Mart 2015, 10:50 pm
    • selamlar,
      En verimlisi hangisi bilmiyorum ama ben wordpress’den memnunum, tavsiye ederim.
      Daha önce blogspot kullanıyordum ama Türkiye’de blogspot defalarca telekominikasyon kurumu tarafından bloklanınca wordpress’e geçmiştim.
      iyi seferler.

      Posted by enisden | 16 Mart 2015, 11:07 pm
  6. afedersiniz ben yeni blog açtım ama üst segmedeki hakkımda,gezi,yemek gibi kategorilerin altına yazı atamıyorum paylaştığım bütün yazılar cıkıyor kategorize olmuyor neden acaba yada nasıl kategorize edebilirim yardımcı olursanız sevinirim

    Posted by hatice | 30 Aralık 2015, 9:12 am
  7. Yazı yazarken belirli kategorileri seçerek onu yapabilirsiniz.
    Denemekten çekinmeyin, kendiniz keşfettiğinizde daha anlamlı olacak.
    Kullandığınız ortamın referans dökümanlarını da okuyun.
    Kolay gelsin.

    Posted by enisden | 30 Aralık 2015, 9:28 am
  8. Merhaba. Ben de blog alanına dün giriş yaptım. Çoktan beri düşünüyordum fakat bugünlere nasip oldu. İlk olarak öğrenci olduğum için mobilde blog uygulaması tavsiye ederseniz sevinirim. Ayrıca WordPress ile Blogger’ın avantaj ve dezavantajlarını açıklar mısınız? Şimdiden teşekkürler.

    Posted by Ahmet | 21 Nisan 2016, 5:04 pm
  9. Merhaba mobil blog uygulaması önerir misiniz?

    Posted by Berkay | 21 Nisan 2016, 8:42 pm

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

