//
Şu anda okuduğunuz...
benim şehirlerim, Gezgin, Not aldıklarım

İstanbul Gezi Önerileri – bir gezginin notları

Bir İstanbul sevdalısı olarak, İstanbul’a defalarca gittim. Bu gezilerimde bazen ara sokaklara girdim, bazen kaybolmak istedim, bazen harita kullandım, bazen arkadaş tavsiyelerini izledim, bazen arkadaşlarla ama çoğunlukla kendim gezdim … İstanbul’u bitirmek mümkün değil ama kısa süreli İstanbul’a gidenler için benim de önerilerim var. Bir arkadaşım için yazdığım önerileri topladığım yazı belki ilginizi çekebilir ….

İstanbul deyince aklıma öncelikle boğaz, tarih, müzeler ve farklı kültürlerin bir araya gelmesi geliyor

Az sürede İstanbul’u gezecekler için önerilerim:

Müzeler

Müzeler çok çeşitli. İstanbul’da müzeler hakkında yazdığım bir yazı için aşağıdaki linki inceleyebilirsiniz:

http://www.karaarslan.net/seyahat/IstanbuldaMuzeGezi2006.pdf

Bu arada yazıda da belirttiğim üzere, hangi müzenin hangi gün kapalı olduğunu internetten kontrol edin!

 İlgi alanına göre – Koç Sanayi Müzesinden akvaryuma, başka türlü müzeler de ilginzi çekebilir

Ayasofya

Sultanahmet Civarı

  1. Ayasofya büyüleyici, Sultanahmet etkileyici
  2. Yerebatan sarnıcı kemen köşe başında
  3. Çoğu kişinin bilmediği “büyük saray mozaikleri müzesi” ve islam eserleri müzesi de aynı meydanda. İslam eserleri müzesi’ne bahçesinde oturup kahve içmek için bile girilir
  4. Topkapı zaten orada ama sanıldığının aksine benim favorilerimden değildir ama balkonundan boğaza bakmak bile yeter – çok kalabalık olur – haftaiçini tercih edinArkeoloji müzesi Gülhane parkının hemen üst tarafında – sadece iskender lahitini görmek için bile girilir.
  5. Gülhane parkını çok severim, özellikle yazın kitap okumak için oldukça idealdir. Sonunda boğaz manzaralı çay bahçeleri var – bir çaydanlık çay içerken beni anın🙂
  6. Sirkeci’ye de uğramak lazım
  7. Kapalı çarşı, sultanhmet’ten yürüme mesafesinde. Yakınında istanbul üniversitesi var. Üniversite kavramıyla eşleşen kapısı orada Bu kapıdan girmeye çalışın – eğer geçebilirseniz (bazen sorun çıkarıyorlar) arka tarafa yürüyün – manzarada benim favorim var – Süleymaniye Camisi. Süleymaniye’ye istanbul üniversitesi nin dış kapısından çıkın. süleymaniye kesinlikle görülmeli.
  8. Bu bölgede güzel kahvehaneler var. Caferağa Medresesi gibi yerlerde çayınızı, kahvenizi yudumlarken biraz da soluklanabilir ve sohbetin tadını çıkarabilirsiniz.
  9. “Topkapı” derken fatihin toplarının girdiği kapı ve yakınında “Kariye Müzesi” Kariye’deki mozaikler çok güzeldir.

Süleymaniye

Eminönü- Karaköy- Taksim

  1. Mısır çarşısı favorilerimdendir
  2. İstanbul’da yapılacak çok şey var ama en vazgeçilmesi vapura binmek olmalı. Eminönü’den 2 saatlik boğaz tekne turu bir fikir verebilir.
  3. Galata köprüsünden Karaköy’e geçilir. Balıkçılar ve boğaz izlenir.
  4. Tünel’den istiklal’e çıkılır (bir nevi metro)
  5. Galata kulesine de çıkmak lazım
  6. istiklal’den taksim’e yürümek – oradaki yemek mekanları – vazgeçilmezlerimdir” Otantik” adlı mekan ıseverim – en üst kata çıkarsanız – iç taraftaki cam kenarının manzarası çok güzeldir
  7. İstiklal’de tarihi tranvay’a binin – beklemeye değer!
  8. İstiklal’deyken ara sokaklara dalmak da güzeldir. Deniz tarafındaki sokaklar daha güvenli Özellikle üzerinizden sarkan çamaşırlarla ayrı bir havası vardır. Kiliseler, camiler … (Yine de gece dalmayın)

Taksim'de tranvay

Adalar …

  1. Adalar ve özellikle büyükada büyüleyicidir – ama ona da en az bir gün ayırmak lazım https://enisden.wordpress.com/2009/10/12/istanbulda-ada-gezileri/
  2. Kız kulesi …

Sanat

  1. Sabancı Müzesi’nde güzel bir sergi varsa kaçırmamak lazım. Ordan Emirgan korusuna çıkılabilir. Aynı zamanda deniz kenarından Hisar’a doğru yürünebilir (Favorilerimdendir – özellikle deniz kenarından yürünmesi)
  2. Taksimde bir sürü sergi var.
  3. En az 2-3 saat ayırabiliyorsanız, “istanbul modern”e uğramadan gitmeyin.

Parklar …


Gülhane Parkı ve Emirgan Korusu favorilerimdendir. Oturup kitap okumak için idal yerlerdir. ama sizin aceleniz vardı, yine de soluklanmak için bile değer.

Yemek 

Çiya’da yemek, Baylan’da tatlı için bile Kadıköy’e gidilir. https://enisden.wordpress.com/2011/06/25/kadikoy-lezzet-duraklari/
Eklenecek …

KadiKöy Kedisi

Turistik …

  1. Gitmedim ama Galata Mevlevihane’de Sema gösterileri yapıyorlarmış, hoşunuza gidebilir.
  2. Müzekart sadece kuyrukta beklememek için bile alınır! Yabancılar için de geçerli – 3 günlük – http://www.muze.gov.tr/museum_pass_nedir

Alışveriş …

Alışveriş olayını bilmem – Eminönü’deki çarşı yetmeli, yada Beşiktaş – kadıköy çaşısı. Ama özel indirim peşindeyseniz, Anadolu tarafında deli büyüklükte indirim avm’leri olduğunu duydum ve geçerken gördüm! Sanırım şu: http://www.viaport.com.tr/

İstanbul bi derya …

Ekleyecek çok yer var ama bu kısa bir özet olsun

Bon voyage!

Not: Eklemek isteyenler için, yorumlarınızı bekliyoruz.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

